Det er vist det vi andre kalder "living at the edge" - gud ved hvor træls en Tesla er at skubbe???
Det er vist det vi andre kalder "living at the edge" - gud ved hvor træls en Tesla er at skubbe???
SQLCPH, uden at vide hvor, og hvilken SuC du har ladet på, gætter jeg på den ikke fejler noget.
Man får kun maks kW (ca 117-120 på 85, og 97-100 på S60) når følgende er opfyldt:
- Batteristatus skal være under 20% (25-30% for 85)
- Ude temp skal være høj (dvs. 20+ grader) - Hvis dette punkt ikke er opfyldt gælder følgende:
- Batteri skal være driftvarme, dvs. mindst have kørt 80-100km før ankomst til SuC
S60 lader med 90+ kW til maks ca. 30%, derefter går det rask ned.
85 lader med 90+ kW til maks 40%
Kommer man med kold bil, eller for meget batteri % i forvejen, så er det ikke unormalt at man kun får 30+ kW, som så stille og roligt vil kravle op ad mod 40-50 kW men ikke højere.
SuC er mest effektiv ved brug på langturer, dvs man ankommer efter 200km+ kørsel og vil lade.
Der er ikke forskel på ladehastighed om der holder flere og lader på samme tid, så længe man ikke deler samme transformator. Der er 2 stk SuC stander pr transformator. Disse er forbundet tal vis. 1A sammen med 1B. 2A sammen med 2B
det kan nok ikke betale sig.. hvis du kan forbedre lidt på lade hastigheden skal du jo se på hvor meget tid du bruger på at varme op.. og der bruger du jo i stedet for at tilføje.. så stik den i.. og hyg dig :)
Werge, næste gang du forsøger dig at nærme dig 0, så sørg for bilen er ladet 100% inden, så du kan se hvor mange Kwh du egentlig kan bruge. Jeg har brugt 77 KWh og endte i -7 km.
Nej, tælleren tæller alt forbrug, når du kører. Så tab som den har ved at stå natten over mm, kommer ikke med i km/Wh forbrug, eller det totale forburg (kWh) siden sidste ladning.
@T3S7A: Passer meget godt med det jeg oplever. Jeg kan dog tilføje at da jeg ladet i Kastrup den 3. januar (billedet til venstre) havde jeg kørt 30 km inden jeg ankom til Kastrup. (jeg havde varmet kabinen op i ca. 10 min inden vi kørte)
Den ene gang jeg på en SuC har ladet til 100% fik jeg dette forløb:
Ankom med 72 km
Efter 15 min havde jeg 194 km
Efter 37 min havde jeg 237 km
Efter 57 min havde jeg 281 km
Efter 64 min havde jeg 290 km
Efter 71 min havde jeg 294 km
Efter 107 min havde jeg stadig 294 km, men nu sage den Charging completed (45kWh).
(husk dette er en S60)
Så dette bekræfter bare det som er nævnt herinde flere gange. Kom til en SuC så tom som mulig, og fyld ikke mere på end der er brug for (+lidt), da det går meget langsomt til sidst.
@Hookmaker: God plan, det må jeg snart prøve:
- lade hjemme til 100%
- køre til den er tom og se hvor mange kWh jeg har brugt
- lade på SuC til 100%
Under SuC ladningen vil jeg så skyde en video, så jeg kan notere alle data i Excel efterfølgende - bare for hyggens skyld.
(Det højeste forbrug jeg har haft er på 52,5 kWh, men der startede jeg kun på 284 km (omkring 96% opladt) og der havde jeg 15 km tilbage da jeg ankom).
EON løsningen med at betale 99 kr.. er super.. fandt bare lige ud af det er 11 kw de lader med.. så nu får jeg cirka 10 kWh på 100 kr.. #følersigdum
.. det kan være det er deres superlader.. det er vist ret udbredt med deres 16 amp. 11 kWh.. men lidt nalle når pengene er sat i det.. og behovet faktisk ikke var så stort :) bare lige for at prøve :)7 kWh tilføjet nu.. og skal snart køre :) øv bøv
Husk på at mange af EON standerne er overtagede gamle Better Place standere, der er ikke ret mange af dem der er lavet til 22KW, da en Renault Fluence alligevel ikke kunne lade med mere.
/Martin
Ikke umiddelbart, Espen Pedersen (direktør for Tesla Scandinavien) udtalte til åbningen af Servicecenter Århus at, næset SuperCharger der ville åbne ville være i, netop Århus.
Jeg håber da Esbjerg åbner inden vi skal en tur til Ribe efter sommer :-)
/Martin
Århus? Mon ikke det "bare" er ligesom i Kastrup, 2 indenfor og 2 udenfor servicecenter? Selvom det ville være rart med nogle der også.
Krogsgaard: Jo det vil vil det være, men derfor er det stadig den næste der åbner.
/Martin