Loading...
en

Afgift

tesiola
tesiola Oct 27 '15

Danmark er spøgelsesbilist med afgiftsindførelse. Det er bare den forkerte retning for klima og miljøet - øv

Daduck
Daduck Oct 27 '15

Hmm.. kilde?

Kiefer
Kiefer Oct 27 '15

Hvis jeg ikke tager meget fejl, var det Dansk Elbilalliance der kom med dette billede første gang. Jeg mener jeg så det i et af deres tweets.

/Martin

PEB
PEB Oct 27 '15

Det minder en del om dette billede, som jeg så for et halvt år siden.

Hookmaker
Hookmaker Nov 3 '15

Jow jow, de' æ slut ænnu!....;-)

http://jyllands-posten.dk/politik/ECE8178727/Bl%C3%A5-blok-forhandler-lavere-bilafgifter/

webercarbmann
webercarbmann Nov 3 '15

Det er altid godt en en afgift kan genbruges!  (Bare det ikke kommer skatter og afgifter på sort humor......)

SuneH
SuneH Nov 3 '15

Det er 100% vanvid at hæve afgiften for elbiler samtidigt med at man arbejder på at sænke afgiften på de største & mest brændstofslugende biler.

Med mindre altså, at man ønsker øge den globale opvarmning & partikelforurening mest muligt på kortest mulige tid & samtidigt ønsker at opnå endnu større afhængighed af ustabile diktaturer i Mellemøsten. Så er det en fremragende politik.

webercarbmann
webercarbmann Nov 3 '15
Citat fra SuneH

Det er 100% vanvid at hæve afgiften for elbiler samtidigt med at man arbejder på at sænke afgiften på de største & mest brændstofslugende biler.

Med mindre altså, at man ønsker øge den globale opvarmning & partikelforurening mest muligt på kortest mulige tid & samtidigt ønsker at opnå endnu større afhængighed af ustabile diktaturer i Mellemøsten. Så er det en fremragende politik.

110% enig og hvordan harmonerer det lige med følgende? 
http://ing.dk/artikel/analyse-om-fem-aar-er-84-procent-af-danskernes-stroem-og-varme-groen-179923
P85DK
P85DK Nov 3 '15

Lobbyisme er meget tit stærkere end idealisme i politik og så ender man op med situationer som denne eller at grænsekontrol er bedre end uddannelse eller nogle af de mange andre tosset ting som der besluttes

The Forum post is edited by P85DK Nov 3 '15
PeterE
PeterE Nov 3 '15

Politik handler vel dybest set om to ting, a) at gøre det rigtige og b) at blive genvalgt. Og vi kan sagtens sidde og være forsmåede ejere af el-biler, og synes at det hele nu er forfærdeligt og dele det med hinanden fx herinde.

Vi kunne også gøre det vi gør bedst, gå forrest! Vise nutidens elbil frem, sikre at vi bakker op om at den er drevet af så grøn strøm som mulig og i det hele taget bruge vores parlamentariske ret og pligt, og blande os positivt og konstruktivt i debatten.

SQLCPH
SQLCPH Nov 3 '15
Det er LA's krav der kommer nu. De vil også have noget. Bare absurd timing må man sige
DeaconWP
DeaconWP Nov 3 '15

Det betyder jo også, at der kun skal puttes 140 % i afgift oven i el biler.

Men lad os nu fortsætte emd at kontakte vores folkevalgte for at forklare dem, at det er forkert at putte afgifter på elbiler, når der skal sænkes afgifter på ICE biler.

Og at det er forkert at indføre afgifterne så drastisk, at de fra første dag beriger de i forvejen "rige svin" der kører i Teslaer, som naboerne ikke vil betale.

Og arbejde på, at få fjernet den aftale om afgifter på elbiler igen.

Til tasterne, tro væbnere.

Raymond
Raymond Nov 3 '15

Hilbert: Godt skrevet!

Zule
Zule Nov 9 '15

Nogle der ved hvornår den nye afgift ar været igennem EU for godkendelse? Her http://www.skm.dk/media/1265173/091015_aftaletekst_elbiler.pdf står der "Modellen skal afklares i forhold til EU-retten, inden den kan træde i kraft"

Men de har ikke meldt ud hvornår der er deadline. Jeg regner med det er inden året slutter. Men pt. står jeg med den overvejelse at enten importer en norsk P85+ eller vent med at køb til jeg kan få en model x uden afgift hvis de ikke får godkendt aftalen. jeg håber selvfølgelig på det sidste:) 

TeslaFreak
TeslaFreak Nov 10 '15

Tommy, hvis ikke det bliver godkendt så gælder nuværende regler. Altså fuld indfasning i 2016. Og ikke med gradvis indfasning mod 2020. Så bliver det ikke godkendt så bliver det ikke billigere i det nye år men meget dyere.

Zule
Zule Nov 10 '15
Okay jeg troede den blev droppet hvis de ikke fik den godkendt. Nå men så har jeg jo kun mere travlt med at skaffe en :)
TeslaFreak
TeslaFreak Nov 10 '15

I den "gamle" lov hed det at afgift fritagelsen ophørte 100% 1. Januar 2016. Den ville stadig være i kraft hvis ikke den nye træder i kraft.

Stone
Stone Jan 8 '16

Frygter, at tabet bliver hentet hjem hos de konventionelle bilejere. 

Hvor simpelt....   http://politiken.dk/...io-i-tabte-afgifter/  
TeslaFreak
TeslaFreak Jan 8 '16

Super journalistik. :/

Jeg havde aldrig købt en anden bil til 700.000 + afgifter hvis jeg ikke havde købt min. Jeg havde fortsat i vores leasede Golf variant diesel. 

Men jeg har lige betalt 25% i moms af de 700.000.

Spørgsmålet er vel nærmere, hvad skal de nu bruge alle de ekstra moms penge til?

Pages: 1 2 »