Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Mixi
Mixi Apr 1 '15
Lytter lige med
SQLCPH
SQLCPH Apr 1 '15
282 km tør jeg godt køre i ét stræk men jeg har jo også en S60 og en let fod ;-)

Seriøst - det kan lade sig gøre. Her er lidt fra turen i sidste uge og der var både varme i bilen og 110 kmt på motorvej. Imorgen går den fra nordsjælland til Kruså og retur - men dér skal nok lades et par gange ;-)

/Søren

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 2 '15
Holder pt på Suc i Rødekro på en påskeindkøbstur til fleggaard og lader med ikke mindre end 687 km/t! :-) skal lige have lidt saft på udyret inden jeg kører over grænsen og afprøver fri hastighed på Autobahn ;-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 2 '15
gw
gw Apr 2 '15

Hvor meget havde du tilbage på batteriet da du startede Gustavsfar1? Det er godt nok en dejlig høj hastighed :)

God tur til Fleggaard, vi var der i lørdags og ladede ved Rødekro på vej hjem :)

Dejlig McD ved siden af med god legeplads til børnene.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 2 '15
Ja perfekt med Macd. Har lige hentet en latte og er nu på vej videre. Der var vel 10-15% tilbage ved ankomst. Er den eneste der lad. Blev sgu godt nok lidt irriteret over at der holder 2 ICE biler og optager de første 2 ladestandere. Den ene er en shell/7eleven personalebil fra tankstationen. Så det samme den anden dag hos storcentret Bryggen i Vejle som har et par ladestandere lige ud for indgangen :-(
Klaus_
Klaus_ Apr 2 '15
Giver det ikke en parkeringsafgifft at holde sådan et sted, når man ikke må?
DeaconWP
DeaconWP Apr 2 '15

Bemærk skiltet i Rødekro. Der er en plads, der er reserveret til 7/11 bilen.

SQLCPH
SQLCPH Apr 2 '15
Holder pt på Rødekro. Der holde en lille Shell bil på den plads tættest på tankstationen. Sikkert reserveret men jo altid blokeret???

Gustavfar. Har også lige været hos Fleggard kobbermølle ;-)
SQLCPH
SQLCPH Apr 2 '15
Holder i Middelfart nu med nogle nordmænd.

Har frunk+trunk fyldt med øl så kom glad den næste time. AS10923. Briller, hat og uldsweater (jeg er dansk) ;-) / Søren
Bjarni
Bjarni Apr 2 '15

Der kan ikke gives parkeringsafgift når der ikke står noget om det. Jeg forstår ikke hvorfor Tesla ikke skriver det for i det mindste at skræmme folk væk fra at blokere dem. Om de så checker det er en anden side af sagen. Men som det er nu er det helt uden konsekvens/risici at parkere på en Tesla-plads.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 2 '15
Holder også her i Middelfart. Den brummer lystigt med 638km/t trods at der stort set er fyldt op her på suc. Den blev lidt tørstig efter en hurtig tur på Autobahn :-) kan i øvrigt oplyse om at tophastighed endnu ikke er sat op. Kunne kun presse den op på 203 km/t...?
TwoChops
TwoChops Apr 2 '15
@Gustavsfar. Så vidt, jeg er orienteret er det kun P85D, der får højere tophastighed.
gw
gw Apr 2 '15

Jeg har lige været på supercharger i Århus

Fik kun 320km/t ladehastighed, prøvede endda at skifte lader, dog samme resultat.

Kan være Tesla "holder øje" med om man lader på sin lokale lader(Jeg bor syd for Århus) og så skruer ned for speed?

Klaus_
Klaus_ Apr 2 '15

Så må vi tage billeder af bilerne og hænge dem ud på nettet, så kan det være de lader være med at gøre det en anden gang :-D

Citat fra Bjarni

Der kan ikke gives parkeringsafgift når der ikke står noget om det. Jeg forstår ikke hvorfor Tesla ikke skriver det for i det mindste at skræmme folk væk fra at blokere dem. Om de så checker det er en anden side af sagen. Men som det er nu er det helt uden konsekvens/risici at parkere på en Tesla-plads.

Claus8930
Claus8930 Apr 2 '15

Har P85D med nyeste SW 6.2.

Topfarten er stadig 210 km/t

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 2 '15
Tesla har de sidste 5 måneder siden opdateringen med autopilot reklameret med og skrevet at topfart på s85 nu er 225km/t men ak nej prøvede ikke mindre end 2 gange og begge gange nåede jeg kun 203km/t. Det kan man da kalde falsk markedsføring. Kan være at vi skal have Forbrugerombudsmanden på banen... ;-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Apr 2 '15
DeaconWP
DeaconWP Apr 2 '15

Ja Søren. Det er den plads, der er reserveret til Tanken/butikken. Der er heller ikke en stander på den plads, så vidt jeg husker, sidst jeg kiggede efter.

Gustavsfar
Gustavsfar Apr 2 '15

Min relativ korte erfaring mht. ladning på SuC er at hvis batteriet ikke er helt varmt efter en længere tur og hvis batteriet er mere end halvt fuld kan jeg kun ca. lade med mellem 2-400 km/t ved ladning på SuC i Middelfart.

SimonHN
SimonHN Apr 3 '15
Nu var der ikke noget problem med at komme til for at lade. Men forstår ikke bilister ikke holder et andet sted når der også er fint plads til dem!
Kiefer
Kiefer Apr 3 '15

Simon, det billede oplever jeg hver eneste gang jeg lader i Hjørring, der holder altid en fosilbil på en af pladserne, jeg ved ikke hvorfor det er så fedt for andre at parkere på en Teslaplads...

Jeg har endnu ikke oplevet fænomenet i Randers, men der er så også så mange pladser til alle andre og man holder et sykke nede af parkeringspladsen, lidt væk fra indgangen til Graceland. 

Det er nok værre i både Hjørring og Åbenrå hvor det er en af pladserne til Subway.

/Martin

Sider: «« « ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 ... » »»