Loading...
dk

Tesla supercharger / superlader | Tesla Forum

Hookmaker
Hookmaker May 25 '14

Nu står det jo kun der hvor der er lukkede SC'ere - så hvad er problemet?

Muskar
Muskar May 25 '14

Du har sikkert ret, Larsen. Men jeg vil gætte på, at de røde skilte som du ser ved de 2 funktionelle ladere kommer til at erstatte alle de blå skilte efter på fredag, så det kun er elbiler der kan parkere der. Men jeg ved det ikke.

Storgaard
Storgaard May 25 '14
@homer, jeg var forbi i dag og der er to SC til fri afbenyttelse. God fornemmelse at tage familien på McD til en lyn-aftensmad, og så er bilen fuld med strøm efterfølgende, fik ca. 200 km på og det tog ca. 35 min.
Sdp
Sdp May 25 '14
Fantastisk med SC! Kunne lade med 715 km/t ved Middelfart i dag:-)
Storgaard
Storgaard May 25 '14
@Sdp det er vildt, jeg kunne kun lade med 370 km/t i dag i Middelfart kl. ca. 17.30-18.00.
Sdp
Sdp May 25 '14
Jeg brugte standeren længst til højre. Faktisk af to omgange(frem og tilbage). Begge gange med fuld hammer. Har smidt nogle billeder op i albummet på forsiden.
Storgaard
Storgaard May 25 '14
Jeg brugte den anden.. Måske derfor.
KS
KS May 26 '14

SC Middelfart: lader med 540 km/t. Køling kører på både bil og supercharger.
Den får lige 30 min.

http://youtu.be/0wZlpzdKM0w

Forummets indlæg er redigeret af KS May 26 '14
muller
muller May 26 '14

a propos SC'er, så tror jeg vi restrukturerer KRH-ferien og tager forbi både Middelfart og Randers SC åbningerne. Så må ungerne en tur i Randers Regnskov, når det nu kan lade sig gøre :-) Er der nogen fra Vest-DK (eller øst) som kan anbefale familievenlig overnatning omkring Randers? Det er noget med tre børn i aldrene 1½, 4 og 6 år.

PBP
PBP May 26 '14

@Ken,

opladningseffekten afhænger vel i høj grad på hvor fladt batteriet er når man ankommer til SC. Min var på 50% derfor lavere lade effekt. Så næste gang vil jeg lige checke hvad den fyrer på når man er nede under 10%.

supergaard
supergaard May 26 '14

Havde fornøjelsen af at lade på SC'en i M i går også, hvilken fornøjelse pludselig at kunne slippe for færgen, selvom jeg krydser fra København til det nordligste Jylland.

Jeg synes liiidt det er en uskik at I taler om hvor hurtigt den lader i km/h - for det afhænger af om I har valgt typical eller rated opgørelse af km, så det er pærer og bananer og giver ikke noget reelt billede af noget som helst, men et fint højt tal når man skal forklare SC'en til sine venner. Hvis man opgør i kW eller i hvor mange kWh man fik på X-minutter er det lidt nemmere at dyste mod jer :)

Jeg kan lade med 120 kW på den nye SC, så de er åbenbart ikke stadig ikke klar nogen steder med 135 kW som Elon ellers taler om, men 120 er også meget meget fint, den begynder jo ret hurtigt at falde gradvist i takt med at batteriet ikke kan klare fuld kraft.

Glædeligt at de nu er begyndt at stå parvis igen, 1A+1B, 2A+2B osv. I Holland observerede jeg at de stod "tilfældigt" så det er ret umuligt at regne ud under parkeringen hvilken der var i par med en anden, så man kunne komme til et "ledigt" SC-par, det er jo forholdvis kritisk når man er på langfart :)

Det er altid underligt at koble sig fra en SC igen, og ikke skulle betale, sige tak eller efterlade bare drikkepenge som tak for hjælpen! Det er virkelig den omvendte verden :D

Jeg glæder mig meget til at møde jer ALLE ved chargeren fremover!  :)

Jeg når desværre ikke frem til festivitas fredag, jeg krydser forbi allerede torsdag morgen.

Forummets indlæg er redigeret af supergaard May 26 '14
webercarbmann
webercarbmann May 26 '14

Hej alle. 

I det sidste stykke tid har jeg fulgt med i udbygningen af Teslas supercharger net. Det er godt nok en nyhed, at de endelig er kommet til DK. Dette unikke tilbud rykker, for mit vedkommende, et eventuelt Tesla S køb meget nærmere. Jeg måske sgu snart få bestilt en prøvetur!  Konen er frisk på ideen :) Vh Peter Jensen. 

Bjarni
Bjarni May 26 '14

Jeg måtte også lige forbi og prøve det nye dejlige og gratis legetøj tidligere i dag :-)

Kommer selvfølgelig stadig på fredag til den officielle åbning.

Kiefer
Kiefer May 26 '14

Hvis det vitterligt er din nummerplade, bliver det vist ikke mere nørdet ;-)

/Martin

TwoChops
TwoChops May 26 '14
Falder fint i tråd med at volumenreguleringen på stereoen "goes to eleven!" skønt :-)
Bjarni
Bjarni May 26 '14

Jo jo det er skam min nummerplade ;-)

Kiefer
Kiefer May 26 '14

Bjarni: Den ultimative hyldest til "Hicthikers guide..." :--)

/Martin

Norge
Norge May 27 '14

Hej - er det nogen som vet hvor SC nøjagtig ligger i Randers og om det er åpnet nå.

Jeg er dansker bosatt i Norge (snart 20 år og derfor dårlig til at skrive dansk - beklager) og reiser til DK i morgen via Larvik - Hirtshals, og havde vært fint om jeg kunne få tanket litt strøm i Randers.

Mvh,

Norge :-)

Kiefer
Kiefer May 27 '14

Hej.

Den åbner på fredag og ligger ved Graceland i Randers, jeg fik en god snak med de to elektrikere der laver dem, då håbede på at Tesla kunne komme ud og teste i morgen, men ellers er deres test planlagt til på torsdag og åbning på fredag. 

Ejeren af Graceland, en rigtig hyggelig fætter ser også rigtig meget frem til at kunne servicere Tesla ejere på Graceland Diner, og tog meget positivt imod mit forslag om at få lavet en Teslamenu :-)

/Martin

SimonHN
SimonHN May 27 '14
Tror ikke de er åbnet i Randers endnu. Har lige været forbi dem her til aften og der gik stadig montøre.

Men det ser sådan her ud i dag:
Sider: « 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 ... » »»