Loading...
dk

Forsikring af Model S | Tesla Forum

Pedro
Pedro Mar 16 '14

Hej alle,

jeg er klar over der allerede er en tråd med samme indhold, men den er ikke up to date og meget rodet.

Jeg får snart min bil og vil gerne sikre mig at det er det rigtige sted jeg forsikrer den.

Et par hurtige spørgsmål:

1: Hvad betaler du i præmie? Hvad er selvrisikoen?

2: Hvilket selskab?

3: Hvilket postnummer?

4: Er prisen lavere pga. fordele, f.eks eget firma forsikret i samme selskab?

Tak.

Forummets indlæg er redigeret af Pedro Mar 16 '14
JohnU
JohnU Mar 16 '14
Hej Pedro.
Jeg er også den heldige til snart at få min bil, og jeg har fundet den billigste forsikring for mig hos Next Forsikring - www.next.dk
Jeg har samlet mine forsikringer og har fået en pris på vognen på lige under 9.000,- med selvrisiko på 7.000,-
Pedro
Pedro Mar 16 '14

JohnU - I hvilket postnummer?

Haeften
Haeften Mar 16 '14
Jeg synes, at man skal kravle igennem noget af en forsikringsjungle - som vitterlig er en jungle - da mange selskaber ikke rigtig aner hvad de skal mene om en Tesla. Ja, flere af dem havde den slet ikke inde i systemet. Ja ja, de lærer det vel efterhånden......:)
Nå, til sagen: Jeg har købt min Tesla til udelukkende privat brug, jeg er almindelig lønmodtager og har ikke en masse firmaforsikringer at binde mit tilbud op på.
Min kone er lærer så vi har altid haft Lærestandens Brandforsikring, som normalt er et meget billigt og serviceminded selskab at havende at gøre - BARE IKKE NÅR DET HANDLER OM TESLA!!! Jeg har - bare for at sætte det relief - indtil nu kørt i VW CC som kostede 540.000 kr med en præmie på ca 6000 kr og selvrisiko på 2900 kr.
Deres tilbud lød på 14.000 kr i præmie og en selvrisiko på 10.000 kr, hvis ikke den stod i garage når skaden skete (og det kommer den stort set aldrig til). De krævede også gps tracker og alarmcentral abonnement. Nå, ja.....tilbuddet gjaldt kun en Tesla 85, en Tesla P85 ville de slet ikke forsikre under nogen omstændigheder. Lærerstandens var absolut det værste eksempel, men Topdanmark og Alm.Brand havde tilbud der mindede om det ovenstående (også selvom jeg samlede alle forsikringerne hos dem). To ting gik i øvrigt igen: Krav om Gps tracker og at der er voldsom forskel på om du har en 85 eller P85. Ja, Lærerstandens medarbejder lød nærmest angst da jeg nævnte godt 400 hk og 0-100 på 4,4 sek ;););) De tilbud jeg fik ind gjaldt nemlig kun den alm 85'er
Ovennævnte var en af grundene til at jeg endte med at fravælge P85. Andre grunde var at konen synes at det var mange penge ekstra at slippe for en lidt større motor (vi var ude at prøve begge) og så tror jeg - belært af min tid med VW (hvor jeg har haft Passat og CC med store og mindre store motorer) at tabet ved gensalg er mindre ved de mere almindelige og gængse motorer. Men hvad ved jeg og nogen om Tesla og værdien senere, på nuværende tidspunkt???? Og jeg vil da nok sidde og tænke på den store motor...... Nå fred være med det.
Men det er i hvert fald en overvejelse værd når man konfigurerer sin Tesla, mht forsikring. Driftsomkostningerne skal tælles ind i det store regnskab.

Tilbage til forsikringen:
Jeg endte med et tilbud fra Købstædernes Forsikring. De var meget billigere på mine husforsikringer, lidt dyrere på ulykke og indbo og væsentligt billigere på Tesla.
Jeg endte med 7900 kr i årlig præmie, 4800 i selvrisiko og 1500 på ruden. Intet krav om Gps tracker eller garage. Men igen under forudsætning af at jeg købte Tesla 85 og at totalprisen holdet sig under 700.000 kr.

Jeg har takket ja til dette tilbud, også på grund af besparelsen på mine husforsikringer, og de virker meget professionelle ifht hvordan man ser på en elbil vs fossil bil. Det gælder ikke alle ;)

Husk som sagt, når I sammenligner : Jeg er alm privatkunde og har ikke firmaforsikringer - jeg bor i nærheden af Århus

God jagt
mortenhomann
mortenhomann Mar 16 '14
Vi har Alka til 4.000 i selvrisiko og knap 6.700 i præmie i Århus C. Vi har skullet flytte vores indboforsikring med.
Haeften
Haeften Mar 16 '14
Det lyder godt nok meget billigt. LB og Alka plejer at køre parløb med priser. I hvert fald ifølge LB. Begge er jo fagforeningsejet. Hvordan kom I ned på den pris?

