Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Kiefer
Kiefer Aug 16 '15

Bemærk også at de ifølge den udmelding også fik at vide de skulle fjerne deres bil med det samme når SuC vær færdig, det er nok lige så meget det, at man har oplevet mange bare lader bilen holde i flere timer...

/Martin

Stuckmann
Stuckmann Aug 16 '15

Det er i hver tilfælde nye toner fra Tesla at Super Charger kun er til langdistance kørsel

Nej det har nu helet tiden været meningen med SC 

DeaconWP
DeaconWP Aug 16 '15

MrTesla: Ja, jeg er spændt på, om de 42 kilometer der er mellem vores bopæl og laderen i Randers er langt nok væk til, at min hustru uden problemer, fra Tesla, må lade der med regelmæssige mellemrum. Hun arbejder lige 5 minutters gang derfra, og hun skal nok fjerne bilen, så snart den er ladt op. Og i de fleste tilfælde vil den nok ikke været opladt andre steder, inden den vender tilbage 4 dage senere.

Junior
Junior Aug 16 '15

Indrømmer det gerne, selvom det måske ikke huer folk herinde. Jeg holdte en gang 3½ time ved en SuC. Til min "undskyldning"; så var det en dum tirsdag i Køge og jeg tror jeg ankom omkring midnat, hvor der holdte 2 andre. Valgte at tage en lur i bilen, da alternativet havde været, at vente 1 time & 20 min på opladning til 100%, for dernæst at køre hjem og sove i 1½ times tid, hvor bilen umuligt ville nå at kunne lade meget på en 11 kW lader. Da jeg vågnede ud på natten, var jeg dog helt alene ved Suc. Og jeg må lige indskyde, at det faktisk er rimelig behageligt at sove i en Tesla, jeg lå glimrende og med taget en anelse åbent, så var der også det perfekte klima :-)

KimT
KimT Aug 16 '15
Citat fra DeaconWP

MrTesla: Ja, jeg er spændt på, om de 42 kilometer der er mellem vores bopæl og laderen i Randers er langt nok væk til, at min hustru uden problemer, fra Tesla, må lade der med regelmæssige mellemrum. Hun arbejder lige 5 minutters gang derfra, og hun skal nok fjerne bilen, så snart den er ladt op. Og i de fleste tilfælde vil den nok ikke været opladt andre steder, inden den vender tilbage 4 dage senere.

Jeg kører jo kun i konens ICE når den skal tankes - det bliver måske sådan at konen kun må køre i jeres T når den skal have strøm ;-)

Jeg arbejder også kun 5.min fra Graceland, så jeg regner da også med at bilen kommer til at tilbringe 15-20min hos SuC på vejen hjem, eller på arbejde ind i mellem.......

DeaconWP
DeaconWP Aug 16 '15

KimT. DC?

KimT
KimT Aug 16 '15

Jep, men sidder på Tulipvej

DeaconWP
DeaconWP Aug 16 '15

Ok. Fruen sidder i fødevare sikkerheds divisionen på Mars vej. Hun kan stadig nå at blive den første der med T på køleren.

KimT
KimT Aug 16 '15
Citat fra DeaconWP

Ok. Fruen sidder i fødevare sikkerheds divisionen på Mars vej. Hun kan stadig nå at blive den første der med T på køleren.

Nej desværre. THVestergaard som dog også sidder på Tulipvej var den første ;-) 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 16 '15
DeaconWP
DeaconWP Aug 16 '15

Nå, så må hun nøjes med Marsvej, hvis der da ikke kommer en S og overhaler indenom. ;-)

Måske der er ved at være grundlag for, at DC skulle opfordres til at vise mere grøn profil med ladestandere på personale parkerings pladser? Landsdækkende selvfølgelig. Fruen har dog ikke lyst til at  sætte noget i værk.

