http://www.teslamotors.com/en_DK/supercharger
Mon ikke vi ser danske supercharger i starten af næste år. Det bliver for fedt.

http://www.teslamotors.com/en_DK/supercharger
Mon ikke vi ser danske supercharger i starten af næste år. Det bliver for fedt.

Synes bestemt jeg havde læst et sted at de skulle komme i udgangen af 2013 i Danmark.
det sidste rygte jeg har hørt var at der skulle komme 4 i danmark
hvilket er fedt, men jeg er mere intraseret i hvornår jeg kan kører til østrig på skiferie :-)
ved at CHAdaMO ikke når at blive klar til jeg skal afsted i år, men når SC at blive klar til næste år, tja jeg håber
Jeg har set lidt på det kort som Tesla viser over SC i EU 2013 - se vedhæftede billede.
jeg har lagt lidt røde ringe ind som viser hvor deres nuværende planlagte SC må være - muligvis en enkelt mere midt mellem punkt 3 & 4.
på Kortet over 2014 kan man ligeledes se at der også kommer en tæt på Berlin og ved at lægge nogenlunde samme afstand mellem SC som planlagt i 2013, kan man tegne nogle ringe nord på (mod DK)
Følges dette princip, burde der komme en SC lige nord for Hamborg, og den første op mod Jylland burde lande omkring Horsens - ud fra kortet kan man ikke se flere detaljer da de ikke tegner "ringe" i vandet - de gule ringe er "gæt"
Da andre har hørt rygter om 4 SC i DK vil de mest oplagte steder være omkring følgende Byer.
Kolding, Aalborg, Korsør og Helsingør - eller måske kun 1 i Jylland og en anden som dækker den sydgående femern bælt - Vordingborg/Nykøbing F måske...de prioritere trods alt Tyskland og skal danne korridore ned fra Sverige/Norge
hmm jeg mener ikke at Korsør er særlig optimal, mener heller at de skal placere den i Køge (E20/E47/E55), men det fjerner samtidig mulighedden for en i Glostrup (E20/E47/E55/H21)
jeg kan ikke forestille mig at de vælger Helsingør, det vil være mere oplagt at vælge Helsingborg (E4/E6/E20) da man så kan vælge om man tager brogen eller færgen
Kolding der er jeg fuldkommen enig (E20/E45)
Aalborg der er jeg i tivel da trafik enten kommer fra Hirtshalts eller Frederikshavn, og det må forventes at Göteborg er et mere oplagt (E6/E45/E20) og trafik fra Norge er max 100 km fra en SC
men på den anden side hvad er alternativet, Randers vil være et oplagt alternativ, hvis man tager hensyn til Århus/Æbeltoft - Sjællands Odde
derudover vil jeg også mene at Nyborg/Guldborg (E47/E55) på vej ned mod færgen til Tyskalnd vil være et oplagt sted
men om alle omstendighedder er Danmark er rigtig svær at placere SC optimalt, da der er så mange mulige ruter og grænser at det er svært at gætte hvad Tesla planlægger
@Niels.
Norge og Sverige har da også afgifter på el. Dog ikke i samme kaliber som i dk, men hvordan kan du være så sikker på vi i dk ikke kan lade gratis fra Tesla stationerne?
Jeg synes vi har haft diskussionen før; vi har allerede betalt for SC inkl. moms når vi betaler bilen. Det må efterfølgende være Teslas hovedpine at få det til at fungere med den danske stat.
Niels, du skal huske på at tesla kan få afgiften tilbage på strøm til elbiler (indtil 2015)
det bliver også intrasant at se om de opsætter solceller, da de flest nok lader i dagtimer
Link til artiklen i Berlingske
http://www.business.dk/ledelse/luksus-el-bil-er-ti-topchefers-nye-foretrukne-bil
Undrede mig også over at journalisten først skrev "sikkert er det at ... " og i næste afsnit var det et åbent spørgsmål :D
Så sker der noget i Tyskland ihvertfald. Kassel bygges og Münchberg er i drift i dag. Ja ja, 2 stk. videre nordpå og vi er ved grænsen...;-)
Kassel er nok en rigtig god idé, Kassler bakker plejede i vores benzin/dieselbiler at give et relativt højt forbrug igennem bakkerne... :-)
/Martin
Fra supercharger i Hohenwarsleben til Münchberg er der 266 km.
Fra Münchberg til Jettingen supercharger er der 313 km.
Fine afstande.
Hvis man er ladet op ved den danske grænse og tager en times opladning i f.eks. Hamburg, så kan man nu køre til Italien på superchargers resten af vejen :-)
Det er nok ikke lige den vej man normalt ville køre derned, men meget positivt alligevel.