Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

muller
muller Nov 11 '15

Jeg synes at have bemærket at Kirstinehøj laderen ikke er en "rød" SuperCharger i navigationsanlægget, måske netop fordi den ikke er en del at superladernetværket, men egentlig tænkt som en værkstedslader. Tesla har så været så naive at sætte to af laderne uden for indhegningen i den tro, at deres kunder ikke ville "misbruge"/lokallade...

Umiddelbart kan man godt nå fra Amager eller Malmø til Køge uden at behøve at stoppe ved Kirstinehøj, hvis man er på langtur.

Så al kø ved Kirstinehøj må nok være at betragte som uden for kategorien "Kø ved superlader".

PeterE
PeterE Nov 11 '15

muller, det er jeg faktisk helt uenig i - SuCerne ved Kirstinehøj er måske ikke i navien, men de er på landkortet som en helt almindelig SuC uanset om de står indenfor eller uden for hegnet:

~~København-Kastrup
Butik
Servicecenter
Supercharger

Kirstinehøj 43

2770 Kastrup

Denmark

Kørselsanvisninger→

Sales & Service 3373 1120
 Roadside Assistance 8071 1024
  8988 6984

Sales Hours
Monday - Friday 10:00 - 17:00
Saturday Closed
Sunday 10:00 - 16:00

Service Hours
Monday - Friday 08:00 - 17:00

Charging
2 Supercharger stalls, available during opening hours

Wifi
Available during opening hours

Restrooms
Available during opening hours

muller
muller Nov 11 '15

Jeg tror ikke vi nødvendigvis er uenige; min pointe er bare at SuC ved Kirstinehøj må være at betragte som bonus-SuC fordi der tilfældigvis ligger et servicecenter. Jeg siger ikke at vi ikke skal benytte dem, jeg siger bare at man godt kan klare sig uden, og at man ikke bør sidestille kø ved Kirstinehøj med kø ved fx SuC Køge, som man må gå ud fra er dimensioneret passende af Tesla.

PeterE
PeterE Nov 11 '15

Vi er nogenlunde enige, lige bortset fra at det er lidt småt med bonusen hvis der altid er (lokal)kø :)

muller
muller Nov 11 '15

Enig - Men så må du trille forbi om natten ligesom Martin :)

Werge
Werge Nov 11 '15

Nu kører jeg kun i en 60er, og har flere gange på vej hjem fra Sverige haft behov for at lade i Kastrup.

Jeg bor nord for København, og skal derfor ikke forbi Køge, så at kunne få lidt strøm på for at komme helt hjem er nogen gange nødvendigt.

MEN - da der ofte er kø i Kastrup, er jeg (når det er muligt) begyndt at tanke lidt mere i Sverige, for så at kunne komme hele vejen hjem uden at skulle forbi Kastrup. Denne mulighed er der bare ikke hvis man kommer øst fra i Sverige, da der ingen Super Chargere er der.

Så jeg er en af dem der godt kan blive lidt træt af "lokal-ladere", men tror nu ofte det også er Tesla selv (og Autoskadestuen) som også benytter dem (altså de to uden for hegnet).

// Werge

Werge
Werge Nov 11 '15

Har iøvrigt kun oplevet rigtig kø en gang og det var i Norge, på vej på skiferie i februar. Men det gik overraskede hurtigt for alle at komme til. Dog lader man jo noget langsommere når der er fyldt og man ikke kan få "sit eget nummer".

Franz
Franz Nov 11 '15

Jeg er stødt på denne app, der kan fortælle om der er nogen der venter i kø efter en selv, ved ladning på Suc. Udover det, kan den også vise den der venter i kø, hvor langt bilen der er tilsluttet er nået i opladningen

Lyder meget smart hvis mange anveder den.

http://www.teslamotorsclub.com/showthread.php/30610-New-IOS-Supercharger-App-For-Model-S

Forummets indlæg er redigeret af Franz Nov 11 '15
Ragster
Ragster Nov 11 '15

Har lige hentet den i dk storen :-) https://itunes.apple.com/...rqr/id866761029?mt=8

CasperB
CasperB Nov 11 '15

App'en "SuperChargerQR" på apples app store er dælme smart - tænk hvis alle brugte den! God måde at se hvor lang tid der er igen indtil en anden tesla er færdig med at oplade, samt informere ejeren af en tesla der lader om at der er kø til ladestanderen man benytter. Det tror jeg alle tesla ejere ville sætte pris på :)

Forummets indlæg er redigeret af CasperB Nov 11 '15
Comeback
Comeback Nov 26 '15

nye lokationer  ?

syd for Herning 

omkring Slagelse

Kristian70k
Kristian70k Nov 26 '15

det er vel ikke syd for herning, mere nord for, så som skive eller viborg.. 

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 26 '15

Hilser omkring Slagelse velkommen :D

Comeback
Comeback Nov 26 '15

Nej Kristian længere syd end Aarhus må være syd for Herning :) men det må tiden vise :)

Kiefer
Kiefer Nov 27 '15

Comeback: Husk på at alt øst for Korsøer er en del af København og alt uden for 8000 Århus C er en del af udkantsdanmark ;-)

Jeg vil også mene Holstebro burde være et oplagt emne, det ville dæke noget nær hele vestjylland. Der er tords alt ikke ret langt fra Viborg til Randers.

Slagelse/Ringsted kan måske være en aflastning for Køge, som jeg godt kan forestille mig snart begynder at blive over booket med alle de nye biler der er kommet ud på vejene, det er trods alt relativt nemt at nå fra Århus via en førge ind til København og så helt ud til Slagelse på en enkelt opladning. Så kan man også køre det hurtigere over broen, som efter min mening godt kan trække lidt strøm ud af batteriet.

/Martin

Kaspar
Kaspar Nov 28 '15

Jeg tror/håber at det er ved Korsør. Lige nu er der ret meget et hul i SC-netværket, hvis man skal fra København til et erinde på Fyn, hvor man ikke kan lade ved destinationen.

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 28 '15

Kan du ikke bare lade i Køge inden du kører til Fyn?

Umiddelbart hvis der kun var råd til 1 ny, så ville Herning være optimalt i forhold til Vestjylland.

Forummets indlæg er redigeret af MartinPedersen Nov 28 '15
Kristian70k
Kristian70k Nov 28 '15

stemmer mere for viborg eller skive :)

Kaspar
Kaspar Nov 28 '15
Citat fra MartinPedersen

Kan du ikke bare lade i Køge inden du kører til Fyn?

Umiddelbart hvis der kun var råd til 1 ny, så ville Herning være optimalt i forhold til Vestjylland.

Det ville være på et næstent fyldt batteri, så det ville jeg ikke få meget ud af. 

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 28 '15

Ser også ud til der kommer en SuC mere i/omkring københavn i 2016, og de 2 kommer snart er der stadig så mon ikke de bliver til noget? :)

Sider: «« « ... 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 »