Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

sjensen
sjensen Dec 8 '14

Enig i at Farø ville dække flere ruter, men der er kun 65 km fra Farø til Køge mod 120 fra Rødby til Køge.

kajakaj
kajakaj Dec 8 '14

Er ikke så kendt på de kanter og også i tvivl om der blev sagt Farø eller Rødby - andre der var til stede som kan huske præcis hvad der blev sagt?

Maho
Maho Dec 8 '14
Jeg har siddet og regnet på hvordan jeg skal komme på skiferie til Østrig til februar. <br />
Jeg er bosat lige nord for Kbh i Charlottenlund. Som jeg ser det, er første del af turen tricky. Der er et lille stykke over 300 km til Hamburgs 2 ladere. Tør jeg nappe den i et stræk? Og hvad skal jeg forvente i hamburg med kun 2 ladere, som kun har åbent i dagtimerne ift ventetid og kø? <br />
Jeg kan selvfølgelig fylde ligt på i Køge, men der har jeg jo kun kørt 50 km, så fidusen er lille. <br />
Over Jylland? Tja, så kører jeg længere for at tanke mere, dur heller ikke... Så en SC i Rødby lyder perfekt.<br />
Nogen ideer eller erfaringer fra Jer dejlige mennesker?<br />
Forummets indlæg er redigeret af Maho Dec 8 '14
Kiefer
Kiefer Dec 8 '14

Jeg var til stede og det der blev sagt var at SuC i Århus ville være den næste der ville åbne :-)

Må indrømme at jeg heller ikke lagde mærke til om der blev sagt Rødby eller Farø, jeg ville også tro det ville være nogenlunde det samme...

Under alle omstændigheder tvivler jeg på, den kan være klar til februar.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Dec 8 '14
Chris
Chris Dec 8 '14
@maho. Har samme tanker omkring min tur ultimo januar. Håber på en døgnbetjent SC i Hamborg inden da. Hvis det ikke nåes tager vi turen over Jylland til Busdorf. Det er 352 km. Muligvis muligvis med et kort stop i Rødekro. Fra Busdorf videre til Seesen i eet stræk på 332. Herefter ser det fint ud med SC's
Kiefer
Kiefer Dec 8 '14

Chris: At køre 332km her i det kolde vejr tror jeg godt kan blive lidt af en udfordring. Der skal køres pænt på strækningen.

/Martin

Maho
Maho Dec 8 '14
Bestemt en mulighed.
Er der nogen som har kørt fra Kbh til hamburg i et hug en kold vinterdag med forvarmet batteri. Er det realistisk ?
Maho
Maho Dec 8 '14
Tænk hvor genialt det ville være hvis man kunne købe/få strøm på færgen!!! Max udnyttelse af tid!!
Hookmaker
Hookmaker Dec 8 '14

Jeg kører sydover i marts. Hvis IKKE der er SuC i Hamborg ved den tid er der kun én fornuftig ting at gøre: Ned og lade 100% ved Kiel og derfra stille og roligt til Seesen (syd for Hannover)  eller alternativt Lauenau - 45 km kortere - Med den tykke jakke på....;-).

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Dec 8 '14
Maho
Maho Dec 8 '14
Super input Hookmaker.

Jeg har lige skrevet flg til scanlines, må jeg opfordre alle til at gøre det samme så vi kan ligge lidt pres på dem :-)

"Hej.
Jeg er ejer af en Tesla (el-bil) og skal på skiferie til februar hvor jeg planlægger at bruge Jeres båd.
Det ville været et super tiltag hvis man kunne købe/få strøm ombord mens man sejler, det ville I få mange kunder på. Er der nogen planer herom? Elbilen vinder jo indpas nu om dage, vil I følge med udviklingen?
Jeg ser frem til at høre fra Jer.

Mvh
Martin Holst"
Kristian70k
Kristian70k Dec 8 '14

hvordan forvarmer i et batteri? vil gerne have de 6 kw med mig i morgen nemlig :)

Kristian70k
Kristian70k Dec 8 '14

hvordan forvarmer i et batteri? vil gerne have de 6 kw med mig i morgen nemlig :)

Maho
Maho Dec 8 '14
Synes at have læst at du gør det ved at varme bilen op før afgang via app?
MDamm
MDamm Dec 8 '14
@Maho:
Vi kører til Schladming over Gedser-Rostock, og kører imod Autohof Herzsprung bei A24, Jägerstraße 4. Den er pt. I status construction, men krydser fingre for at den er åben om 9 uger. Derfra er det Magdeburg - Hof og så flyder det med SuC's omkring München.

Prøver også at finde et stik på færgen. Der er to timers overfart og dermed noget tid til at lade, hvis stikket kan arrangeres.
Hookmaker
Hookmaker Dec 8 '14

Maho, der er en del der har erfaring med færgerne, min er dog dårlige. På kanalfærgerne gjorde de alt hvad de kunne for at få et af deres 100 af CEE stik (som de bruger til kølelastbilerne) til at virke, men det funkede ikke. Jeg tror det har noget med jordingen at gøre. Så det løber jeg aldrig an på igen...;-) 

Maho
Maho Dec 8 '14
Nå, det er da noget øf hvis det ikke er teknisk muligt... Ville godt nok have været smart....
KS
KS Dec 8 '14

@Kristian: Du forvarmer batteriet ved at have bilen tilsluttet landstrøm. Jeg gør normalt det at jeg lader til 10% under hvad jeg skal bruge. Tænder så for ladningen en times tid inden jeg skal køre, og ca 1/2 time før afgang tænder jeg for varmen i bilen på MAX. Så varmer både aircon og ladningen batteriet op, og den er klar til afgang.

Jeg bruger dog en Scheduler, som jeg selv har skrevet - et lille tillægsprogram til TeslaMS, som jeg har stående og køre på en maskine derhjemme. Den henter også forbrugsdata fra bilen, så jeg ved alt om hvor den har været, hvor hurtigt den har kørt og hvor meget den har forbrugt.

Bluecoffee
Bluecoffee Dec 9 '14

Ideen om en superlader ved Rødby er ikke så ringe, især ikke hvis et par af standerne blev placeret efter  billetsalget til færgen. Ofte holder man jo alligevel 20-30 minutter i kø, inden man kører ombord. Ifht.rejser sydpå er det tættere på næste SuC i Tyskland og i en mere fornuftig afstand fra Køge. Nykøbing eller Farø vil dog nok give mere mening, hvis man skal dække begge ruter sydpå, Gedser-Rostock og Rødby-Puttgarten.

Hookmaker
Hookmaker Dec 19 '14
Ej hvor er det bare fedt at SuC BF ved Walsrode er åbnet, så er det lige forbi Hamburg fra nu af. Og et plus, at man lige kan nappe en dagstur til Lloyd skofabrikken i Sülllingen!....;-)
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 19 '14

Ja der sker virkelig noget for tiden. Yderligere 5 SuCs er åbnet i USA de seneste par timer... :)

Sider: «« « ... 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 ... » »»