Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Admin44 Administrator
Admin44 Aug 29 '13
Så er der kommet superchargere i Norge. 

http://www.teslamotors.com/en_DK/supercharger

Mon ikke vi ser danske supercharger i starten af næste år. Det bliver for fedt.

homer
homer Sep 30 '13

Synes bestemt jeg havde læst et sted at de skulle komme i udgangen af 2013 i Danmark.

TheMark
TheMark Oct 20 '13

det sidste rygte jeg har hørt var at der skulle komme 4 i danmark

hvilket er fedt, men jeg er mere intraseret i hvornår jeg kan kører til østrig på skiferie :-)

ved at CHAdaMO ikke når at blive klar til jeg skal afsted i år, men når SC at blive klar til næste år, tja jeg håber

120281
120281 Oct 20 '13
Det er 4 super charger i dk inden udgangen af 2014.
Niels
Niels Nov 10 '13

Jeg har set lidt på det kort som Tesla viser over SC i EU 2013 - se vedhæftede billede.

jeg har lagt lidt røde ringe ind som viser hvor deres nuværende planlagte SC må være - muligvis en enkelt mere midt mellem punkt 3 & 4.

på Kortet over 2014 kan man ligeledes se at der også kommer en tæt på Berlin og ved at lægge nogenlunde samme afstand mellem SC som planlagt i 2013, kan man tegne nogle ringe nord på (mod DK)

Følges dette princip, burde der komme en SC lige nord for Hamborg, og den første op mod Jylland burde lande omkring Horsens - ud fra kortet kan man ikke se flere detaljer da de ikke tegner "ringe" i vandet - de gule ringe er "gæt"

Da andre har hørt rygter om 4 SC i DK vil de mest oplagte steder være omkring følgende Byer.

Kolding, Aalborg, Korsør og Helsingør - eller måske kun 1 i Jylland og en anden som dækker den sydgående femern bælt - Vordingborg/Nykøbing F måske...de prioritere trods alt Tyskland og skal danne korridore ned fra Sverige/Norge

TheMark
TheMark Nov 12 '13

hmm jeg mener ikke at Korsør er særlig optimal, mener heller at de skal placere den i Køge (E20/E47/E55), men det fjerner samtidig mulighedden for en i Glostrup (E20/E47/E55/H21)

jeg kan ikke forestille mig at de vælger Helsingør, det vil være mere oplagt at vælge Helsingborg (E4/E6/E20) da man så kan vælge om man tager brogen eller færgen

Kolding der er jeg fuldkommen enig (E20/E45)

Aalborg der er jeg i tivel da trafik enten kommer fra Hirtshalts eller Frederikshavn, og det må forventes at Göteborg er et mere oplagt (E6/E45/E20) og trafik fra Norge er max 100 km fra en SC
men på den anden side hvad er alternativet, Randers vil være et oplagt alternativ, hvis man tager hensyn til Århus/Æbeltoft - Sjællands 
Odde

derudover vil jeg også mene at Nyborg/Guldborg (E47/E55) på vej ned mod færgen til Tyskalnd vil være et oplagt sted

men om alle omstendighedder er Danmark er rigtig svær at placere SC optimalt, da der er så mange mulige ruter og grænser at det er svært at gætte hvad Tesla planlægger

Niels
Niels Nov 12 '13
Da SC optimalt skal placeres omkring 200-250 km væk fra ens bopæl vil jeg da håbe at de placere dem lige på den anden side af DK grænsen (vel at mærke i Sverige, norge, tyskland,polen m.m). Vi kan med 99,9 % sikkerhed ikke lade gratis i DK pga af afgifter), hellere placere dem lige efter vi forlader landet - vi vil dog have behov for mindst en på hver side af fyn. 4 vil være flot og måske lidt spild af penge lige PT.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Nov 12 '13
Niels
Niels Nov 12 '13
Ps. Dem som bor i KBH har ikke brug for SC i køge, de er først halvtomme når de pasere slagelse/korsør - derfor mit bud på denne placering. Der er f.eks. Kun 30 km (eller noget i den retning) fra KBH og det giver meget lidt mening, selv dem fra Hundested har kun kørt 100km på det tidspunt. - det løser ikke range problematikken for københavnere. Det kan dog være en fordel hvis man kommer fra Jylland, så i princippet afhænger den placering om der er flest tesla ejere det ene eller andet sted. Men vi får se.Batteri
homer
homer Nov 12 '13

@Niels.

Norge og Sverige har da også afgifter på el. Dog ikke i samme kaliber som i dk, men hvordan kan du være så sikker på vi i dk ikke kan lade gratis fra Tesla stationerne? 

Hookmaker
Hookmaker Nov 13 '13
@niels, selvfølgelig kan vi det. Tesla betaler, det står i kontrakten. Det gør de også i Norge og i alle andre lande.
muller
muller Nov 13 '13

Jeg synes vi har haft diskussionen før; vi har allerede betalt for SC inkl. moms når vi betaler bilen. Det må efterfølgende være Teslas hovedpine at få det til at fungere med den danske stat.

TheMark
TheMark Nov 17 '13

Niels, du skal huske på at tesla kan få afgiften tilbage på strøm til elbiler (indtil 2015)

det bliver også intrasant at se om de opsætter solceller, da de flest nok lader i dagtimer

Bluecoffee
Bluecoffee May 11 '14
Nu er det vist tæt på med de danske SC'ere. Berlingske fortæller i dag om den nye Tesla-mode blandt topchefer. Kilden er ikke tydelig, men superladerne skulle komme "i slutningen af maj". Man glæder sig jo lidt.
Kiefer
Kiefer May 12 '14

Og i artiklen bliver der så også skrevet at Superchargere er klar inden uge  29 hvis man skal til Skagen fra KBH, men i det efterfølgende afsnit bliver det så dementeret igen...

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer May 12 '14
supergaard
supergaard May 12 '14

Undrede mig også over at journalisten først skrev "sikkert er det at ... " og i næste afsnit var det et åbent spørgsmål :D

Hookmaker
Hookmaker May 12 '14

Så sker der noget i Tyskland ihvertfald. Kassel bygges og Münchberg er i drift i dag. Ja ja, 2 stk. videre nordpå og vi er ved grænsen...;-)

Kiefer
Kiefer May 12 '14

Kassel er nok en rigtig god idé, Kassler bakker plejede i vores benzin/dieselbiler at give et relativt højt forbrug igennem bakkerne... :-)

/Martin

sjensen
sjensen May 12 '14

Fra supercharger i Hohenwarsleben til Münchberg er der 266 km.

Fra Münchberg til Jettingen supercharger er der 313 km.

Fine afstande.

Hvis man er ladet op ved den danske grænse og tager en times opladning i f.eks. Hamburg, så kan man nu køre til Italien på superchargers resten af vejen :-)

Det er nok ikke lige den vej man normalt ville køre derned, men meget positivt alligevel.

Hookmaker
Hookmaker May 13 '14
@sjensen, ahh, - der skal en sc til ved Hamborg og gerne en til nordpå for at klare den synes jeg . Jeg vil gerne køre mindst 120 på Cruise i Tyskland og gerne mere, og samtidig føle mig tryg ved ikke at skulle sidde og lure på batterimåleren hele tiden...;-)
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»