Loading...
dk

Dansk miljø- og energipolitik - en skændsel | Tesla Forum

Hilbert
Hilbert Oct 15 '15
DeaconWP: Fint at anbefale folk at skrive til politikerne. Det må dog være naturligt at Teslaejere også interesserer sig for sig for at debattere og udveksle relevante nyheder - også uden generende dobbeltindlæg fra personer som måske ikke finder emnet interessant.
DeaconWP
DeaconWP Oct 15 '15

Så send visionerne videre til dem der hr behov for dem. Vi må snart blive hørt på.

Hvem vil I kontakte?

 

DeaconWP
DeaconWP Oct 15 '15

Hilbert: Det må du da undskylde. Jeg skal straks holde op med at fylde forum med mine indlæg.

Asger
Asger Oct 18 '15

Har I sendt en underskrift? Det er et overkommeligt sted at begynde. http://www.skrivunder.net/red_elbilen

 

Hilbert
Hilbert Oct 18 '15
God ide. Hermed gjort.
Hilbert
Hilbert Nov 17 '15

VÆLGERNE DUMPER REGERINGENS MILJØ- OG KLIMAPOLITIK.

De mange miljøbevidste elbilejere/-købere står heldigvis ikke alene med deres kritik af regeringens miljø- og klimapolitik, herunder dens urimelige fjernelse af afgiftsfritagelsen.
Lad os håbe at vælgerne ikke glemmer inden næste valg, så vi får valgt nogle politikere med mere fokus på miljø og klima og så bl.a. registreringsafgiften på elbiler kan blive fjernet.
http://www.altinget.dk/energi/artikel/vaelgerne-bortdoemmer-regeringens-groenne-kurs

PeterE
PeterE Nov 17 '15
Tjah, en udmærket debat - vil nu give Deacon ret, vi skal lidt ud af osteklokken: 'Hvad så I andre Tesla-ejere, kan I høre mig - og er I enige?' :) (bemærk smileyen)
ThomasDk
ThomasDk Nov 19 '15
Jeg er ikke Tesla ejer men ønsker inderligt at olie/ benzin kan udfases, det er nødvendigt at specielt i byerne at det sluttes, sørgeligt med alle de følgesygdomme pga udledningen.
Det er dog forventeligt at en blå regering ikke tænker i miljøbaner, det er vel ikke overraskende? Så er i kære vælgere ihvertfald naive, 2001, der smed Fogh hele miljøpolitiken ud, Svend Auken havde gang i den worldwide, senere har Anders Fogh faktisk udtalt at han fortrød den handling..
Og DF, som er et stort parti i dag, sår tvivl om menneskeskabt forurening gør at miljøet reagerer så kraftigt. Så, stilen er lagt fra vores regering, og det vidste enhver ville ske hvis de vandt.
Well, så hvad nu? Jeg læser en masse frustration i mange tråde her, hvilket er fedt at opleve at det ikke er ligemeget at elbilsudviklingen bremses så hårdt op.
Personligt går jeg lidt i opgivelse, skattelettelser til foråret er vigtigere end adfærdsregulering indenfor grønt bilkøb.
Jeg kunne sagtens ønske at en Tesla blev endda momsfri så den blev endnu lavere i indkøb. Igen adfærdsregulering..
Et stort problem med Tesla er at den er for lækker :-) Helt langt ude, men den luksusbil skal da ikke være billig, lyder det i medierne etc.! Så når mange råber, vi vil have en billig Tesla, er det som at postulere, vi vil have en billig Luksus bil. Sådan skriver pressen, sådan reagerer politikere. Om en elbil er i luksus segmentet er da bare godt at den mulighed findes, alle kan ikke leve med en Minibil der kun kører max 100 km på en opladning.
Okay, verden er heldigvis ikke kun Dk, men nej hvor kunne vi vise vejen frem.. En Tesla bliver så tæskedyr, suk..
Jeg syntes at i, kære Tesla ejere, skulle skrive ud til medierne og forklare lidt mere om hvorfor i har købt osv. Politikerne kan man da skrive til direkte men det tror jeg ikke på. Det er den almene befolkning der skal have en bedre forståelse, giv dem noget saglig info. Den lille historie kan nogengange være mere genkendelig end tørre tal og statistikker. Få folket med, de ER grønne derude.

Sider: « 1 2