Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Dec 19 '14

Ja, jeg ser ikke længere nogen begrænsning fra Norge ned til Bologna eller Barcelona?

/Martin

Kristian70k
Kristian70k Dec 19 '14

det er mega fedt.. det er jo virkelig det mindst udfordrende tidspunkt jeg fik min TMS :) har kørt 5000 km siden jeg fik den.. og der har intet været med rækkevidde :) det er sku fedt, og nu bliver det lettere med tyskland der kommer med

Werge
Werge Dec 20 '14

Ja, MEGA fedt, så er alle veje åbne.....også for os i S60'er
Den nye SuC BF ved Walsrode ser desvære ud til at ligge lidt "kedeligt". Så når vi skal syd på, så tror jeg vi satser på at medbringe en god frokostkurv, også håber vi på godt vejr, så vi kan sidde ude og spise vores medbragte mad.

Forummets indlæg er redigeret af Werge Dec 20 '14
Maho
Maho Dec 20 '14
For os som bor på Sjælland, er der altså stadigvæk et hul. Skulle jeg køre i dag, er det nok eneste mulighed at køre omvejen over Jylland. Selvom men satser på klare den til Hamburg via rødby/puttgarden så virker 2 SuC midt i Hamburg som en no go ift potientielt kæmpe tidstab..... Eller hva?
Hookmaker
Hookmaker Dec 20 '14
Jeg er bange for der aldrig kommer en omkring Hamburg, ellers ville den have været der nu. Det er nok nærliggende at tro at der kommer en omkring Bremen, en til i Dk tæt på Farø og en et sted nord for Berlin.
SQLCPH
SQLCPH Jan 14 '15
Var forbi Kastrup i går aftes med 68 km typical tilbage (S60) og batteriet var uden stiplede streger (ved ikke om temp var ok). Der blev ladet fra den anden stander også. Jeg startede ud sløvt med 27 kW og kom aldrig over 60 kW ladeeffekt.

Hvis man ser bort fra forskellen imellem 60 og 85 kWh hvor meget kan man så generelt forvente at lade med når begge standere er i brug? Mener at kunne huske at de er koblet i serie??
Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '15

Du ser nøjagtig det samme i Kastrup som jeg ser. MEGA sløv ladning hvis der holder en anden på søster standeren før dig. jeg tror jeg har været oppe på max 74 KW, når den lader på sit højeste ved tomt batteri. Ligesom Hamburg er det ikke nogen "rigtig" SuC, den giver jo kun 20% mere end en ChaDeMo. 

SQLCPH
SQLCPH Jan 14 '15
Okay hookmaker - så må det jo være Kastrup der ikke har sat alle sikringerne i endnu ;-) jeg kan prøve at spørge dem.
Kiefer
Kiefer Jan 14 '15

Jeg har endnu ikke prøvet at være over 68KW  hverken Køge eller Kastrup...

Både Randers, Middelfart og Rødekro har jeg ligget omkring de 120KW til at starte på.

/Martin

Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '15

I køge har jeg været klart over 120 KW (på den gamle).

Jeg tror ikke det er issuet i Kastrup, jeg tro bare ikke de har investeret i flere Amp i trafoen - det koster nemlig en bondegård. Jeg har selv lige sat extra 600A i et lille projekt - det blev 1 mil!

SQLCPH
SQLCPH Jan 14 '15
Kiefer var det i din S60 eller S85?
Kristian70k
Kristian70k Jan 14 '15

Mener kun han har en S85 du har da ikke to stk tesla har du Kiefer?

Kiefer
Kiefer Jan 14 '15

Oh, nej så heldig er jeg nu engang ikke, jeg har indtil videre en S85, men de 68KW passer måske meget godt med at, alt går langsommere på de sjællandske veje, selv ladestrømmen ;-)

/Martin

Kiefer
Kiefer Jan 14 '15

Hookmaker: Det er ca. 1700 kroner pr A. Det er da en pænt høj pris pr. A du har betalt for den installation?

/Martin

Werge
Werge Jan 14 '15

Har lige set lidt billeder igennem fra både Køge og Kastrup.
Min S60 starter som regel på 90-100 kw hvis der er "næste tom".
Når den er halvejs er jeg på omkring 64 kw
Når jeg nærmere mig de 80% er den ned på 35 kw, og derefter går det hurtigt nedaf.

Har enkelte gange delt et nummer, og det kunne tydeligt mærkes, men kun i den første del af ladningen, hvilket også giver fin meming.

Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '15

@Kiefer - DING DONG!...;-)

Werge - gælder det samme i både Køge og Kastrup?

Werge
Werge Jan 14 '15

Ja, jeg kan ikke se nogen forskel hvis jeg ikke deller en plads. Har billeder fra 3 x Kasterup og 2 x Køge.

Hookmaker
Hookmaker Jan 14 '15

Hmm, har du virkelig været oppe på 100 KWh i Kastrup - tja så er den jo ikke helt lille alligevel.

Werge
Werge Jan 14 '15

Her et billede fra hver: (Klik på billedet for at se det i stort format).

Nordhøj = Køge
Tårnby = Kastrup
(For dem som ikke er lokalt kendt på Sjællland)

Bianco
Bianco Jan 14 '15

Du endte i Tåstrup m 2 - TO! - km på batteriet! Du spilder da ikke tiden med at lade mere end nødvendigt :-)

Sider: «« « ... 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 ... » »»