@Kiefer + I andre jyder : Tillykke - lidt ærgerligt med den manglende kapacitet på "jydekrogen" til Model X ?;-). Jeg håber I kan komme til for alle de "norske folkevogne" :-)
@Kiefer + I andre jyder : Tillykke - lidt ærgerligt med den manglende kapacitet på "jydekrogen" til Model X ?;-). Jeg håber I kan komme til for alle de "norske folkevogne" :-)
Helt enig, man sparer lige en omvej på 20-25km plus tiden. Der er Rødekro langt bedre beliggende til juleindkøbene i Flensborg.
/Martin
For mig er det meget mere sparet.
Fra Middelfart til Flensborg, med lidt shopping ved div. grænse butikker, og tilbage til Middelfart er der ca 250km. Dvs. jeg skal lade næsten fuld i min S60. De sidste 20-30% er ikke de sjoveste at lade, og tager tid.
Randers - SuC Middelfart - Fleggaard - SuC Middelfart - Randers er 500km. Gmaps siger ca. 4t 50m ren kørsel. Tid ved SuC Middelfart første gang, ca 50 min, Anden gang, ca 30min.
Total tid: 6t 10m
Randers - SuC Rødekro - Fleggard - SuC Rødekro - Randers er 426km. Gmaps siger ca 4t 05m ren kørsel. Tid ved SuC Rødekro første gang. 10 min, anden gang, ca 30min.
Total tid: 4t 45m
Besparelse: 1t 25m. 74km.
Så super at der er SuC i Rødekro nu. Snart åbner Schleswig, gør Tysklandsture endnu nemmere..
En positiv oplevelse fra Supercharger ved Comwell Middelfart. Onsdag ved 11 tiden var der proppet med biler på P-pladsen og der var lavet ekstra parkering ved fodboldmålene. På SC pladserne var der trods dette totalt frit :-)
Der blev også arbejdet på opsætning af ladestandere i går på Køge SC.
Ellers siger status jo nu 6 Superchargere i Danmark. Tak for det Tesla!
Her er et billede fra Middelfart onsdag over middag, det er korrekt der var fuld af biler. Jeg var alene ved ladestanderne sammen med en Nordmand som også ville have lidt strøm.
Lauer du har jo hentet min bil ved en fejl!! min er jo en tro kopi!! den eneste forskel er at jeg får mørk himmel :) godt nok en lækker øse :)
Ej Kristian det må du undskylde :-)
Har ventet længe på den bil, men ventetiden var det hele værd. Glæd dig til du får den, det er simpelthen en fantastisk bil.
Og hvis man trænger til et stort EV eventyr i den modsatte retning af Tyskland, så kan man køre på superchargers et godt stykke op forbi Tromsø. Det er vist godt 4.500 km t/r fra Kbh, men nok ikke lige sæson.
Summa-summarum. Superchargers fra Barcelona og stort set til Nordkap. Det er altså imponerende.
Der burde være en god historie her for journalister.
sjensen: Der er stadig et lille hul omkring Hamborg, men det er da bestemt blevet mindre nu, både med Busdorf og Åbenrå åbne er det ved at ligne noget.
/Martin
330km er nok også længere end min bil kan nå på en tankfuld strøm på motorvejen...
/Martin
Det er en S85 med standard 19" med helårsdækkene, ikke noget specielt der.
/Martin
ok :) så er det farten.. :) regner helt klart med lidt mere range på min.. ellers bliver mine dage sku lidt lange :) longe live plugshare :)
Jeg klarer dårligt nok 250km på motorvej ved 125km/t på fartpilot. For 36500 km siden ville jeg også have ment det samme, men i dag er det ikke helt det samme, der er gået næsten 25km af rækkevidden i løbet af den tid jeg har haft bilen. Og med de temperaturer der er udenfor i øjeblikket 7-8 grader C) kører bilen ikke meget under 250wh/km.
/Martin
Teslas egen beregner på hjemmesiden siger ca. 320km rækkevidde ved 120km/t (går ikke højere op) ved 5 C, 19" fælge og 85kWh batteri(nyt...) De sidste 5km/t skal nok koste yderligere 20km rækkevidde... og så lidt bakker, modvind og slitage på batteriet :-) Du må sætte farten lidt ned Martin ;-)