Den er også kommet med på deres hjemmesider nu : http://www.teslamotors.com//da_DK/findus
@krabbe : forstår ikke helt dit ræsonnement : hvordan i alverden kan det være nødvendigt at lade 100 % i Køge for at nå frem og tilbage ?. Ruten(frem og tilbage)er på ca 210 km og jeg kører den jævnligt, uden problemer. Esbjerg derimod ; godt tænkt Tesla.
Der kommer ikke SuC flere steder i DK, end Esbjerg. Med så lille et land, må man sige vi er godt dækket ind.
T3S7A: Nu skal man jo aldrig sige aldrig. Jeg kunne godt forestille mig på sigt der måske vile komme en ovre ved Holstrebro, det område er slet ikke dækket ind. Og efterhånden som bilerne bliver flere på vejene tror jeg også SuC antallet vil øges.
/Martin
Folkene fra Tesla i København snakkede for 1½ år siden om Nyborg som en oplagt placering for SuC. Det ser ud som om de planer er droppet helt nu eller hvad?
I øvrigt, er 2 ladestationer ved Kirstinehøj ikke alt alt for lidt? Den ene gang jeg har været der det sidste halve år, for at hente bilen, var der kø for at komme til at lade.
Der burde være SUC ved de 4 største byer i DK. Aalborg og Odense mangler stærkt på kortet, især Aalborg hvor svenskere på vej fra Gøteborg mangler SUC og alle os nordjyder også savner en SUC
Såfremt at Tesla følger sin oprindelige strategi mht. SuC vil der stort set kun være SuC hvor det er nødvendigt set i forhold til langture. Derfor vil hverken Aalborg eller Odense umiddelbart være oplagte emner.
@krabbe : Teslas planlægning af SC placeringer tager vel af gode grunde ikke udgangspkt i at skulle levere gratis EL til fartglade Teslaejere ;-). Personligt fatter jeg ikke dit valg af en 50 % længere vej, selvom du skulle besøge en kunde eller to i Odense, men såd'n er vi jo forskellige. Jeg kan jo læse ud af dit indlæg at du er kørende sælger- formentlig ovenikøbet med kørepenge - tjaeeh er det også¨Teslas opgave at levere EL til det regnskab ?Jeg er ikke moralsk, men jeg tror ikke convenience SC' ere indgår i deres strategi - ej heller blevet sat os i udsigt. Dit argument om en SC, f.eks. syd for Slagelse på hovedvej 22, til dem som der skal syd på (og som kommer langvejs fra) kan jeg godt få øje på. Den kunne også betjene dem syd fra som skal til Kalundborg. Jeg er bare ikke sikker på at trafikken er intens nok den vej, til at det er interessant for Tesla.
@krabbe
Du overså vist min sætning ; jeg er ikke moralsk. mao. jeg har ingen skrupler ved at folk bruger de muligheder som er, for at optimere egen situation. Men når man begynder at ønske sig Sc'ere med sløje argumenter som at man skal bruge 1 time på opladning(istedet for en halv) fordi det passer bedre i ens kram at køre en 50 % længere strækning ( og spare et par minutter i tid - hvis man vel og mærke overholder fartgrænserne :-)), så forstår jeg godt hvis Tesla lukker ørerne.
Der er jo masser af ladesteder i DK hvor man, mod betaling, kan sjatlade fornuftigt(22 kw), hvis ellers man har investeret i den lille dobbeltlader. Også alle de steder du - og andre gerne ser flere SC. Men det er selvfølgelig ikke gratis - og det niver vel lidt i regnearket/muldvarpeskindet :-).