Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

PeterR
PeterR Jul 15 '15
Er på vej til Firenze, vi tog rødby-puttgarden da Gedser-Rostock var udsolgt. Det kan ikke kan anbefales når man vil tage et ophold syd for Berlin, det koster en tur forbi Hamburg SUC for at nå til næste SUC nord for Berlin så næste gang Gedser-Rostock. Vi har overnattet på Seeschlösschen Hotel 15746 Groß Köris Berliner straße 41, opladning ud gennem vinduet i soveværelset med 230v stik. Det ligger tæt på motorvejen og kun 15 min kørsel fra Tropical Island.
Vi har opladt Teslaen i Nørre Alslev med 145A i Hamburg med 145A og i Herzsprung med over 300A vi fik fortalt af en anden dansk Tesla ejer at SUC'erne er forbundet 2 og 2 sammen så hvis der er plads skal man holde ved hver anden.
Er der nogen der kan anbefale ladestationer vest for Firenze?

T3S7A
T3S7A Jul 15 '15
Er i Toscana nu.
Korrekt alle SuC er forbundet 1A og 1B, 2A og 2B
Tilsammen har et sæt ca 140 kw de kan give. Kommer du først til et tomt sæt, aftager du det du nu kan, kommer der en og lade i samme sæt, tager han resten af det du ikke bruge.
Prøv SuC i Arrezo. Den er med gratis afgang til svimmingpool mens man lader, hvor du fra poolen kan se din bil...
3450rbt
3450rbt Jul 15 '15
PeterR: jeg er på et agriturismo i San Casciano 17 km syd for Firenze. Jeg så der er en ladestation i byen. Hvis du har brug for det vil jeg gerne køre forbi og undersøge lademulighederne.
I øvrigt er området omkring San Casciano in Val de Pesa et besøg værd og jeg har kolde øl i køleskabet.
Forummets indlæg er redigeret af 3450rbt Jul 15 '15
PeterR
PeterR Jul 15 '15
T3S7A@ tak for info vi har lige flyttet om på et par biler på SUC August-Horch-Strasse.
3450rbt@ det lyder godt hvor længe er i der? Vi ankommer i aften i Montecatine Therma.
3450rbt
3450rbt Jul 15 '15
Vi tager hjem d. 26/7. Så der er god tid. Her er MEGET varmt. Det kræver meget øl og pool :-)
Forummets indlæg er redigeret af 3450rbt Jul 15 '15
T3S7A
T3S7A Jul 15 '15
Tager til Donnini, 15 km øst for Firenze i morgen. Lige et smut forbi Arezzo Supercharge og bade/lade
fmm1000
fmm1000 Jul 15 '15
Jeg får desværre først min Tesla til september men holdt tilfældigt ind på en italiensk rasteplads hvor det var suc. Det rullede en enkelt italiensk Tesla ind på suc mens vi var der. Der blev taget billeder af den og folk kom hen for at snakke med ejeren. Jer der ferierer med jeres Tesla oplever i noget lignende
Sithfury
Sithfury Jul 15 '15

@fmm1000 kommer helt an på hvor det er mm. I Tyskland har jeg set folk optage video af bilen og alt muligt :-)

Her i Danmark er den blevet rimeligt "normal", men lige da jeg fik den, den første måneds tid, havde jeg nok et snit på 1 person om dagen, der var henne og spørge til bilen mv.

Gustavsfar
Gustavsfar Jul 16 '15
@sithfury.<br />
<br />
Sjovt du nævner det med video. På turen til Frankrig oplevede vi flere gange at folk som passerede os både optog video og tog billeder af bilen mens vi kørte på motorvejen. Bilen er jo noget mere eksotisk på de kanter. På mange SuC kom folk hen og spurgte til bilen og på parkeringspladsen på vores destination var teslaen det helt store samtaleeemne :-) en af mine bekendte dernede sagde at det var lige som at få ny hund fordi man kommer i samtale med så<br />
Mange forskellige mennesker - både andre teslaejere og folk som bare generelt er interesserede i bilen :-)
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Jul 16 '15
Kristian70k
Kristian70k Jul 17 '15

Fmm, hele tiden, er lige kommet retur fra det sydfranske (hjem over disney world paris), 4623 kilometer, og cirka 970 kwh med et snit på 207 wH pr km.. have nogen stræk med snit forbrug på 139 wh.. det er helt vildt så super fin den er i varmen.. da vi kom til DK i nat var der 7-9 grader og med det samme steg forbruget til 230.. det er sku en nalle sommer der er herhjemme.. ellers samme som Kristian, Bilen skulle nærmest flyttes for ikke at optage pladsen for andre brugere.. den var altid færdig først.. 

