Jeg synes jeg har læst en regel om, at man kun må få 800.000 i rabat i afgiften, men det kan være forkert.
Men det regner mit regneark med.
Jeg synes jeg har læst en regel om, at man kun må få 800.000 i rabat i afgiften, men det kan være forkert.
Men det regner mit regneark med.
Nå, det er nok fordi der ikke er opbakning på forum til denne type filer. Og uploader jeg er pdf, kan I ikke regne i den.
Jeg er ikke moderne nok til at have dropboks, så på den måde kan jeg ikke fordele den.
Alle der sender en mail til mit brugernavn med @yahoo.dk får et svar med filen vedhæftet.
Så må jeg se hvordan en eller anden dygtigere end mig kan smide den her på forum på en måde så den virker.
PS. Måske kan jeg finde ud af at kopiere den ind i GRØN? regnearket som et ekstra faneblad.
Til de der ikke kan åbne den xls fil jeg har lavet, er her en beregning på en P85D til 880.000kr.
Jeg har fundet en fejl fortolkning, der er rettet til elbilens fordel.
Jeg har kun regnet med %vis nedslag i afgiften mellem 81.700 og 800.000 kr..
Nu hvor jeg genlæser den politiske aftale, offentliggjort af Skatteministeriet, så gælder rabatten for alt afgift under 800.000 kr.
Det er rettet her i Jyttes andet forsøg.
Samtidigt er der beregninger for alle årene til og med 2020.
Batteri opgradering i fremtiden.
Er der nogen der aner hvordan skattesystemet vil håndtere batteri opgraderinger i fremtiden?
Tænkt eksempel. 1/1 -16 køber jeg en nyt 90Kwh batteri til min 70D. Skal der betales afgift af denne opgradering? Man må da kunne få et klart svar på dette fra skat, for det har de sikkert tænkt på...eller?
Ja for katten da, batterier er belagt med en ENORM afgift i DK. Så nyt tænkt eksempel:
Tesla sælger fremover karrosserier i DK. Pris 285.000 kr. (0 kr i afgift) Du indregistrerer selv og fiser derefter i shoppen og handler diverse drive units, batterier m.m. ind for 500.000. (0 afgift). Næh du den går ikke.....;-)
@Hookmaker: Så er det jo et samlesæt og ikke en bil. Glem den tanke.
Tanken om at levere bilen med et 5 kW batteri og software begrænsninger, der gør bilen nærmest uanvendelig kan snildt bruges til at holde prisen nede af hensyn til afgiften - og så eftermontere uden afgift. Teslaen er konstrueret så batteriet kan skiftes meget hurtigt nedefra, og software installation er jo en leg.
Hvad angår batteriet er afgiften 7,63 pr kg inkl moms, og da Teslaens batteri vejer i omegnen af 550 kg kommer vi kun op på ca. 4.000 kr i batteriafgift. Så det er bestemt ikke skræmmende.
Af registreringsafgifts loven, som jeg har pløjet igennem de seneste dage, står der tydeligt, at fritaget for registreringsafgift er kun udstyr, der ikke er monteret af hverken fabrikanten eller importøren. Altså monteret af forhandleren eller et til formålet udpeget tredjeparts værksted. Eksempelvis et anhængertræk.
Eller montering af et dyrt stereo anlæg.
Gælder det ikke for en større tank?
Jeg tror simpelthen ikke på at Tesla designer et nyt lille batteri - blot til ære for lille tåbelige jantemark aka danmark...
Eneste reelle mulighed er nok at man køber en tesla med eks. 30kW - og kan så opgradere til 85/90kW via software - og dermed sagt så kommer bilen med et stort batteri, hvor kun halvdelen er "tilgængelig" - man kan jo så argumenterer for at der ikke er ændret ved bilen efter opgraderingen - og dermed skal der ikke betales afgift af software-opgraderingen... Der skal vel heller ikke betales afgift for opgradering til auto-pilot...!
Med andre ord så kan/må der jo gerne være options installeret som man ikke har "adgang" til før man køber opgraderingen.... eller...?
I øvrigt så må der ikke ændres på antal af HK uden at der skal betales ekstra afgift... så dermed sagt så skal den have samme antal HK med "lille batteri pakke"
Så længe man ikke ændrer på bilens ydelse udover den tilladte margin skal du ikke svare afgift af eftermonteret udstyr. Den finte bruger alle. Du nævner selv anhængertræk - et andet eksempel kunne være en fartpilot, elruder, regnsensor o.m.a., der monteres efter man har indregistreret bilen for at spare afgiften.
Hej.
Jeg har lavet et Google drive regneark med afgiftsberegningen:
https://docs.google.com/...qsY/edit?usp=sharing
Der er skriveadgang for alle.
Fradrag for sikkerhedsudstyr osv er til at finde ud af. Men jeg kan ikke få registreringsafgiften til at stemme medmindre jeg sænker energi-indholdet i en liter benzin fra 9,1kWH/L til 6.7kWh/L. Det virker skummelt.
@Elgaard: Ja - er der ikke noget med at Mercedes gør det i stor stil...?
Ja for pokker - Tesla skal da bare gøre ligesom med auto-pilot - alle features er tilkøb...
Den første option jeg ville købe var nok: tænd skærmen - 50.000,- ;-) LOL
Deacon, i dit regneark har du et nedslag for "indvendigt justerbart højre sidespejl". Det nedslag kan jeg ikke find i Registreringsafgiftsloven - har jeg overset noget, eller er den en forældet reduktion?
@Knudsen: Det er da ingen sag for Tesla, at sætte et lille batteri i fra frabrikkens side, der sendes retur når man sætter det "rigtige" i efter indregistrering. Hvad får dig til at tro det er en stor opgave?