KimT
KimT Aug 16 '15

Det kommer ikke til at ske før direktionen/direktørerne får øjnene op for Tesla, og det er dem der efterspørger det. Det er jo landmændene der skal betale i sidste ende - så der bliver ikke kaste penge efter gratis strøm til medarbejdernes EV.

Hørte lige i går fra en kammerat at Tesla er ved at være et populært mærke i Nordborg hos Danfoss, og den er nu ved at være populær på VP niveau. 

Forummets indlæg er redigeret af KimT Aug 19 '15
DeaconWP
DeaconWP Aug 16 '15

Jo, det er rigtigt nok. Nede syd på er de godt med. Næ, det var nu også ment som et køb strøm på erbejde initiativ. Landmændene har jo nok at bruge deres penge på.

Og vil har jo den hurtige lader lige ved så.... det holder vi os til.

Hookmaker
Hookmaker Aug 16 '15

@KimT, det er Jørgen og de tre højeststående direktører. De er købt af Tesla og de har ikke fået dem - Tesla giver ikke ved dørene - kun kronprinsen har fået sin fra Elon. Jørgen har også bestilt en X'er, men han har jo også råd til den hvis den først lander efter 1/1....;-)

MR
MR Aug 19 '15
Hej
Skal for første gang på en tur imorgen hvor jeg skal oplade undervejs (Middelfart). Jeg har endnu kun ladet på hjemadressen. Skal man medbringe sit eget kabel og bruge det ved Supercharger, eller er der stik som man blot plotter i bilen? Håber der er en der vil hjælpe :)
DeaconWP
DeaconWP Aug 19 '15

Der sidder kabel på Super chargeren.

Så du skal ikke bruge dit eget.

Har du ikke dit eget med, og Superchargeren ikke virker (nok usandsynligt), så kan du ikke lade nogen andre steder..

God tur.

MR
MR Aug 19 '15
Tak Deacon WP
DeaconWP
DeaconWP Aug 19 '15

Superchargeren virker således:

Der sidder en masse Tesla ladere, magen til den der er i bilen, i det skur, der står på pladsen.

Der er mange koblet til en stander, så derfor lader de hurtigere. De deles om opgaven.

De deles også om at lade på 2 standere. De er samlet i grupper, 1 A sidder sammen med 1 B. 2 A sidder sammen med 2 B, osv.

Så når du kommer, vil det være en god ide lige at kigge efter en stander, der har et nummer, hvor der ikke er tilkoblet en bil til "søster" standeren, med den andet bogstav. Ham der kommer føsrt tager nemlig det han skal bruge, og så er der resten til dig. Så tag strøm fra et tomt par.

Ellers må du finde ud af, hvem der er længst i lade processen. For når deres strømstyrke falder, i takt med, at der bliver fyldt på, så er der mere til "søsteren".

Ved 8 standere er der altså altid 4 effektive standere. Derefter er det som et lotteri med , nej som en tipskupon. For man kan jo bruge lidt snilde for at finde den rigtige stander.

Efter ladning af det du skal bruge, skal du bare koble kablet frit igen, og hænge det på plads.

Rigtig god tur.

DeaconWP
DeaconWP Aug 19 '15

Skal du engang i fremtiden lade på en offentlig ladestander, skal du altid selv medbringe et kabel.

Og her er det typisk et type 2/ type 2 kabel, der passer til din bils strøm optag.

Enkeltlader, 16 Ampere, dobbelt lader 32 Ampere. Og så i den længde du synes du vil have.

Vælger du at købe en Chademo adaptor, er der vistnok altid kabel på de stationer, som du bare skal koble din Tesla sammen med.

Med den lader du jo med DC, direkte ind på batterierne, og der er det lige meget hvor mange ladere du har i din bil. Så er det med samme effekt uanset det.

Fortsat god tur.

EVfan
EVfan Aug 19 '15

@MR, har sent dig en PM.

/Jens

HRH
HRH Sep 13 '15
Holder på suc Køge og lader kun med 190 km/t. Kom ind med 67 km på batteriet. Er det normalt?
Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »