Loading...
dk

Forsikring af Model S | Tesla Forum

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jul 20 '15

Ikke hvis du kører tør for strøm eller punkterer så vidt jeg ved. I så fald er det kun enkelte gange...

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Jul 20 '15
SQLCPH
SQLCPH Jul 20 '15

Nej sidst jeg spurgte var svaret lidt uldent - det lyder mere som at være pr. kulance hvis tesla kommer ud. Jeg ville ikke regne med det. Hvis du så punkterer så kommer de slet ikke. Derfor er vejhjlælp god at have med IMO

shan
shan Jul 20 '15

Bilen er bestilt men endnu ikke leveret. Har dog ringet rundt til samtlige forsikringsselskaber. Det bedste tilbud i mit tilfælde var Danske Forsikring. Jeg var dog nødsaget til også at flytte hus og indbo med.

Pris: 6500
Postnummer: 2620
Selvrisiko: 5500
KM: 20.000 pr. år

Der er desværre krav om satellitsikring

andersh
andersh Jul 27 '15

Det er måske lidt for personligt, men det ville være meget brugbart med lidt detaljer som alder og elitestatus som baggrund for nogle af de her priser.

Jeg har lige været i en chat med Alka (mit nuværende selskab), hvor jeg fik en pris på 17.254 (!) for en S70 med ca. 50.000 kr i udstyr. Jeg er 34 år, er ikke elitebilist, har haft (egen) bil i 5 år og bor i 2500 Valby. Det ville ikke gøre nogen forskel hvis jeg samlede forsikringer hos dem, så i bund og grund tror jeg ikke at de ønsker mig som kunde hvis jeg køber en Tesla :-)

Håber på lidt bedre priser hos de andre.

Pim
Pim Jul 27 '15
Den kan jeg slå, vi har pt. alle forsikringer hos Codan, elite bilist og 46 år, en P85D skal de have 31.000,- i præmie for. Det havde været bedre hvis de bare havde sagt de ikke ville forsikre den...
NeWT
NeWT Jul 27 '15

Jeg er flyttet fra Alka til Codan. 43 år og elitebilist. Postnr: 2680

Alka: 11.500
Codan: 7.400 - selvrisiko på 6.000

Pim
Pim Jul 27 '15
Men er det en P85D?
BlackPanther
BlackPanther Jul 27 '15
70D ifølge hans profil.
NeWT
NeWT Jul 27 '15

Sorry - ja til 70D

krumling
krumling Jul 28 '15

46 år, postnr 3230, elitebilist, insisterer på fri km.

Det bedste jeg kunne skrabe sammen var 8700, fri km, hos Købstæderne. ..og det forudsatte bundling med indbo og hus.

..så den har jeg taget til min 85D (ETA: Late September)

/Kenneth 

NeWT
NeWT Jul 28 '15

Jeg er nu efterfølgende blevet kontaktet af Alka (som jeg forlod til fordel for Codan). De var kede af at miste mig, og vil derfor gerne give et nyt tilbud.
Så lige pt. arbejder en af konsulenterne hos Alka med sit bagland om at få styr på hvad en TMS er. Jeg tror deres problem var at modellen ikke fandtes i deres system og at prisen derfor blev urealistisk høj.
Nærmere info følger når jeg får svar fra dem igen.

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jul 28 '15

Det er vist en and. ifølge kajakaj var der allerede tilbage i starten af 2015 forsikret en hel del TMS hos ALKA (23 stk.) så mon ikke bare det er en elendig undskyldning for at se hvor meget man kan presse citronen uden at miste kunden...?  ;-)

www.http://teslaforum.dk/...model-s?&page=11

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Jul 28 '15
andersh
andersh Jul 28 '15

Købstæderne har tilbudt mig 6.653 men kun med samlerabat (hvilket egentlig er fair nok). Ser umiddelbart ud til at være uden km-begrænsning og uden GPS-tracking. Indtil videre det bedste. Min kone er dog medlem af IDA, men har ikke selv kørekort. Tvivler på at jeg kan tiltuske mig en bilforsikring hos dem, når deres medlem ikke selv er fører af bilen, men nok et forsøg værd :-)

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Jul 28 '15

Ja det lader da i hvert fald til at IDA forsikring indtil videre er dem med det bedste tilbud og umiddelbare vilkår ifølge SQLCPH (S60)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Jul 28 '15
RobertJ
RobertJ Jul 28 '15

Kan bekræfte IDA som en god forsikrer, har ikke haft problemer ved skader på hus / indbo. Betaler 5.000kr for min P85. Har jeg vidst skrevet før i tråden. Uden ekstra dækninger, overvejer dog deres vejhjælp til ca. 250?kr/år, da FDM ville have mig op i +2500kg/fejeblad kategori og en 100% prisstigning ift. normalbil.

- R

perhansen
perhansen Jul 29 '15

Vedr Forsikring.:  Kan se at de fleste priser i nævner er privat.  Men er der nogen der har nogen gode aftaler hos forsikrings selskaber på 85D som erhverv, ved kørsel omkring 12.000 årligt, 47 år, kbh? 

griffel
griffel Jul 29 '15

@NeWT Tillykke med din pris hos Codan :-) Hvornår har du fået den?

Jeg har lige snakket med dem for at få en pris på min bestilte S 70 (uden D), og han sagde med det samme, at han nok ikke ville være konkurrencedygtig uanset, men han regnede videre på det - og kom ganske rigtigt frem til en pris på over 20.000 kr.! "Vi har været meget billige i starten, men det er der lavet om på", sagde han...

Så enten har du været meget heldig - eller osse kan du noget jeg ikke kan ;-)

:-)

NeWT
NeWT Jul 29 '15

@griffel Jeg fik kontaktdata fra Tesla i Bredgade.

Per Rosenquist Kyed: pqk@codan.dk

Meget venlig - men måtte flytte alle forsikringer til Codan

griffel
griffel Jul 29 '15

@NeWT Tak :-) Hvor længe er det siden...? For hvis det ikke er ret længe siden skal han da lige ha en mail...

:-)

NeWT
NeWT Jul 29 '15

@griffel Fik tilbuddet 18. juni, men har først bekræftet det slut juni.

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »