Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

P85
P85 Jul 3 '14

Jeg holder lige nu i HJORRING og lader med 667 km/t

Kiefer
Kiefer Jul 3 '14

Ja, en nordmand har netop skrevet på det norske forum at han holder og lader ved siden af en dansker ;-)

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jul 3 '14

Tror ikke der er nogen der bare gider køre ud og lade gratis, og det har Tesla i øvrigt regnet ud af deres business case. For det første er det ikke lavtlønssegmenter der køber Tesla og der røg så de fleste sparenærige fra, for det andet er det jo kun DK hvor prisen på el er uanstændig, ellers ligger den jo på 40-60 øre pr. Kwh og DET gider ingen køre for at hænge ud med avisen.

Larsen
Larsen Jul 3 '14
Vidste ikke at Hjørring er åbnet endnu?
Comeback
Comeback Jul 4 '14

det er den ifølge Tesla's hjemmeside men uden info ? :)

muller
muller Jul 4 '14

Bluecoffee
Bluecoffee Jul 4 '14

Jeg forstår heller ikke helt, at Hjørring hastede så meget. Dem, der kommer fra Norge eller Nordjylland og kører mod syd, har enten kunnet lade hjemmefra eller på en superlader tæt ved færgerne i Norge. Så burde de nemt kunne nå til Randers. Nå, det er bare lidt grim misundelse her fra Djævleøen...Vores tur kommer jo nok en dag.

TwoChops
TwoChops Jul 5 '14

Er vist en lille smule skuffet over ikke at være blevet informeret/inviteret til åbning i Hjørring. Ellers udmærket kaffe sidste gang ;-)

/Jeppe.

Kiefer
Kiefer Jul 5 '14

Ja, den lader til at være åbnet i stilhed denne gang.

/Martin

Haslund
Haslund Jul 5 '14

Supercharger i Køge,

Et eller andet sted giver det vel også mening at placere en Supercharger station ved udfletningen i Køge (Burger King). Der findes allerede en "Better Place" installation og en fin stor parkerings plads - herfra kan man sende en fuldt opladet Tesla mod Jylland eller Tyskland.

Martin
(en kommende Tesla ejer)

Kiefer
Kiefer Jul 5 '14

Jeg tror desværre ikke det er der lokaliteten bliver, jeg spurgte projektlederen da han var i Randers og han fortalte om et andet sted, jeg er desværre ikke så godt kendt derovre, så jeg kan ikke huske hvor det var han sagde den skulle være.

/Martin

Leth
Leth Jul 5 '14

Var lige forbi SC i Randers for at se om der var noget spændende at kigge på. Da jeg ankom, var 2 TMS på vej ud af pladsen, og 2 andre var ved at lade. Alle normænd. 3 timer senere, var 3 nye nordmænd i gang med at lade. Tror det er en god forretning for Graceland :)

Er der nogen der ved hvornår de sidste 4 ud af 8 standere kommer i drift?

Kiefer
Kiefer Jul 5 '14

Hej Jesper.

Seneste besked jeg fik, var at de resterende dele var i restordre. Jeg kan snildt forestille mig at de har brugt delene til at få Hjørring færdig. 

Det samme gør sig sådan set gældende hvis du kommer forbi Middelfart, der er også kun 4 standere åbne.

/Martin

Leth
Leth Jul 5 '14

Så man har valgt at prioritere 8 standere i Hjørring? Nok, igen, grundet normændende :)

Hookmaker
Hookmaker Jul 6 '14

Var lige forbi Middelfart kl 17 fredag og idag kl. 12. Fredag blev der fuldt optaget + der kom en der måtte vente en 10 min. Alle Danskere.

Idag blev der fuldt optaget + der kom en der måtte vente 10 min, men kun fordi jeg slap min med 360 km. på. 1 Østriger og det var en nordmand som kom.

Der havde tilsyneladende været problemer med den idag, det melder jeg lige til Tesla imorgen. Ellers gælder det bare om at få gang i de sidste 4...;-)

PerPower
PerPower Jul 7 '14

Til dem der enten ikke har set eller ikke har fået en invitation, så har Tesla i dag sendt en invitation ud til Hjørring tirsdag den 15. juli kl. 14. Hjørring SC er også kommet på i bilens NAV under "Superchargers".

sjensen
sjensen Jul 7 '14

Og for dem som måtte være i Sverige er der i morgen tirsdag indvielse i Karlstad og Arboga. Oslo og Stockholm er således forbundet.

Uddevalla forventes der at være strøm på onsdag og herefter følger Falkenberg og Löddeköpinge med stor sikkerhed indenfor en uge eller to.

I løbet af den sidste uge er der kommet to nye superchargers i Norge, en i Tyskland tæt ved grænsen mod Holland og to i Frankrig. Hjørring er vel også indenfor den sidste uge. 

Mon ikke der også kommer et par stykker i det nordligste Tyskland snart.

Forummets indlæg er redigeret af sjensen Jul 7 '14
Kiefer
Kiefer Jul 7 '14

Det er da egentlig lidt sjovt, de mails vi herhjemme har fået fra Tesla, der er vi ikke inviteret til åbning:

Så invitationen gælder kun udvalgte ejere ;-)

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 7 '14
kajakaj
kajakaj Jul 7 '14

~~
Danmarks Supercharger-netværk vokser!

Sunset Hjorring Tesla Header

Det glæder os at meddele åbningen af vores seneste Supercharger station i Danmark. Superchargeren i Hjørring gør det nu lettere for Model S ejere at køre igennem Danmark og endda helt til Norge og Sverige (med færgen).

For at fejre denne vigtige milepæl for Tesla og vores danske ejere, vil vi gerne invitere dig, din familie og dine venner til at deltage i den officiele åbningsceremoni.

Åbningsceremoni

Sunst Hjorring  

tirsdag den 15. juli 2014

14.00

Sunset Hjørring
Sprogøvej 1
 9800 Hjørring

Venligst bemærk at der kan forekomme kø for at lade under arrangementet

EKSTREMT HURTIGT, ALTID GRATIS
 Superchargere kan genoplade op til 50% af Model S batteripakken på så lidt som 20 minutter, så ejere kan køre lange afstande med minimale stop undervejs. Superchargere er bekvemt placeret ved store motorveje i nærheden af caféer, shoppingcentre og hoteller.

Tesla Motors Denmark Aps | Bredgade 35 | 1260 København K | Denmark
Privacy Policy | Unsubscribe

kajakaj
kajakaj Jul 7 '14

Hej Martin

I kan få vores indbydelse - jeg skal på arbejde hele dagen.

Sider: «« « ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 ... » »»