Loading...
dk

Ringe planlægning fra Tesla ifm. vinterdæk | Tesla Forum

Korsnab
Korsnab Oct 28 '15
Vi bestilte og betalte vinterdæk sammen med bilen. Da vi fik bilen leveret 6/5 fik vi oplyst at hjulene lå på lager i Aarhus men at vi lige så godt kunne lade dem ligge fordi vi alligevel ikke selv kunne skifte dem.
Nu skal hvide baby så til service i morgen og som tidligere aftalthave monteret vinterhjul ved samme lejlighed. I MELLEMTIDEN ER HJULENE SÅ FORSVUNDET! Sandheden er nok at de aldrig har været der...
Vi har et enormt kørselsbehov og bor desuden på landet, så vi kan ikke undvære vinterhjul.
Inspiration modtages!
runeh
runeh Oct 28 '15

Jeg tænker i må forbi et dækværksted og købe dæk der og få monteret på nye fælge eller nuværende fælge. Så må Tesla jo refundere de 18k i har betalt. Alternativt må de jo få fat i nogle fælge hurtigst muligt, men ikke sikkert det kan lade sig gøre.

Desuden - hvorfor kan i ikke selv skifte dem? Er der noget specielt ved dem?

P85DK
P85DK Oct 28 '15

Så må de jo sætte et sæt 21" på som de så skifter til dine egne fælge, når de når frem

KimT
KimT Oct 28 '15

@Korsnab. Tror det er fælge de har problemer med. Alternativ må de jo få sat vindersæk på dine eksisterende fælge, og opbevare dine sommerdæk ind til de får fælge hjem. Dæk kan vel købes mange steder fra. Fælgene er jo lavet af Tesla (lavet til Tesla)

PeterE
PeterE Oct 28 '15

Inden vi alle går i selvsving og mener at Tesla er de værste løftebrydere i denne verden, må jeg så foreslå at vi hver især - dem af os som har bestilt vinterhjul - spørger efter status?

Jeg siger dette, fordi jeg spurgte i går og fik bekræftet at min S85D som aftalt bliver leveret med vinterhjulene på og sommerhjulene bagi den 6.november. Og ja, det er selvfølgelig et problem for dem som har bestilt hjul og hvor Tesla ikke har leveret. Hvis man ikke har bestilt, så er der vel mange andre muligheder for at få vinterhjul på. 

Klaus_
Klaus_ Oct 28 '15

Jeg har spurgt efter status mange gange....  og får at vide ting som:

... "skulle komme senere på måneden".
.... et par uger senere får man at vide "vi har svært ved at skaffe vinterhjul, men håber at være klogere om 2 uger".
... to uger senere får man at vide "det tyder ikke på vi er i stand til at levere vinterhjul i år" og at "det er meget beklageligt",  jeg foreslår dem at skaffe vinterdæk og montere på mine eksisterende fælger, og det arbejder de på.
... en uge senere forespørger jeg og får at vide de stadig arbejder på det, men at de som udgangspunkt nok må skuffe mig. 

De har haft et halvt år til at skaffe dem, og haft pengene i lige så lang tid. 

Så jeg venter pænt endnu, så må vi se hvor lang tid jeg kan trække den før jeg er nødt til at gå et andet sted hen og købe....

DeaconWP
DeaconWP Oct 28 '15

Korsnab. Jeg har et sæt fine 19" fælge, i Metal Grey. Dem kan du bruge som en rigtig flot vinterfælg.

Se min salgs annonce.

SimonHN
SimonHN Oct 29 '15
Blev lige ringet op af Tesla mine vinterfælge er klar i næste uge. Herligt så kan man også få lov til at køre til vinter. ;)

Klaus_
Klaus_ Oct 29 '15

@SimonHN, dejligt :)  Hvornår bestilte/betalte du?  Med hvilke fælge?

The_Stig
The_Stig Oct 29 '15
Citat fra SimonHN Blev lige ringet op af Tesla mine vinterfælge er klar i næste uge. Herligt så kan man også få lov til at køre til vinter. ;)

Er det Aarhus el. Kbh.? der siger de har vinterdæk?
SimonHN
SimonHN Oct 29 '15
Det er et par måneder siden jeg spurgte ind til de 19" vinterfælge. Det er i Aarhus. :)

Klaus_
Klaus_ Oct 29 '15

Kun fælge, ingen dæk?   Jeg har ikke hørt noget endnu, og bestilte/betalte i foråret, så de er da ikke så gode til at vedligeholde en venteliste :-)

Jabba
Jabba Nov 14 '15

Hvad er status på dette? Har de stadig leveringsvanskeligheder i samme grad?

Det er under al kritik at de ikke reserverer fælge/dæk når folk har betalt for dem. Om de så gør det bevidst eller ubevidst gør ingen større forskel.

Klaus_
Klaus_ Nov 14 '15
Ingen dæk. Ingen ny info.
Forummets indlæg er redigeret af Klaus_ Nov 14 '15
Jabba
Jabba Nov 14 '15

Klaus_: Det er noget skidt. Er det ikke på tide at skrue bissen alvorligt på overfor Tesla, så de forhåbentligt kan komme ind i kampen?

Ellers få dem da til at refundere dig pengene og køb nogle hjul selv. Enten originale på forum her, eller nogle uorginale. Det er da skide irriterende at blive holdt som gidsel.

Klaus_
Klaus_ Nov 16 '15

@Jabba, ingen bisser kan fremtrylle dæk der ikke findes. Jeg tror nu også de efterhånden (og fortjent) er så trætte af mig, at det ikke er for underholdningens skyld at de ikke leverer vinterdæk :-)

Seneste nyt er levering i starten af december. Jeg tolker det sådan at der må komme en større sending på det tidspunkt. 

Jabba
Jabba Nov 16 '15
Klaus: Så håber jeg du i det mindste får en lille gave el.lign. med på vejen, som plaster på såret. Man skulle jo tro din historie var fra en tegneserie.
Klaus_
Klaus_ Nov 19 '15

@Jabba, det tvivler jeg nu meget på at jeg gør :)  Men jeg har efterfølgende fundet ud af at min sag ikke engang er den værste - der er nogen der har bestilt endnu længere side, som også stadig venter. 

Det er utroligt, mere er der vist ikke at sige til det. Meget amatøragtigt. 

Og på lørdag kommer der sne...

Klaus_
Klaus_ Nov 25 '15
En måned efter trådens oprettelse har jeg nu kastet håndklædet i ringe. Der var snak om at Tesla ville modtage nogle dæk i denne uge (men ingen fælge). I dag lyder meldingen fra Århus at de ikke længere tør love noget og de ved ikke om de når at komme i år.

Jeg har derfor bedt om pengene retur medmindre de kan garantere vinterdæk indenfor 2 uger.
CasperB
CasperB Nov 25 '15
Til info snakkede jeg med Tesla Århus for et par dage siden, og da min Tesla bliver leveret med sommerdæk den 1. december, og Tesla ikke har flere vinterdæk hjemme, så indvilgede Tesla Århus i gratis at montere de vinterdæk, som jeg selv har købt. Jeg har købt et sæt Nokian WR A3 hos Giga dæk.
Sider: « 1 2 3 4 »