7 har tilmeldt via formularen - hvis vi skal nå at få dem i år må i godt få skrevet jer på i en ruf!
Som sagt det er ikke en bindende tilmelding, men mere en oplysningsindsamling samt pre-order.
Kom FRISK!
CasperB - det ville være nemt, men jeg har ikke deres mail da de kun har skrevet sig ind her i tråden :(
Kan de ikke få en PB i face så? :-)
Lige om levering er i Dec eller Januar, er lidt ligemeget for mig, da jeg ikke har tænkt mig at skifte fælge midt i December måned. Det kan selvf. være vigtigt for andre der får deres bil i Nov. Dec.
Jeg påtager mig gerne at sende en SMS rundt til de personer, som har tilkendegivet interesse og oplyst mobilnummer. Skriver også lige en PM til dé, der ikke har oplyst mobilnummer.
Grunden til, at jeg ikke helt ved om jeg skal slå til eller ej er primært pga følgende:
- Jeg er usikker på slutprisen, men så vidt jeg kan forstå, så lander den på omkring 20-21.000. Inkl dæk og de nyeste TMPS. Alt efter hvilket dæk man vælger, og man antager prisen er ca 14-14.500 som tidligere (Hvis der er nok bestillinger).
-Hvad mister man på et service hos Tesla, når det ikke er originale fælger? Garanti, men garanti på hvad?
Og jeg fik selvfølgelig også en PM fra Docht. :) (Godt initiativ!)
Der er ingen forskel på om du bruger originale fælge eller uoriginale fælge når det gælder garanti. Tjekkede netop selv op på dette med Tesla inden jeg købte mine. Der findes desuden flere tråde på eksempelvis det norske forum som bekræfter dette.
Så vidt jeg ved har det ingen betydning for garantien. Men hvis du vil have originale så er det 18k for standard fælge eller 32k for 19" cyclone med vinterdæk.
Så er det kun når man køber en bil, man får dem til 19k ? Hold da op..
Alene det, kunne være grund nok til, at købe et par her så hehe.
@Gustavfar - tak for info. Jeg har dog hørt noget fra Tesla at garantien ikke dækker, jeg er bare i tvivl om, hvad garantien ikke dækker. Selvfølgelig dækker Teslas garanti ikke noget på selve fælgen, når den er uoriginal. Men jeg hørte også bare, at de ikke vil udføre service på dæk. Jeg ved ikke om der er tale om afbalancering eller lignende, når dækkene kommer på.
Hej igen Thor
Frederik skal i gang med forhandling igen og giver en tilbagemelding INDEN du skal afgive bindende tilsagn.
En samlet pris kunne være:
4 stk fælge 14.000-14.500
4 stk TMPS ca 1.500
4 stk dæk: Prisen afhænger helt af hvilke dæk du vælger. De billigste dæk jeg har set, koster 1107,5 pr. dæk. dvs samlet pris på 4430 for 4 stk. Se Frederiks fælleskøb af dæk:http://teslaforum.dk/forum/topic/vinterd%C3%A6k-s%C3%A6son-20152016-gennem-teslafied-og-autohj%C3%B8rnet-k%C3%B8ge
Altså en samlet pris på ca 14.500+1.500+4430 = 20.430 (dertil kommer montering og afbalancering, som vel ligger i omegnen af 500-700). Hvis du vil vide den præcise pris på montering, så kan du f.eks. gå ind på www.daekonline.dk, indtast dit postnummer under "monteringspartnere" til højre.
Fra det norske forum vedr. brug uoriginale fælge og garanti (se vedhæftede)
Det ser i øvrigt ud som om at Tesla i Norge i 2013 også havde store problemer med at levere vinterhjul.
Fra det norske forum vedr. brug uoriginale fælge og garanti (se vedhæftede)
Det ser i øvrigt ud som om at Tesla i Norge i 2013 også havde store problemer med at levere vinterhjul.
Er dette noget man har hørt om i Danmark?
Hvis aftalen pt ikke er bindende, så vil jeg gerne sige, at jeg kunne være interesseret i et par Metallic Grey, med de nyeste TMPS og lug nut covers.
Hermed gjort, Frederik.
Jeg ved ikke, hvilken dæk Teslaen kommer med. Så pt har jeg sagt vinterdæk på, da jeg tror det er helårsdæk. Når den bindende bestilling skal laves, så ved jeg forhåbentlig noget mere.
Jeg har lige været forbi hos Tesla. Sælgeren sagde, at der ingen problemer ved service er, med uoriginale fælger. De skal nok afbalancere m.v. og der er ikke noget garanti på bilen som ryger. Heller ikke på bremserne eller andet.
Super Thor! Fint med opfølgning. Dog ikke den melding jeg har fået fra Tesla, men din er bedre :)
Det undrer mig lidt, at de ikke har en fælles politik på området.
Det er trods ret relevant. Det lader jo til det er afhængig af, hvilken sælger det er man rammer på dagen. Og det er jo ikke helt optimalt hehe.. ;)
Hvordan er de mat sort at holde ren. Ser man skidt nemmere end ex de grå?
Venlig hilsen
Mikkel
Mikkel, det er svært at svare på da vi ikke har historik fra nogle biler endnu. Men vil tro vi kan have det om et par uger.