Karl
Karl Jul 18 '15
Er kommet hjem igår efter en tur i Nordfrankrig. 2860 km og 197 wh/km. Så også nogle stykker ved ladere ellers ikke mange dernede. Det har bare været en super tur med ladepause hver 2-3 time til mad og lidt shopping, ja selv konen syntes det var godt. Vi har ikke været i problemer med manglende batterikapacit overhoved. Virker bare. Så en lastbil nord for grænsen med nye teslaer på ladet, så der er nogen flere lykkelige ejer på vej. Glæd jer.
MrCoffee
MrCoffee Jul 18 '15

Hej Kristian og Karl,

Min kone er noget skeptisk omkring længere ture sydover og mener det tager for lang tid at lade, hvis vi fx skulle til Gardasøen. Kan I skyde lidt ca. tider mht. til ladning når I kørte så langt, og evt. ca tempo - til sammenligning med alm Ice kørsel. Hvor meget vil I regne med at det forlængede turene med en Model S ? Peter

Bluecoffee
Bluecoffee Jul 18 '15
Hej coffee2:-) Vi var i Østrig i vinter, og jo, det gik langsommere end i en benziner. Men sammenligningen er svær, for meget afhænger jo af, hvordan man normalt kører sydpå. Holder man normalt mange og lange spise-/kaffe-/tankepauser, eller kører man lige igennem, hakker man turen over med en overnatning, hvor meget trafik er der? (Det sidste har betydning, for med langsom trafik 70-80 km/t på lange stræk, kan man måske springe en ladepause over med model S, i hvert fald hvis alternativet er, at man frit kan drøne afsted med 160-170 km/t.) Med alle de forbehold er vores konklusion, at det nok tog 4-5 timer ekstra at køre til Østrig. Men så er det jo både sikrere og billigere, end hvis man kører derned uafbrudt i en fossilbil.
MrCoffee
MrCoffee Jul 19 '15
Takker bluecoffee, sjovt at høre reelle erfaringer
Gustavsfar
Gustavsfar Jul 19 '15

@mrcoffee

Da vi kørte hjem fra Sydfrankrig i sidste uge (1960 km) gjorde vi det i et hug og ladede 7 gange. Det tog 25 timer i at hvoraf pauser og ladning i alt i tog 4,5 time. Stort set alle gangene var det bilen som ventede på os når vi skulle videre og ikke omvendt. Det skal dog siges at vi har 2 små poder og med 2 små størrelser tager tingene jo lidt længere tid.... Jeg vil sige at det gik overraskende godt på alle måder, og at turen faktisk var mindre stressende end den ellers kunne have været, da man på forhånd vidste at skulle have en pause for hver 2-3 time ad 30-45 minutter.

MrCoffee
MrCoffee Jul 19 '15
@Gustavsfar, tak for info.
Nordmanden
Nordmanden Jul 21 '15
Jeg er bosat i Norge, og ser at mange af de norske Teslaejere som skal forbi Hjørring SuC, irriterer sig over at der ofte står ikke-elbiler på flere af ladepladserne. i og med at det kun er 4 af 8 af pladserne som er reserveret Tesla, lurer jeg på om nogen ved hvorfor det er sådan. Hvorfor er ikke alle pladserne reserveret Tesla?
Forummets indlæg er redigeret af Nordmanden Jul 21 '15
Bianco
Bianco Jul 21 '15
Citat fra Nordmanden ...Hvorfor er ikke alle pladserne reserveret Tesla

Det vil være helt normalt at kommunen kun har givet tilladelse til at reservere et mindre antal parkeringspladser, i et misforstået forsøg på at tilfredsstille "almindelige" kunder til områdets butikker.

Man må jo give kommunerne ret i at alle andre pladser reserveret til elbiler, ofte ved seværdigheder eller kommunale institutioner, stort set aldrig bliver brugt at elbiler.

Kiefer
Kiefer Jul 21 '15

Og i netop Hjørring giver det sådan set god mening ikke at reservere dem alle til Tesla, da 9 ud af 10 gange jeg har været  forbi Hjørring, har jeg holdt helt g aldeles alene deroppe. Det er formodentligt kun i rush hour = lige efter trækket fra færgen fra Larvik er kommet forbi, at der kan være brug for mere end en enkelt stander. derefter vil der sikkert være helt stille igen. 

Der står jo også på de pladser der ikke er reserveret Tesla, at man kun må holde der i 45 minutter. 

/Martin

SimonHN
SimonHN Jul 21 '15
Sådan set så skal man vel huske at sætte sin P-Skive når man holder ved de blå skilte med 45 min parkering? Det har jeg nu aldrig set nogen gøre. Gør det nu heller ikke selv. :D

Men ja, de par gange jeg har været i Hjørring så har der også holdt ICE biler på Tesla's pladser.

Selv da jeg holdte i Randers da der var koncert. Der var 2 ledige pladser tilbage. En med Tesla og en med 45 min parkering.

Der kommer så en ældre dame i sin Ford Mondeo og parkere ved en Tesla stander. Der er med det samme nogle der kommer hen og fortæller hende at de er optaget til Tesla. Hun siger så. Nååå men så kan jeg bare parkere på den anden side af mig hvor der er 45 min. Det kan jeg jo heller ikke sige noget til. Også gik hun ind til koncert som nok har taget lidt længere tid end 45 min. Nogle tænker altså med røven. Undskyld mit sprog.

Vi parkere jo heller ikke foran en benzinstander. Men man får jo næsten lyst til at gøre det. :(
Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »