Enig i at Farø ville dække flere ruter, men der er kun 65 km fra Farø til Køge mod 120 fra Rødby til Køge.
Enig i at Farø ville dække flere ruter, men der er kun 65 km fra Farø til Køge mod 120 fra Rødby til Køge.
Er ikke så kendt på de kanter og også i tvivl om der blev sagt Farø eller Rødby - andre der var til stede som kan huske præcis hvad der blev sagt?
Jeg var til stede og det der blev sagt var at SuC i Århus ville være den næste der ville åbne :-)
Må indrømme at jeg heller ikke lagde mærke til om der blev sagt Rødby eller Farø, jeg ville også tro det ville være nogenlunde det samme...
Under alle omstændigheder tvivler jeg på, den kan være klar til februar.
/Martin
Chris: At køre 332km her i det kolde vejr tror jeg godt kan blive lidt af en udfordring. Der skal køres pænt på strækningen.
/Martin
Jeg kører sydover i marts. Hvis IKKE der er SuC i Hamborg ved den tid er der kun én fornuftig ting at gøre: Ned og lade 100% ved Kiel og derfra stille og roligt til Seesen (syd for Hannover) eller alternativt Lauenau - 45 km kortere - Med den tykke jakke på....;-).
hvordan forvarmer i et batteri? vil gerne have de 6 kw med mig i morgen nemlig :)
hvordan forvarmer i et batteri? vil gerne have de 6 kw med mig i morgen nemlig :)
Maho, der er en del der har erfaring med færgerne, min er dog dårlige. På kanalfærgerne gjorde de alt hvad de kunne for at få et af deres 100 af CEE stik (som de bruger til kølelastbilerne) til at virke, men det funkede ikke. Jeg tror det har noget med jordingen at gøre. Så det løber jeg aldrig an på igen...;-)
@Kristian: Du forvarmer batteriet ved at have bilen tilsluttet landstrøm. Jeg gør normalt det at jeg lader til 10% under hvad jeg skal bruge. Tænder så for ladningen en times tid inden jeg skal køre, og ca 1/2 time før afgang tænder jeg for varmen i bilen på MAX. Så varmer både aircon og ladningen batteriet op, og den er klar til afgang.
Jeg bruger dog en Scheduler, som jeg selv har skrevet - et lille tillægsprogram til TeslaMS, som jeg har stående og køre på en maskine derhjemme. Den henter også forbrugsdata fra bilen, så jeg ved alt om hvor den har været, hvor hurtigt den har kørt og hvor meget den har forbrugt.
Ideen om en superlader ved Rødby er ikke så ringe, især ikke hvis et par af standerne blev placeret efter billetsalget til færgen. Ofte holder man jo alligevel 20-30 minutter i kø, inden man kører ombord. Ifht.rejser sydpå er det tættere på næste SuC i Tyskland og i en mere fornuftig afstand fra Køge. Nykøbing eller Farø vil dog nok give mere mening, hvis man skal dække begge ruter sydpå, Gedser-Rostock og Rødby-Puttgarten.
Ja der sker virkelig noget for tiden. Yderligere 5 SuCs er åbnet i USA de seneste par timer... :)