@fmm1000 kommer helt an på hvor det er mm. I Tyskland har jeg set folk optage video af bilen og alt muligt :-)
Her i Danmark er den blevet rimeligt "normal", men lige da jeg fik den, den første måneds tid, havde jeg nok et snit på 1 person om dagen, der var henne og spørge til bilen mv.
Fmm, hele tiden, er lige kommet retur fra det sydfranske (hjem over disney world paris), 4623 kilometer, og cirka 970 kwh med et snit på 207 wH pr km.. have nogen stræk med snit forbrug på 139 wh.. det er helt vildt så super fin den er i varmen.. da vi kom til DK i nat var der 7-9 grader og med det samme steg forbruget til 230.. det er sku en nalle sommer der er herhjemme.. ellers samme som Kristian, Bilen skulle nærmest flyttes for ikke at optage pladsen for andre brugere.. den var altid færdig først..
Hej Kristian og Karl,
Min kone er noget skeptisk omkring længere ture sydover og mener det tager for lang tid at lade, hvis vi fx skulle til Gardasøen. Kan I skyde lidt ca. tider mht. til ladning når I kørte så langt, og evt. ca tempo - til sammenligning med alm Ice kørsel. Hvor meget vil I regne med at det forlængede turene med en Model S ? Peter
@mrcoffee
Da vi kørte hjem fra Sydfrankrig i sidste uge (1960 km) gjorde vi det i et hug og ladede 7 gange. Det tog 25 timer i at hvoraf pauser og ladning i alt i tog 4,5 time. Stort set alle gangene var det bilen som ventede på os når vi skulle videre og ikke omvendt. Det skal dog siges at vi har 2 små poder og med 2 små størrelser tager tingene jo lidt længere tid.... Jeg vil sige at det gik overraskende godt på alle måder, og at turen faktisk var mindre stressende end den ellers kunne have været, da man på forhånd vidste at skulle have en pause for hver 2-3 time ad 30-45 minutter.
...Hvorfor er ikke alle pladserne reserveret Tesla
Det vil være helt normalt at kommunen kun har givet tilladelse til at reservere et mindre antal parkeringspladser, i et misforstået forsøg på at tilfredsstille "almindelige" kunder til områdets butikker.
Man må jo give kommunerne ret i at alle andre pladser reserveret til elbiler, ofte ved seværdigheder eller kommunale institutioner, stort set aldrig bliver brugt at elbiler.
Og i netop Hjørring giver det sådan set god mening ikke at reservere dem alle til Tesla, da 9 ud af 10 gange jeg har været forbi Hjørring, har jeg holdt helt g aldeles alene deroppe. Det er formodentligt kun i rush hour = lige efter trækket fra færgen fra Larvik er kommet forbi, at der kan være brug for mere end en enkelt stander. derefter vil der sikkert være helt stille igen.
Der står jo også på de pladser der ikke er reserveret Tesla, at man kun må holde der i 45 minutter.
/Martin