FDEL har denne flyer, som man kan printe ud og bruge
Hovsa, mens jeg har sovet foråret ud er der nu pludselig en SuC operational ved Bremen! Fedt - så kan man køre fuld hammer på Bremerautobahn!
P85DK: Ved du, at det er ved Korskroen at SuperChargeren i det vestjyske åbner – når det på et tidspunkt sker? Gad vide om det er BetterPlaces hedengange placering man tænker på?
/Jesper
@JesperH - Ikke 100%, men det blev nævnt for mig da jeg bestilte min i efteråret 2014 og placeringen på kortet over superchargers som kommer i 2015 passer meget godt med Korskroen
Har fra særdeles pålidelig kilde, at SuC i det sydlige Sjælland ikke bliver til noget, men at den flyttes til motorvejen på Falster hvor landevejen til Gedser flettes ind/ud. På den måde kan den betjene både Rødby og Gedser. Den har pga Normændende meget høj prioritet og hvis alt går som det skal åbner den inden sommerferien. Hvis der går ged i den bliver det først næste gang nordmændende skal på ferie - altså Q4, Jul.
Er der egentlig nogen, der ved hvorfor de er placeret, som de er? Synes det er mærkeligt at man vælger Hjørring i stedet for Aalborg. At der ligger en i Randers, når Århus er så tæt på. At de to eneste på Sjælland ligger så tæt og Køge og Middelfart kun liiige kan nås. Og ikke en eneste på Fyn eller i Vestjylland.
De er i hvert fald placeret ret så elendigt for mig......må flytte til Randers :-)
@nicon: Ja, det har du sikkert ret i, men jeg glæder mig også til at den bliver aktiveret til næste gang vi skal sydpå.
Mente henover Fyn........
Du lyder ellers til at være i fremragende humør Raymond........var skam ikke for at fornærme nogen her. Var bare et spørgsmål.......mest det at Århus og Randers er så tæt´, mens andre ligger langt fra hinanden
De ligger elendigt for mig i forhold til at gøre brug af dem til andet end en tur ned gennem Europa eller til at dække 2/3 af mine strømudgifter hvis jeg skal til KBH.
de ligger sådan fordi dem der kommer fra norden skal have den rute igennem danmark og ned til tyskland.. hjørring og randers og middelfart var de første der kom.. århus er der nok kun fordi der er en butik.. der kommer en i esbjerg fordi der kommer skibe ind dernede.. men det giver ikke den store mening at smide noge i herning, holstebro eller skive.. fordi det selv på en roundtrip ikke ligger udenfor opnåelig distance..
det er da ikke rigtigt makova, du bor i viborg, hvis du forlader dit hjem med 100 km typecial, køre over randers lader til 250 giver den god gas til middelfart lader der og køre til køge lader der.. det samme hjem.. men giver den lidt ekstra i randers.. så er det du har betalt for sådan en tur cirka 10 kWh.. det er 10 kr.. plus broen.. så bliver det da ikke mere perfekt..
Jeg er godt klar over at formålet med dem er at man kan nå dem på en supercharge og dermed køre gratis gennem Europa. Men det gør det da ikke mindre irriterende at jeg bor i Viborg. Arbejder i både Aalborg og Silkeborg og ikke kan gøre brug af dem :-)
Kristian nu har jeg ikke fået min Tesla endnu, men umiddelbart vil jeg ikke vælge en 20 min. omvej for at spare lidt penge. Så skulle det kun være for at prøve en Supercharger.