Skyldes flere ting:
Er du alene om de 2 stander: 1A + 1B hører sammen, 2A + 2B osv.
Jeg gætter på, at når du skriver du bor så tæt på, så tror du, du lige kan kører der ud og lade op hjemme fra dig af - Kan du også. men så er batteriet helt koldt. Så lader man rigtig langsom, indtil batteriet er drift varmt. Så skal du SUpercharge, så husk at gøre det når du kommer hjem fra en god tur, og ikke dagen efter.
Vent du bare til det rigtig bliver koldt. Hvis du en morgen med -5 grader vil kører de 4 km ud til Superchargen og lade, så vil du tror din bil var i stykker. Det vil nok tage 2 timer så. Og du vil ikke få mere end 10kW+ til at starte med.
Supercharger er mest beregnet til dem som er på gennemfart - dvs du kommer med næsten tomt batteri og varmt batteri fordi du har brugt det.
Tue, du har nu ret, hvad man måtte synes om det eller ej.
Hvis vi afgiftsplagede Danskere skal være lidt realistiske, så er det nok rigtigt.
Men nu må vi jo håbe, at det indtil videre kun er kulde, der har ramt Jesper. Det finder han snart ud af, ved at teste som Hookmaker foreslår. Lad os glæde os over forholdene så længe vi har dem.
De "forladte" biler i Aarhus er hovedsagligt biler som Tesla lader op om formiddagen og eftermiddagen. Jeg har flere gange bemærket at en Tesla medarbejder kom og hentede en bil og 5 min. efter kom med en ny...
Jeg lader ofte min bil om fredagen, hvor den har stået i garagen i en del timer før jeg køre små 2 km hen for at lade. De første 10-20 % bliver ladet med kun 30-40 KWa og lige pludselig hopper den op på måske 70 KWa.
Næste gang vil jeg prøve at forvarme batteriet og se om det giver en forskel. Hvis jeg tanker i Randers har jeg aldrig set det samme. Men så er batteriet jo også rimeligt varm :-)
Jeg vil også prøve at lægge mærke til stander nr., om der er en der holder på den samme string. (se #2)
"Tesla lader op om formiddagen og eftermiddagen" :-)
Det hjælper heller ikke rigtigt på det at Taxa også har fået en Tesla .........
Hvad med at Tesla lavede en softwareopdatering der fik katastrofeblinket til at gå igang hvis bilen har stået mere end 5 minutter uden at lade
Det må da være nemt for Tesla, at vise den aktuelle kapacitetsbelastning på SuC i bilen, og give info omkring bedste tidspunkter for at lade på en given SuC baseret på historik. Det er da træls at køre fra Motorvejen bare for at komme til en laaaaaang kø, hvis man kunne vente til næste SuC.
Tesla må vel også kunne opfordre ejerne til at vise større hensyn, da de har de nødvendige oplysninger til at identificere synderne. Straffen kunne jo være langsommere ladning på SuC hvis de tilsidesætter x henstillinger - så kan de lære det :)
God pointe :) men man må vel formode, at de som oftest gerne vil have ladet hurtigt.
Imo så er det helt klar fordi batteriet er koldt, især hvis du kun har 5km til SuC og du kun lige daffer derover for at lade.
Der menes at man starter varmen 30 min før afgang, med Range Mode sat til OFF i bilen.
Har man Range Mode på On i bilen, og starter for varmen, så varmes kun kabinen op. Range til OFF, så varme kabinen og Batteripakken op.