Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

JesperSpanner
JesperSpanner Jun 19 '14

Har du bestilt en Tesla Markman? Min er til levering september/oktober

Markman
Markman Jun 19 '14

Hej Spanner

Du kommer nok først i 9800 så... ;-)

Jeg hænger stadig på den leasede Mercedes i et stykke tid endnu... :-/

JesperSpanner
JesperSpanner Jun 19 '14

Jeg har ikke hørt om andre i byen der har bestilt, men mon ikke det kommer når først den SuperCharger er igang? :-)

Kiefer
Kiefer Jun 25 '14

Jeg lagde lige mærke til noget lidt spøjst, måske andre har oplevet det samme, konen er en tur i Flensborg og handle lidt ind, det koster jo næsten gratis med opladning i Middelfart og lille ladning ved Citti.

Da hun var i Middelfart tog jeg lige et kig på VisibleTesla:

Prøv og læg mærke til "Charger Power" her står der -53kW.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 25 '14
supergaard
supergaard Jun 25 '14
Hej Kiefer m/Kone,

Visible tesla viser bilens interne data, og for bilen (batteriet at se) er det minus. Grafen for forbrug i bilen går jo også i minus ved regen.

53 kW er fordi du er på 73% SoC, den vil jo falde og falde til du når 100%. Fra næsten helt flad til 40-50% får man fuld effekt (120 kW).

Ved ikke hvilken del du og "konen" hæfter dig ved? ;)
Kiefer
Kiefer Jun 25 '14

Men supergaard, "Charge Power" skal vel ikke være en minusværdi?

/Martin

supergaard
supergaard Jun 25 '14
Har jeg også undret mig over, men er blevet overbevist om at det set fra batteriet er - fordi det suger.
Kiefer
Kiefer Jun 25 '14

@supergaard: Mjae, men det er jo så ikke konsekvent, når du lader ved en ikke SuperCharger, så er tallet pludseligt positivt, tror ikke det er noget man skal lægge for meget i, jeg studsede bare over detaljen.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jun 25 '14
supergaard
supergaard Jun 26 '14

Jeg så netop det samme i VB på en alm. charger, så du havde valid en pointe :)

DerHansi
DerHansi Jun 26 '14

@kiefer : tror du ik' bare det er fordi der er plads til et ciffer mere ? :-)

DerHansi

Kiefer
Kiefer Jun 26 '14

Hmm, sætte et minus tegn foran de andre, for at give plads til et ciffer mere, tror jeg vil prøve den forklaring i banken ;-)

/Martin

PerPower
PerPower Jun 27 '14
Nogen kender til status for Hjørring og tror i næste stop for SC teamet er Køge? Eller fortsætter de ned mod Tyskland?
Hookmaker
Hookmaker Jul 2 '14

iht. Supercharger.info så er der nu givet tilladelse til opførelse ved Löddeköpinge lige nord for Malmø. Herfra er det jo en snild sag at nå Middelfart.

KOM SÅ HAMBURG!!

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Jul 2 '14
okb
okb Jul 3 '14

Ta en titt på "Kommer snart" kartet på http://www.teslamotors.com/da_DK/supercharger i dag!!!

krogsgaard
krogsgaard Jul 3 '14

Weeee.. hamborg endeligt! Hvad sker der lige for den prik på Sjælland, den ser da ikke ud til at være Køge?

Kiefer
Kiefer Jul 3 '14

Fedt med Hamborg, men jeg tror ikke du skal lægge så meget i prikken på Sjælland, om det er Køge Ringsted eller andet, det er vist en der bare skal indikere at der skal være en omkring København ;-)

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Jul 3 '14

Du har sikkert ret. Men fedt der er en på vej inden alt for længe. Meeen klart hamborg vi mangler mest pt, så man kan komme sydpå. Den skulle de have prioriteret før hjørring og evt også køge, men det er selvfølgelig bare min mening :-)

krogsgaard
krogsgaard Jul 3 '14

Synes dog det ligner en i Löddeköpinge og en nær Sorø/Ringsted. De andre prikker ser ret præcise ud. Kan være de har ændret placering. Hvis der kommer et par stykke når service center på amager, så er københavn jo også dække ok indtil videre.

Kiefer
Kiefer Jul 3 '14

Jeg tror ikke de på den måde snakker sammen om hvor man placerer en Supercharger mellem Skandinavien og Tyskland, de kører nok lidt deres eget sjov i de enkelte lande. Men ja, Hamborg er savnet. Jeg tror nordmændene er glade for den i Hjørring :-)

Sorø, Ringsted eller Køge er vist lidt hip som hap, ville egentlig hellere have haft en omkring Ballerup, så man ikke er tvunget til at skulle køre nedenom for at komme til Jylland, men kunne have tanket inden turen til Sjællands Odde.

/Martin

krogsgaard
krogsgaard Jul 3 '14

Hvis man placere dem for tæt på store byen skal de jo have 100 båse til alle dem der bare vil lade gratis. Bedre de lægger længere ude. Middelfart skal der også åbnes for de sidste 4 snart. Har ikke noget mod at vente på den lader, men gider ikke vente 30 min inden jeg kan komme til at lade. Slet ikke hvis man har børn i bilen :-)

Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»