Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

kammersgaard
kammersgaard Jun 26 '15
Jeg så Nørre Alslev på super charger kortet i bilen i dag, det skulle vel ikke være den :-)
KimT
KimT Jun 27 '15

Den er også kommet med på deres hjemmesider nu : http://www.teslamotors.com//da_DK/findus

Hejgaard
Hejgaard Jun 27 '15

Tisvilde, Gilleje, Frederiksværk, Helsingør el. lign.  ;)

krabbe
krabbe Jun 27 '15
Vil sig at der er brug for en SC omkring Storebælt / enten Nyborg eller Korsør. Skal man til og fra Fyn samme dag (uden at nå Middelfart ) feks Svendborg
Er man i potientielle problemer og ude i meget spild tid.
Jeg skal stoppe og lade 100% (meget spild tid) for at nå Svendborg - og tilbage til Køge igen.

Et andet sted er selvfølgelig Esbjerg som er på tegnebrættet

Silkeborg - Herning - Viborg området mangler også

så ville jeg meget gerne have een Omkring Aalborg.

Sjælland / Lolland / Falster - mener jeg stort set er 100 % dækket ind nu.
DerHansi
DerHansi Jun 27 '15

@krabbe : forstår ikke helt dit ræsonnement : hvordan i alverden kan det være nødvendigt at lade 100 % i Køge for at nå frem og tilbage ?. Ruten(frem og tilbage)er på ca 210 km og jeg kører den jævnligt, uden problemer. Esbjerg derimod ; godt tænkt Tesla.

KS
KS Jun 27 '15
Lidt erfaringer fra Norge.

P85d er lige så effektiv som P85.
Ikke den store forskel på 21 og 22" dæk (-/+ 2 pct)
S60 - mere end 300 km muligt
P85 370km muligt.

Sæt hastighed ned og kør som i Norge. Langsomt og kedeligt.
Brug gerne rigtigt polariserede ladetunneller
krabbe
krabbe Jun 27 '15
@derhansi
Den vej jeg kører (den hurtigste ) er der 154 km fra SC Køge til Svendborg, dvs. 308 km motorvej. (Tur /retur) at jeg ofte benyttter lejligheden til at besøge kunder i Odense, når jeg alligevel er på Fyn, gør ikke sitautionen bedre.

Folk der skal fra Jylland og til Næstved - Vordingborg og den vej, vil også have glæde af en SC omkring Storebælt.
T3S7A
T3S7A Jun 27 '15

Der kommer ikke SuC flere steder i DK, end Esbjerg. Med så lille et land, må man sige vi er godt dækket ind. 

Kiefer
Kiefer Jun 27 '15

T3S7A: Nu skal man jo aldrig sige aldrig. Jeg kunne godt forestille mig på sigt der måske vile komme en ovre ved Holstrebro, det område er slet ikke dækket ind. Og efterhånden som bilerne bliver flere på vejene tror jeg også SuC antallet vil øges.

/Martin

HH
HH Jun 27 '15

Folkene fra Tesla i København snakkede for 1½ år siden om Nyborg som en oplagt placering for SuC. Det ser ud som om de planer er droppet helt nu eller hvad?

I øvrigt, er 2 ladestationer ved Kirstinehøj ikke alt alt for lidt? Den ene gang jeg har været der det sidste halve år, for at hente bilen, var der kø for at komme til at lade.

Forummets indlæg er redigeret af HH Jun 27 '15
krabbe
krabbe Jun 27 '15
Enig mht. Kristinehøj

Det bruger mere være reglen end undtagelsen af der er kø ved de 2. Kunne være at de skulle flytte lågen, og gi de 2 "andre" ladere fri om aftenen og weekenden !

Generelt tror jeg heller ikke (håber ikke) vi har set den sidste SuC i DK når Esbjerg er åbnet !
Alternativt skal vi bare have mere kapacitet tilgængelighed på batteriet / større batteri :)
tesiola
tesiola Jun 27 '15

Der burde være SUC ved de 4 største byer i DK. Aalborg og Odense mangler stærkt på kortet, især Aalborg hvor svenskere på vej fra Gøteborg mangler SUC og alle os nordjyder også savner en SUC

Gustavsfar
Gustavsfar Jun 27 '15

Såfremt at Tesla følger sin oprindelige strategi mht. SuC vil der stort set kun være SuC hvor det er nødvendigt set i forhold til langture. Derfor vil hverken Aalborg eller Odense umiddelbart være oplagte emner. 

Werge
Werge Jun 28 '15
Så er Brenner pass også åbnet, det bliver en god sommer.
DerHansi
DerHansi Jun 28 '15

@krabbe : Teslas planlægning af SC placeringer tager vel af gode grunde ikke udgangspkt i at skulle levere gratis EL til fartglade Teslaejere ;-). Personligt fatter jeg ikke dit valg af en 50 % længere vej, selvom du skulle besøge en kunde eller to i Odense, men såd'n er vi jo forskellige. Jeg kan jo læse ud af dit indlæg at du er kørende sælger- formentlig ovenikøbet med kørepenge - tjaeeh er det også¨Teslas opgave at levere EL til det regnskab ?Jeg er ikke moralsk, men jeg tror ikke convenience SC' ere indgår i deres strategi - ej heller blevet sat os i udsigt. Dit argument om en SC, f.eks. syd for Slagelse på hovedvej 22, til dem som der skal syd på (og som kommer langvejs fra) kan jeg godt få øje på. Den kunne også betjene dem syd fra som skal til Kalundborg. Jeg er bare ikke sikker på at trafikken er intens nok den vej, til at det er interessant for Tesla.

