Go artikel. Jeg kunne lave en næsten identisk - dog med 15.000 miles (24.000 km) på 5 1/2 måned. Smiler stadigvæk hver gang jeg er ude og køre :-)
@kseitzberg
jamen vi læser da gerne noget lignende på danish ;-) i den lange ventetid (tænk man skulle mærke den der juleaftensfornemmelse igen - og så i en alder af snart fitfty :-) tjaeeh noget holder sig tilsyneldadende ungt :-)
DerHansi
Go artikel. Jeg kunne lave en næsten identisk - dog med 15.000 miles (24.000 km) på 5 1/2 måned. Smiler stadigvæk hver gang jeg er ude og køre :-)
Hejsa,
Hvordan synes du siddekomforten er ved længere ture? Kører mange km, og har tidligere kørt i større Mercedes'er. Er dog blevet helt vild med Tesla'en og må erkende at jeg efter +20 år med Mercedes er nødt til at prøve en Tesla. Kom meget gerne med positive og negative ting ved bilen? ;-)
hej Rehman
Har svært ved at finde andet negativt end at man skal planlægge sine ture bedre i elbil end i ICE. Men har nu aldrig gårt tør for strøm - ej heller på min tur til Norge. Jeg syntes komforten er næsten på højde med en mercer. Jeg sidder rigtigt godt i sæderne, og der er go plads, selvom jeg er stor. 194 cm og bred. I teriøret er ikke helt på niveau med mercedes, og mange hører lyde fra interiøret, som servicecentret så må fixe - hvilket så fjerner lyden. Små børnesygdomme - Det er jo et relativt ungt firma i bilbranchen. Men vil nu aldrig have andet end Teslaen - den virker både til det ene og andet!
En af de helt klart positive sider set fra mit synspunkt som også har kørt Mercedes i +10 år, er at betjening omkring rattet er fuldstændig identisk med Mercedes S og ML'ere, det samme gør sig gældende med luftafjedringen. Så hvis du kommer fra den type Mercedes så vil du føle dig hjemme :-)
Størrelsen på Teslaen svarer også lid til en S-klasse dog måske i dag lidt mere som i en CLS hvor loftshøjden på bagsæderne er lidt lavere. Tror sagtens du kan sammenligne en Tesla med en CLS 500. Dog vil du måske mangle lidt af de nyere elektroniske funktioner som f.eks Distronic og lane assistant.
Kabinestøj fra dæk og motor er nogenlunde det samme som i S-klassen, så der vil du ikke mærke den store forskel. Med mindre du har kørt Mercedes S500 eller S63 AMG vil optræk være en historie for sig selv i en Tesla :-)
Enkelte har kritiseret at der bag forsæderne er en plastplade i stedet for læder. Med to små børn (3,5 og 1,5 år) Jeg ser det som en feature når der skal gummistøvler og andet fodtøj ind i bilen.
Ellers er det bare at få bestilt en prøvetur, du vil bestemt ikke blive skuffet!
/Martin
enig kiefer. Har også små børn og er MEGET glad for bagsiden er plastic. Senere når de blover lidt større kan man jo få en saddelmager til at betrække med sort skin
mht. Til sidefladen så mangler den justering af sædets længde som nogle tyskere tilbyder (er selv 193 cm). Jeg har løst langturs problematikken ved at lave 2 profiler som der kan skiftes mellem når man køre. Det virker rigtig godt og modvirker at man sider i samme stilling i for langtid.