Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Bjarni
Bjarni Jul 8 '14

Jeg har bemærket at invitationerne ofte havner i spam-folderen (ved gmail). Imens de almindelige nyhedsbreve fint kommer frem uden at være spam. Så de må fremsende dem på to forskellige måder.

Jeg tror derfor ikke de forskelsbehandler Tesla-ejerne. Man skal bare huske at checke sin spam-folder og eventuelt white-liste Tesla.

egernmus
egernmus Jul 15 '14

Er der nogen, der har været forbi Køge og set, om de er gået i gang med superchargeren der? :-)

/ Eva

KS
KS Jul 15 '14

@Eva:

Var forbi for 3 ugers tid siden - inden jeg måtte aflevere min bil (pga feriesejlads) og der var intet at se i området omkring BK i Køge.

Måske der er sket noget i mellemtiden

Haslund
Haslund Jul 16 '14

Er i sikre på at det er ved BK de bygger ladestationen? Forstod bare på Kiefer at det var et andet sted den skulle bygges. Kører dog gerne forbi BK og checker :)

Kiefer
Kiefer Jul 16 '14

Jeps, jeg spurgte om det var ved BK ude ved motorvejen, efterseom det er det eneste sted i Køge jeg kender ;-)

Og beskeden at det var det ikke, og jeg fik en forklaring på hvor det var, forklaringen fik jeg kl. 3 om natten og har glemt alt om hvor det var..

Der var ikke nogen der var til stede Hjørring som spurgte til åbningen i Køge?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 16 '14
Haslund
Haslund Jul 17 '14

Har netop været forbi BK og der sker ikke meget. :( Hvis der er nogen der sidder med ledetråde er jeg spændt på at høre nærmere.

Haslund

sjensen
sjensen Jul 18 '14

Falkenberg supercharger er sandsynligvis klar senere i dag og Löddeköpinge (mellem Malmö og Helsingborg) følger sandsynligvis i næste uge. Rimelig god timing i forhold til at vi kører til Norge på mandag.

Fra København kræver Oslo vel bare 10 min stop i Falkenberg, Uddevalla og Solli.

Hookmaker
Hookmaker Jul 18 '14
Ah, 10 min kan nok ikke gøre det, men 20-30 måske. Forudsat du er alene, men tror nok du skal regne med en del nordmænd på vej sydover + andre på vej nordover. Men glæder mig til at høre om dine erfaringer fra turen..;-)
nicom
nicom Jul 18 '14
Køge som første superlader på Sjælland , det tvivler jeg på. Ser man på fremtidig superlader på teslamotors.com er prikken over Sorø og ikke Køge . Noget andet tyder på at vi får en superlader i nærheden af Aabenaa til vinter.
Chris
Chris Jul 18 '14
Mon ikke den kommer til at ligge i Ringsted sammen med outlets. Der er en del butikker, mulighed for mad og drikke, og samtidig er hele området meget oplyst og muligvis også overvåget.
nicom
nicom Jul 18 '14
Du har ret . Ringsted er et meget oplagt sted og prikken på kortet kunne netop præsentere dette sted
Leth
Leth Jul 18 '14
Aabenraa er en fin lokation, så man er fri for at stikke mod middelfart når man skal sydpå :)
Kiefer
Kiefer Jul 18 '14

Jg tror ikke man skal lægge for meget i hvor prikken er placeret på Sjællandskortet. Prikken dækker jo nærmest 2/3 af øen ;-)

Som jeg har nævnt et par gange fik jeg natten inden åbningen af Randers forklaringen på placeringen i Køge af projektlederen på projektet. Så med mindre de har ombestemt sig og placerer den et andet sted, så bliver det et sted inde i Køge.

Det ser også lidt sjovt ud at der kommer en på begge sider af grænsen, som om det danske og tyske projekt ikke rigtig snakker sammen.

/Martin

egernmus
egernmus Jul 18 '14

Vi snakkede med et par Tesla-folk i Middelfart i går, og de kunne fortælle, at de ikke har alt på plads endnu mht. SC i Køge, men at planen er, at den skal ligge ved Køge Trafikcenter.

De var i øvrigt i gang med at åbne resten af standerne i Middelfart :-)

/ Eva

christer
christer Jul 18 '14

Jeg tror også Køge er det rigtige sted som kan dække trafikken både til/fra Puttgarden og til/fra Storebælt. Ringsted giver umiddelbart ikke meget mening.

nicom
nicom Jul 18 '14
Jeg tror ikke man skal ligge for meget i tesla folk siger. Superladere i Odense , Århus eller farøbroen er heller ikke blevet til noget (endnu)
nicom
nicom Jul 18 '14
Ringsted giver fint mening for mig da Svigermaskinen bor i Kalundborg . Nakskov-Kalundborg retur er 360 km. Via Ringsted er det lidt længere og via Køge er det 450 km . Det er noget af en omvej for en "optankning "
brianmassesson
brianmassesson Jul 18 '14
@nicom. Nu kan der jo være mange gode grunde til at finde gode undskyldninger til ikke at kunne besøge sin svigermor. Men medmindre du har 60kwh batteri så kan du 'desværre' nok godt køre 360km på en opladning.
sjensen
sjensen Jul 18 '14

@hookmaker... ok... 3x10 minutter er nok lige i underkanten til Oslo, men ikke nødvendigvis helt tosset. Jeg har 565 km til Oslo og starter hjemmefra med ca 350 km rækkevidde. Med lidt margin tilovers i Oslo, skal der lades 250 km op undervejs og med motorvejskørsel er det måske 60 kWh. Under optimale forhold kan det jo godt lade sig gøre med 3x10 minutters opladning, men især på de første to stop vil ladehastighed ikke kunne nå helt derop, og er der mere end 4 biler på lokationen så falder hastigheden i kraft af deling. Er der mere end 8, så kan der også komme noget ventetid.

Bortset fra det vil der jo nok være behov for en spisepause på mere end 10 minutter mindst et sted.

Iøvrigt godt at høre at Middelfart nu får 8 aktive standere :-)

Raymond
Raymond Jul 18 '14
Citat fra sjensen Jeg har 565 km til oslo

Hvad er ideen med at stoppe 3 gange? een gang er vel rigeligt.

Sider: «« « ... 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 ... » »»