Loading...
dk

Smart luftaffjedring med hukommelse | Tesla Forum

Mboe05
Mboe05 Oct 25 '15

Jeg har bestilt min 85D med smart luftaffjedring.

Den primære årsag er, at denne automatisk kan hæve bilen ni cm ved tidligere angivne GPS lokationer.

Jeg vil derfor bruge det til at hæve bilen, når jeg parkerer, så den er lettere at komme ud og ind af, fx i min indkørsel eller andre steder jeg ofte kommer.

Jeg har spurgt Tesla, om det ikke kan lade sig gøre, automatisk at hæve bilen, når denne låses op, som en del af køreindstillingerne, men dette kunne ikke bekræftes.

Er der nogen der anvender Smart luftaffjedring på lignende måde?

Vil bilen automatisk sænke sig når den slukkes, eller bliver den i topposition til man igen starter den og bevæger sig væk fra GPS lokationen?

På forhånd tak for svar.

Niels
Niels Oct 25 '15
bilen går automatisk ned når den låses/forlades.
den hæver sig til normal når du igen låser op, men så vidt jeg husker først når du sider i sædet - kan dog være jeg tager fejl da jeg ikke lige har hæftet mig ved hvornår den hæver igen.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Oct 25 '15
sjensen
sjensen Oct 25 '15

Jeg har tit brugt det til at hæve bilen ved parkering med "snuden" over høje kantsten. Mit bud er at bilen ikke sænker sig når man forlader den. Så ville den jo nemt kunne sænke sig ned på sten e.l.  Når hastigheden kommer over x km/t vil den - så vidt jeg husker - også gå fra "very high" til "high".

Mboe05
Mboe05 Oct 26 '15

Tak for svar. Hvis den ikke bliver oppe, er der jo et udviklingsønske til Tesla.

Jeg tænker det samme sjensen, at der jo kan være en årsag til, at man ønsker at hæve bilen, fx en sten eller kantsten.

BlackPanther
BlackPanther Oct 26 '15

Da jeg har flyttet en væg for at få plads til Tesla'en har jeg en lille forhøjning og derfor sat den i høj. Min sænker sig ikke. Først når jeg har kørt lidt væk fra huset og selv aktiv trykker på normal højde...

hhs
hhs Oct 26 '15
Mener ikke Niels har ret. Min 70D bliver oppe.
Mboe05
Mboe05 Oct 26 '15

Det var lige det, jeg ville høre, BlackPanther og hhs.

Ser frem til modtagelsen.