Tissepauser, nogen har jo mindre blære end andre? ;-)
/Martin
Så lader det til at der sker noget ved Service centret i Hamburg! YESSSS, de når det sgu lige inden jeg kører om 10 dage!
http:///...erster-supercharger/
Synes ikke rigtig der står noget om hvornår den er klar?
Og med 285km fra Middelfart til Hamborg SC, er den vist lige på grænsen til bilen formåen ved motorvejshastighed. Men under alle omstændigheder fedt at den kommer på. Og er man ikke helt sikker på at man kan nå derned kan jeg anbefale et kort stop ved Citti i Flensburg, her er der et par gratis 22KW ladestandere. så en lille times tisse/indkøbspause til resten af turen og det burde ikke være noget problem at kunne nå frem og tilbage fra Hamburg/Middelfart.
/Martin
Tesla Servicecenter Hamborg ligger desværre ikke særligt praktisk i forhold til Autobahn. De er meget imødekommende der er min oplevelse. Som transitlader kommer der forhåbentligt en bedre placering.
Kiefer, jeg talte med en Østriger i middelfart, han kørte Cruise 110 fra Hamburg til Middelfart uden problemer, - men da jeg har masser af tid til køreturen, så er Citti nok en god ide. Det ser ud som om der kræves et kort?
Peter, Håber sandelig da også at der findes en anden SuC løsning omkring Hamburg, men Tesla har nok indset at hullet bør lukkes hurtigst muligt aht. ferietrafikken, så måske derfor denne midlertifdige løsning?
Citti i Flensborg besøgte jeg før jul, og en venlig tysker lånte mig sit kort til opladningen, men ellers kan man let få et i informationen i supermarkedet. Det koster vist ikke noget.
Citti Flensbourg
~~Gratis ladestationer!
Søjle 1 - parkeringsplads
Søjle 2 - Parkering foran centret
Hver søjle er udstyret med 2 ladestik til samtidig opladning af elbiler. kort er til rådighed for 5, - € depositum ved CITTI information
Kortet til at lade ved Citti koster 5 EUR og derefter er det gratis at lade. Og det kan fåes i informationen.
/Martin
Stødte lige på dette billede på det norske Teslaforum:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,14499.msg234082.html#msg234082
er bliver lavet lidt sjov med den danske bil der har valgt at placere sig på tværs af parkeringspladserne i stedet for at køre ind med næsen først. ;-)
Det lader også til at der i Norge er ved at udvikle en trend om, at man placerer sig på de blå pladser når der er ledige pladser over hele linien, da almindelige biler gerne må parkere på disse også i maks 45 minutter, på den måde sikrer man sig, at man ikke optager en Tesla reserveret plads, men derimod sikrer, at der er en ledig Tesla plads. Måske vi burde gøre det samme herhjemme så længe der kun er 4 reserverede pladser?
/Martin
Synes ikke rigtig der står noget om hvornår den er klar?
Og med 285km fra Middelfart til Hamborg SC, er den vist lige på grænsen til bilen formåen ved motorvejshastighed. Men under alle omstændigheder fedt at den kommer på. Og er man ikke helt sikker på at man kan nå derned kan jeg anbefale et kort stop ved Citti i Flensburg, her er der et par gratis 22KW ladestandere. så en lille times tisse/indkøbspause til resten af turen og det burde ikke være noget problem at kunne nå frem og tilbage fra Hamburg/Middelfart.
/Martin
Man kan lade hos mig gratis på 16 el 64 AMP stik indtil der kommer flere standereSynes ikke rigtig der står noget om hvornår den er klar?
/Martin
Den er sådan set bare placeret så du skal køre med næsen ind først, og ikke holde og optage 3 pladser ;-)
/Martin
Lidt oplevelser fra en tur Kbh-Larvik og retur via den svenske vestkyst....
Har haft 5 opladninger tilsammen på superchargers i Falkenberg, Uddevalla og Solli (Norge). Ingen ventetid nogen af stederne og Solli var det eneste sted hvor vi måtte "dele kapacitet" med en anden Tesla i et stykke tid. Der er også "kun" 6 standere i Solli, så skal I samme vej er det værd at overveje at lade lidt ekstra op i Uddevalla.
Marché Solli restauranten er iøvrigt mest "tallerken, kniv og gafler" i modsætning til Max kæden.
Vi kombinerede typisk spise-pauser med opladning - aldeles uproblematisk. Vi tog dog en dessert i Solli for at have max opladning inden turen gik til Larvik området. Det viste sig iøvrigt at være unødvendigt for det lokale supermarked i Stavern havde to 22 kW type 2 ladere til fri afbenyttelse. Der fik vi 10 kWh og sprang Solli over på vejen retur.
Löddeköpinge mellem Malmö og Helsingborg er stadig afspærret, men el-skabene er på plads. Kunne godt blive åbning til weekenden.