Er det den ordning med tracker og 1 km/t over fartgrænsen lig ned 1000 kr ekstra i selvrisiko? Altså uheld på landevej med 85 km/t lig med 9000 i selvrisiko

Og....
Tracker koster vel i omegnen af 5000 kr plus 1000 kr om året i abonnement. Alt skal med i betragtning
TSLA
TSLA Mar 16 '14

Da jeg startede med at undersøge forsikringer for knap 3 år siden var udbudet af selskaber der overhovedet ville forsikre min Tesla Roadster meget få. Jeg tog den med hjem fra England efter 1 år og det eneste selskab, der var til at snakke med var IF forsikring. Min kone forsikrede os igenem Lærerstandens Brandforsikring, ligesom Haeften og jeg ville ikke flytte alle fosikringer. Hos IF fik jeg en forsikring til 10.162 om året og med en selvrisiko på både Ansvar og Kasko på 10.000. Da jeg så fik min Model S P85+ i September fik jeg præcis samme vilkår for den som for Roadsteren. Der er ikke noget krav om ekstra Tracking (det var der forøvrigt ved lov i England). Og idet hele taget forstår jeg ikke rigtig kravet om Tracking, da det jo er standard indbygget i S'eren og jeg selv har eftermonteret OVMS (Open Vehicle Monitor System) i Roadsteren, så jeg altid kan se hvor bilerne er henne osv.

TwoChops
TwoChops Mar 16 '14
Jeg lærer nok aldrig at forstå principperne i præmiefastsættelse på bil forsikringer.
Tidligere havde jeg en Citroën C5 V6. Den kostede 14.000,- hos Codan, hvilket jeg fandt for dyrt.
Da jeg skiftede bilen ud til en Alfa GT 3.2 V6 fik Codan igen buddet på en forsikring, da jeg har alle andre forsikringer hos dem. De ville igen have ca 14.000. I stedet forsikrede jeg bilen hos ETU med bedre dækning og fast præmie på 5.500,-.
Derfor spurgte jeg ETU, hvad de ville forsikre min nye P85 (900.000,-) for. Den ville de slet ikke røre ved.
Så spurgte jeg Codan. Lidt forhandling gav mig en pris på 7200 med fast præmie, glas og selvrisiko på 6000. Codan kender specs og ydelse på P85'eren.
Nu har jeg så spurgt Codan om de ville give et bud på Alfaen, som skal flyttes over som privatbil. De vil have 10.000 for den gamle Alfa, så den bliver i ETU.
God fornøjelse i junglen!
JF
JF Mar 16 '14

Tryg er tilbage fra deres besøg på en anden planet. Efter at Tesla i november ændrede pakkepriser har Tryg droppet kravet om GPS tracker. Det var i første omgang mit hovedargument for at kigge efter alternative løsninger. Men nu endte jeg med Tryg og en årlig pris på ca. 7.600,- for optil 20.000 km årligt og med ca. 3.200 i selvrisiko. 

Jeg skal lige nævne at jeg har en del andre både erhvervs- og privatforsikringer gennem Tryg samtidig. Om det havde en større eller mindre indflydelse på prisen, fik jeg faktisk ikke lige spurgt om.

På min gamle bil (Volvo XC60) blev forskringspræmien halveret ved at flytte fra Tryg til Alka (inkl. en Alka-boks). Alka var også ganske fornuftige på Tesla prisen (dog med lidt usikkerhed omkring prissætningen af ekstraudstyr), men nu endte jeg med Tryg.

Forummets indlæg er redigeret af JF Mar 16 '14
JensMelhede
JensMelhede Mar 16 '14

Vi havde alle forsikringer hos Købstæderne, men da jeg gik igang med at finde en pris på Tesla'en ændrede det billede sig.

Vi bor i 3460 Birkerød og prisen på en P85+ var lige under 900.000 indtil jeg i sidste øjeblik fik lagt twincharger, så prisen nu er 910.000.

Købstædernes pris var ca. 9.900 (uden KM begrænsninger og selvrisiko på 4.239,-)

Så gik jeg igang med at finde alternativer for alle forsikringer (kun private).

Det viste sig at minforsinkring.dk via min pensionsordning havde et godt tilbud der samlet var ca. 2.300 billigere. Underligt var prisen på min kones 3 år gamle Toyota Aygo (nypris under 100.000): 4.167,- hos minforsikring.dk men det var ikke noget krav at de skulle have begge biler, så den er blevet flyttet til Alka og en pris på ca. 2.900,-.

Samlet besparelse (minforsikring+Alka)= 2.800,-

Prisen på Tesla'en steg lige 500,- da prisen kom op over 900.000, selvom jeg brokkede mig var der ikke noget at gøre - de 12.000 ekstra som twincharger koster, resulterede i en medpris på 500,-. Jeg gad ikke at bruge mere tid så jeg endte her hos minforsikring.

Tesla P85+ (pris 910.400) koster 8.964,- Selvrisiko er blot 3.000,- og INGEN begrænsninger i KM eller krav om GPS tracker.

