Loading...
dk

Forsikring af Model S | Tesla Forum

griffel
griffel Jul 29 '15
Tak igen :-)
Pim
Pim Jul 29 '15
@griffel, hvis du får en fornuftig pris i andet forsøg hos Codan vil jeg da denne vide det, de fastholdt over for mig så sent som i går, at de ikke ønsker at forsikre Tesla.
griffel
griffel Jul 29 '15
Har sendt en mail, så må vi se hvad de siger. Har du andre forslag? Det er lidt af en jungle og åbenbart meget individuelt, selvom forudsætningerne er nogenlunde ens...
NeWT
NeWT Jul 29 '15

Som sagt, så skiftede jeg fra Alka. De har efterfølgende vendt tilbage og vil gerne prøve at matche mit tilbud fra Codan. Afventer stadig svar.

Hookmaker
Hookmaker Jul 29 '15

Jeg har Codan Erhverv, de har "annonceret" tidligere i tråden. 7K, fri km, for P85D i 2800 uden samling.

Pim
Pim Jul 29 '15

Mit bedste bud pt. er 8200,- hos Tryg, men der stiger huset desværre fra 3300,- til knap 8000,-. Det er ikke nemt, så det ender nok med at jeg splitter forsikringerne op i to, 3 stk. hos Codan, og 3 stk, hos Tryg, så jeg får samlerabat begge steder.

DeaconWP
DeaconWP Jul 29 '15

Pim. Sådan skal den skæres. Og har man 2 biler, kan det være en fordel at have dem i 2 forskellige selskaber. Kommer man galt afsted, og ryger op i trin på den ene bil, kan man jo næste gang man skifter bil, lade den nye gå ind som bil nummer 2 til det gode anciennitetstrin der.

FAS723
FAS723 Jan 19 '16

Har netop fået tilbud hos Alka efter at Codan har underkendt en erhvervsforsikring og meddelt mig at min forsikring altså nu blev på kr. 28.600 helårligt. Talte efterfølgende med bl.a. Alka, som har tilbudt mig en helt anden pris. Helårligt kr 5690,- og med en selvrisiko på kr. 4000, 25.000 km om året og ingen tracker. Mand 50+, S85D, Nordsjælland. Er det for godt til at være sandt?

PerT
PerT Jan 19 '16
Det er bedre end Top Danmark, vi giver ca 6600 helårlig med omkring det samme i selvrisiko. 20.000 km årlig og ingen glasforsikring. Vi er 40+ og super elite bilist og bor i Himmerland.
Smiley
Smiley Jan 21 '16

Har fået en pris på 7120,- ved Gartnernes Forsikring. 5000 i selvrisiko og med glasskade. Ingen kilometer begrænsninger og som elitebilist. Alle private personer kan være medlem.70D, Esbjerg.

Kiefer
Kiefer Feb 25 '16
Er der andre end mig der har fået brev fra Global Forsikring at de opsiger forsikringen og trækker sig ud fra segmentet?

/Martin

Thor
Thor Feb 25 '16
Desværre.

Men jeg er lidt spændt på, hvad det ender med de får strikket sammen i stedet.

Twinauto
Twinauto Feb 25 '16
Som ny Tesla ejer havde jeg anmodet om forsikring via global, men de skulle lige opsige den midlertidige den blev forsikret under ved indreg.

Fredag fik jeg mail, at QBE som tidl leverede forsikringer til dem har trukket sig fra bilforsikringer i DK, men jeg skulle blot be eller afkræfte mailen om jeg istedet accepterede at Codan nu leverer på uændrede vilkår d det var ca 6500 for en s70 med 5000 i selvrisiko, så det har jeg accepteret og venter nu på bekræftelse
Jabba
Jabba Feb 25 '16

Citat fra Kiefer Er der andre end mig der har fået brev fra Global Forsikring at de opsiger forsikringen og trækker sig ud fra segmentet?

/Martin

Jeg udgår fra du mener at QBE trækker sig. Global er jo bare mægler. 

Jeg fik en mail fra Global om at de arbejder på at finde et alternativ til QBE og at de vil vende tilbage så snart de ved nærmere. Umiddelbart efter fik jeg et brev fra QBE om at de trækker sig. Min forsikring med QBE er dog stadig gældende indtil 01-12-2016.

Som Twinauto skriver foroven lader det til at Codan har overtaget. Jeg har dog ikke modtaget nogen opfølgningsmail fra Global hvor de bringer Codan på banen. Men mon ikke det sker inden længe.

Forummets indlæg er redigeret af Jabba Feb 25 '16
Twinauto
Twinauto Feb 25 '16
Som nævnt skrev global til mig, at aftalen med Codan er på plads, så lad os aftale at den første af os, der får noget officielt på dette lige nævner det i denne tråd
Secondtoflying
Secondtoflying Feb 28 '16
Har også fået brevet med opsigelsesvarsel, men ikke anden info.
PeterE
PeterE Mar 4 '16
Pas nu på kun at fokusere på præmien og på selvrisikoen, vælg et selskab hvor I har tillid til at få en nogenlunde ordentlig behandling når/hvis I får en skade. Jeg er selv fantastisk tilfreds med Købstændernes.
P85DK
P85DK Mar 4 '16
@PeterE - enig, kan du fortælle hvilken skade(r) du har haft som gør at du er så tilfreds med Købstændernes?
PeterE
PeterE Mar 4 '16
Sagtens, jeg har faktisk været lidt uheldig :) Fik først en lang revne i forruden, den skiftede de hos Autoskadestuen uden bøvl. Dernæst blev jeg kørt ind i ude i snevejret, og også rettet bagkofanger op og lakeret hos Autoskadestuen.  Kun småting. Og en ny skade igår, da jeg blev ramt af en cyklist, den tager vi idag.
JensMelhede
JensMelhede Mar 4 '16
Codan svarer således:
12:51:22Du skriver,Hvad koster en forsikring på en Tesla Model S P85 fra 2014. KM: omkring 25.000. Alder: 50 år. Bor i Charlottenlund.
12:53:03Camilla,Vi er ikke konkurrecence dygtige på Tesla'er.
12:53:15Camilla,Prisen ligger ofte over 30.000 årligt
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 »