Loading...
dk

Knap med plads i garagen | Tesla Forum

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 26 '15

Fik min Tesla S70 i sidste uge og må nok sige at man i sin tid ikke har tænkt sig særlig godt om, da man byggede min nuværende dobbelte garage. Den er 5,75m bred men kun 5,15 lang! ja der kunne godt holde en Mercedes E-klasse, men ikke en Tesla :( Eller jo den kan lige akkurat holde der med lukket port, men så er der heller ik mere plads hver for eller bag bilen. 

Er der nogen der har erfaringer med når man holder med så knap plads, hvordan bagklappens åbningsvinkel vil være? Vil bagklappens kant være længere ude end bagkofangerens kant, så klappen evt. støder ind i muren? Den har el-klap... 

NeWT
NeWT Oct 26 '15

Prøv - du kan altid holde igen med hånden

SuneH
SuneH Oct 26 '15

"Den er 5,75m bred men kun 5,15 lang!"

Jammen så er sagen jo klar :-) Du skal bare holde på tværs, så er der jo god plads!

Og med lidt held kan du nok få autopark-featuren til at klare sagen for dig :-)

BlackPanther
BlackPanther Oct 26 '15

Jeg har selv meget lidt plads i længden af min garage og har ikke haft problem med bagklappen ud over højden. Men man kan jo indstille højden som bagklappen svinger op i. :-)

KimT
KimT Oct 26 '15
Citat fra BlackPanther

Men man kan jo indstille højden som bagklappen svinger op i. :-)

Kun hvis man har elektrisk bagklap / Premium interiør

BlackPanther
BlackPanther Oct 26 '15

NT82 skriver netop:  "Den har el-klap"    :-)

NT_nofuel
NT_nofuel Oct 26 '15

Højden i garagen er ikke noget problem, da der ikke er risiko for at klappen smækker i loftet. Har godt nok prøvet at holde tværs, men men det er nu lidt dumt syns jeg, både mere bøvlet og alt den spildplads som kunne bruges på alt mulig andet ragelse :)

Har pt. en træklods ved baghjulene, som hjælper til med at bedømme afstanden til muren, da jeg normalt bakker ind i garagen så den også kan sættes til strøm. 

Skræk scenaiet er bare at man fejlagtigt kommer til at trykke på FOB så den åbner smækken og den så skraber mod muren, når den nu holder så tæt op af den. Må få klæbet noget gulvtæppe op af muren, selvom det nok vil se lidt dumt ud :(  

Busimiss
Busimiss Oct 26 '15

Vi bakker også ind i vores carport (var det ikke bogholder-parkering). Vi bruger kun afstandsmåleren i bilen og bakker tilbage til ca. 40cm. Så er der plads til klappen.

Silent_Ghost
Silent_Ghost Oct 26 '15

Ville det være muligt at opmærke en bås og så lade autopark klare resten? ..eller er den ikke så intelligent?

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Oct 26 '15

Med v 7.1 skulle den eftersigende automatisk kunne parkere i din garage.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Oct 26 '15
Niels
Niels Oct 26 '15
jeg har lidt mere plads, men konens bil skal også være der. når jeg køre ind holder jeg ca. 20 cm fra væggen i højre side, bilens sidespejle rager lidt ud. de er så ca 10 cm fra væggen. teslaen styres meget nemt og jeg bruger blot spejlet som pejle mærke indtil spejlet står ud for en knast i væggen - så ved jeg jeg holder optinalt.

det kræver naturligvis at man smider alle passagere ud inden man køre ind.

i øvrigt en fornuftig idé med gulvtæppe eller liggeunderlag på bagvæggen.
NT_nofuel
NT_nofuel Oct 28 '15

Konklusion: 

Bagklappen skal bruge 15cm fra bagkofangerens kant, for at kunne åbnes uden at ramme garagemuren! Klappen åbnes i en kurve, således at bagklap kanten vil stikke ca. 15cm længere ud end bagkofangeren. 

Så hvis der ikke er 20cm indtil muren, frarådes det at åbne klappen!