Forummets indlæg er redigeret af JensMelhede Mar 16 '14
Hookmaker
Hookmaker Mar 16 '14

Jeg er endt med ALKA til 9,7K pr. år, det er uden box - den overvejer jeg stadig (synes det er lidt grænseoverskridende at det er ALKA der styrer systemet, de kan jo principielt holde øje med mit kørselsmønster og skrue op og ned for prisen som de vil på baggrund af nogle "formodninger",  - den dag jeg må bruge Teslas system og ALKA kan udbede sig oplysninger feks. i tilfælde af et uheld, vil jeg føle mig mere "tryg"). Med box bliver prisen 20% lavere. Bor i Kgs Lyngby med S85. ALKA giver såvidt jeg har fået besked fra ALKA ingen fordel ved samling, så jeg har beholdt mine forsikringer andre steder.

Jeg vil fortsætte med at holde øje med markedet, jeg mener stadig de ikke har helt styr på hvad de vil og ikke vil med TMS.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Mar 16 '14
mortenhomann
mortenhomann Mar 16 '14
@Haeften: Godt spørgsmål :-) Vi drøftede det med dem for et halvt års tid siden. Der var de stadig meget usikre på, hvordan de skulle vurdere bilen, så måske ville de vurdere anderledes i dag. De har ikke stillet krav om gps-tracking, og vi har ingen firmaforsikringer hos Alka.
Forummets indlæg er redigeret af mortenhomann Mar 16 '14
JohnU
JohnU Mar 16 '14
@Pedro: 2670 (postnummer)
Kiefer
Kiefer Mar 16 '14

Hej.

Bor i postnummer 8382.

Herhjemme ender det nok med Danske Forsikring. Min kone har haft snakket med noget nær alle selskaber. Vi kommer fra to større Mercedes'er hvor den ene (En 2006 S-klasse) er skiftet ud med en Tesla og vi har stadig en Mercedes ML 4x4 på hvide plader. Det har gjort det, at finde en forsikring en anelse mere kompliceret.

Vi har haft Mercedes'er de sidste 10 år og de har næsten alle dage været ved Lærerstandens. Selv S-klassen som havde en nyværdig på næsten 2mill og det med en aftale uden større indhold end en GPS tracker. Vi fik samme svar som I har fået ved LB og deres mærkelige krav om garage osv, noget vi ikke har oplevet tidligere...

Købstædernes var også interessante på Teslaen, men overhovedet ikke konkurrencedygtige på ML'eren.

Det er nogenlunde den samme oplevelse vi har haft med næsten alle selskaber, enten er de billige på Teslen og for dyr epå Mercedes'en, eller omvendt...

Vi har i forvejen alle vores bankforretninger ved Danske Bank det hjælper nok lidt på prisen på forsikringerne også, men det ser ud til at de er dem vi kan finde der er de billigste på begge biler samtidig. mener det er omkring 8K stykket de vil have, og der er så krav om GPS i Teslaen men ikke i Mercedes'en som trods alt har en del højere nyværdi (ca. 1.5mill) i forhold til Teslan.

Jeg kan ikke huske hvad selvrisikoen var, men mener ikke den er over 5.000, nok nærmere de 3.000,-

Alka og de fleste andre "billig-selskaber" løber jo skrigende væk så snart man siger Mercedes 4x4...

/Martin

Kiefer
Kiefer Mar 18 '14

Ha i dag fået et opdateret tilbud fra Tryg ca . 8500 om året... Det så billigt ud lige indtil vi fik set at det var kun med 12.000km om året, vi skal bruge flere og så steg prisen til over 13.000 om året med 30.000 om, Så var Tryg ikke længere interessant...

/Martin

Bluecoffee
Bluecoffee Mar 18 '14

Man skal altid læse det med småt...

Kiefer
Kiefer Mar 18 '14

Helt enig, og her er jeg glad for at det er konen der har fået opgaven med forsikring på bilen ;-)

/Martin

muller
muller Mar 30 '14
@JensMelhede: så er vi da mindst 3 stk i 3460 - det er vel næsten nok til en underafdeling af TeslaKlubDK :-) Har du fået leveret din bil? @topic: vi er hos Alka inkl blackboks, til ca. 9500 kr. Boksen koster kun 1000kr i installation/indkøb, og er uden abonnement. @offtopic: venter Stadig på 5.9. Bilen er koblet på fibernet...
Forummets indlæg er redigeret af muller Mar 30 '14
JensMelhede
JensMelhede Mar 30 '14

@muller: ja snart, har fået en ca. dato 15. April. Det kunne iøvrigt være hyggeligt med et besøg for at se om laderen fungere som den skal - har du tid idag søndag?

muller
muller Mar 30 '14

Ja det havde da været hyggeligt :-) Men jeg har rodet rundt udenfor med børnene hele dagen og har ikke fået mit TeslaForum(tm)-fix før nu... Men en undskyldning for at komme ud og trille er altid velkommen! Det er bare ærgerligt at du bor så tæt på...

Forummets indlæg er redigeret af muller Mar 30 '14
Sider: 1 2 3 4 5 6 7 »