Loading...
dk

Langsom supercharging. | Tesla Forum

KimT
KimT Jun 2 '16

Jeg har også de sidste gange jeg har brugt SuC oplevet at den ikke trækker meget mere en 64kw. Det både i Århus, Rødekro og også her til morgen i Randers. Generelt har temp. jo været omkring 20 grader de sidste uger, og jeg er kommet ind med under 10% SoC, og bilen har været varm når jeg er ankommet, og der har max. holdt 2 andre biler der.

Michael84
Michael84 Jun 2 '16

Jeg troede kun det var koldt vejr der kunne drille ladehastigheden? Så er det da et mareridt at skulle på langfart i Spanien, hvis man skulle få den ide i højsæsonen...

KimT
KimT Jun 2 '16

I Århus skiftede jeg til en anden stander, og det hjalp.....

T3S7A
T3S7A Jun 2 '16

Det kan ikke være bilen som er påvirket af varmen. Vi var i Italien sidste år. Der var der 40 grader og vi var på lang tur. Ladede med fuld skrald alle gange. 

Kunne evt. være selve Supercharger transformerne som ikke kunne trække det på en eller anden måde. 

DeaconWP
DeaconWP Jun 2 '16

Teori nr 1: Batteri temperaturen, for kold eller for varm.

Teori nr 2: Transformere giver ikke det de skal.

Teori nr 3: Der bliver lukket ned for de biler, der lader for meget på Supercharger, uden at lade andre steder ind imellem Supercharger besøgene. (uden at vi har fået note om det)

Teori nr 4:

Michael84
Michael84 Jun 2 '16

Er det set at Tesla går ind og nedsætter ladestyrken? Ikke at jeg tror det kan være tilfældet små 200 km fra min hjemmelader... 

DeaconWP
DeaconWP Jun 2 '16

Det er kun min konspirations teori. Dem med uforklarlige problemer med nedsat lade effekt på supercharger kan selv bedømme, om der er risiko for, at de ligger i den kategori af ejere, der kunne tænkes at være "sat på skrump".

Det bliver jeg selv sikkert hurtigt. :-)

SuneH
SuneH Jun 2 '16
Teori nr 4: der er noget galt med bilen og Tesla skal se på den :-)
Mindtech
Mindtech Jun 3 '16

Teori nr. 3 er ren konspiration, det ville jo starte en kø. Var i Randers i forgårds og der ladede den så det var en ren fornøjelse, fik ikke en gang tid til at besøge museet før den var færdig. Det er altid i  Middelfart jeg har problemer, der er jo som regel kø. 

KimT
KimT Jun 3 '16
Citat fra DeaconWP

Det bliver jeg selv sikkert hurtigt. :-)

Det kan jeg da ikke tro. Konen gider vel ikke gå de 500m når hun kan parkere lige ude foran døren ;-)

Men det er da afslørende hvis der står en X'er langtidsparkeret.....hæhæ

Ellers må vi få overtalt "pedellen" til at stå for opladningen/flytningen af bilerne, for jeg garanterer at der ikke bliver ofret penge på at stille ladestandere op (med mindre det bliver Clever mm. der står for det og så tager kr5,5/kw)

DeaconWP
DeaconWP Jun 3 '16
Signature Red. P90D.
Jeg må spare overalt for at kunne få råd til den.
Og hun har sagt ja til at lade derovre. Måske I skal koordinere det, så I kan køre med hinanden den ene vej? Hehe.
Sider: « 1 2 3