Loading...
dk

Forumstatistik | Tesla Forum

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 9 '15

Ken, kan du ikke lave lidt forumstatistik som kan vise hvor mange brugere der pt. er på og hvor mange der er på når der er flest? Jeg tror da i øvrigt at forumet er på overarbejde i dag. Er blevet nægtet adgang flere gange og venter længe på at indlæg registreres. Mon ikke i dag har været den dag med flest besøgende på een gang?

Maho
Maho Oct 20 '15
Må jeg ikke følge Gustavsfars opfordring op:

Ken, gir du ikke lidt stats??? :-)
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 20 '15

Det kunne blot være i stil med denne statistik klippet fra et solcelleforum hvor jeg også deltager.

KS
KS Oct 20 '15

Vi er 1588 brugere registreret - hvor mange der max er på aner jeg ikke. Men vil skyde på ca 200 samtidige brugere når det går højt.

Det største problem med det, er at der i Oxwall softwaren er en "pinger" funktion der konstant får ens telefon eller PC'er til at polle teslaforum.dk. Har prøvet at slå det fra, men det ligger så centralt at der skal pilles i meget kode..

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 20 '15

Tak for info Ken :-)

Det må da være totalt enerverende med de meddelelser hele tiden. Er det noget som den nye platform råder bod på?

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 20 '15
lauz
lauz Oct 20 '15
Et midlertidig fix kunne være at smide en del af det statiske indhold på Amazons Cloudfront CDN? Det gør ikke noget ved de mange polling forbindelser, men kan evt. offloade en del anden trafik.

Det kan normalt købe en lidt tid + kombineret med lidt aggressiv caching, så kan det virkeligt udrette mirakler på svartiden.