SimonHN
SimonHN Jun 28 '15
Tesla's sidste aktionærmøde der sagde Elon Musk at de kunne se mange oplader deres bil tæt på deres bopæl for at køre gratis. Det var ikke meningen med Superchargerne.

De vil måske komme med en meddeles på skærmen til forbrugerne. Jeg tror enda godt de kunne finde på at blokere opladning nærmest ens bopæl. Det lød lidt som om de er ved at trække i land igen. :(
krabbe
krabbe Jun 28 '15
@DerHansi

Ja, jeg er kørende sælge, og ja med kørepenge, men det gør vel ikke min rettighed til at benytte SuC ringere end andre.

Jeg skal vel ikke have dårlig samvittighed fordi jeg bruger SuC i den mængde jeg gør? Eller ? :)

Min nærmeste SuC ligger ca 65 km hjemmefra. (20 km i den forkerte retning når jeg kører mod DK, og 20 km retur, og kunne aldrig finde på at kører derhen bare for at tanke gratis)

Da jeg bruger bilen som et værktøj i hverdagen, og ikke kun til søndagsture :) så er tid også en faktor, og skal jeg bruge den optimalt, havde det været fedt med en SuC omkring Storebælt :)
+ de øvrige steder jeg har nævnt (Viborg/Silkeborg/Herning) området + een omkring Aalborg mener stadig den har en berettigelse, for dem som skal mod vest.

Egentligt kunne Hjørring SuC havde været smartere placeret hvis den lå omkring Aalborg, så havde den også taget højde for dem som skal benytte færgen til/fra Frederikshavn.

Hvis der ikke indgik SuC mulighed i købet, (både set i forhold til ladehastighed og økonomi) så havde jeg aldrig købt en Tesla.

1) jeg har med de snart 22.000 km på knapt 3 mdr. Endnu ikke haft problemer med at få ladet, og er super tilfreds hver gang Tesla åbner en Ny SuC som måske kan gøre min og alle andres hverdag lettere i en Elbil. (Den eneste bil jeg har)

2) Så længe Tesla acceptere de ca 180 taxier i Amsterdam som nærmest 24/7 holder SuC beskæftiget i området, så tror jeg heller ikke at de stropper lokale "strømtyve" (feks. hvis man bor i Middelfart og triller forbi for at tanker op)

DerHansi
DerHansi Jun 28 '15

@krabbe

Du overså vist min sætning ; jeg er ikke moralsk. mao. jeg har ingen skrupler ved at folk bruger de muligheder som er, for at optimere egen situation. Men når man begynder at ønske sig Sc'ere med sløje argumenter som at man skal bruge 1 time på opladning(istedet for en halv) fordi det passer bedre i ens kram at køre en 50 % længere strækning ( og spare et par minutter i tid - hvis man vel og mærke overholder fartgrænserne :-)), så forstår jeg godt hvis Tesla lukker ørerne.

Der er jo masser af ladesteder i DK hvor man, mod betaling, kan sjatlade fornuftigt(22 kw), hvis ellers man har investeret i den lille dobbeltlader. Også alle de steder du - og andre gerne ser flere SC. Men det er selvfølgelig ikke gratis - og det niver vel lidt i regnearket/muldvarpeskindet :-).

krabbe
krabbe Jun 28 '15
@Derhansi

Du ville ikke være moralsk vogter, men gerne sende en stikpille :) (er det også Teslas opgave at levere el til det regnskab )

Nu var mit ønske om en SuC omkring Storebælt, ikke et egoistisk ønske til min omkring 4 -6 årlige ture til Svendborg :) men mere en reel fundering på placeringen kunne være brugbar i flere henseende.

Jeg har blot nævnt det faktum at, skal jeg fra Sverige, (som jeg altid ved langture forlader 90-100 opladet) er det mig nødvendigt at lade, til tæt på 100 % i Køge for at nå tilbage.
Bliver det tidsmæssigt mig nemmere at tage landevejen imellem Nyborg og Svendborg, på turen ud, forsøger jeg da det.

Jeg betaler gerne for el til klatladninger,( og specielt ved situationer hvor jeg kan udnytte tiden, og lade imens jeg feks. Er til møde, gør jeg hellere det, og derved slippe et ekstra stop ved SuC.

Mit ønske er blot at få en Tesla til at virke som mine gamle fossil biler, også for en som mig ,som har så stort et kørselsbehov.

Jeg er ked af, at blive set på som en eller anden egoistisk strømtyv, som ønsker at Tesla bruger penge på at placerer SuC efter mit kørselsbehov. Men mit ønske er blot at dække DK så godt som muligt ind.
Forummets indlæg er redigeret af krabbe Jun 28 '15
Mugge
Mugge Jun 28 '15
@krabbe : enig i dine argumenter
Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »