Loading...
dk

Import fra Tyskland | Tesla Forum

Bentzilmer
Bentzilmer Nov 15 '15
Jeg købte selv i Belgien. En S85 der var 3mdr og havde kørt 4500km. Jeg kunne købe den uden moms af forhandleren, og betalte så 25% moms ved indregistreing i Danmark. Jeg havde forinden haft kontakt med Skat, der guidede mig igennem. Ingen problemer i det
mousten
mousten Nov 20 '15
Overvejer osse at hente i Tyskland pga udbuddet. Men dvs hvis ældre end 6 måneder og over 6000km så er der ingen told og moms, men kun normalt syn/toldsyn ?
Kan man sikre sig imod at bilen har været tidligere skadet, dvs at man ikke får det at vide ved køb hos tysk forhandler ?
CarstenHansen
CarstenHansen Nov 21 '15

Hvordan står man stillet i forhold til garanti på bil og batteri ved en brugt importeret Tesla? Er der fuld dækning hos de danske Tesla forretninger? Kan man selv ændre sproget i bilen til Dansk eller skal man en tur forbi Tesla DK med bilen? 

SuneH
SuneH Nov 21 '15
Carsten: bilen er dækket af garanti i dk, så ingen problemer der. Det samme gælder biler fra Norge. Mht sprog, så kan man i min selv vælge ml dansk og engelsk, herunder km/miles, C/F vedr temperatur mm.
Niels
Niels Nov 21 '15

nogen som ved på hvilket tidspunkt en importeret bil min skal have kørt 6000 km for at undgå dansk moms.

skal den have kørt 6000 km når den står  danmark (ved toldsyn)

eller skal den have kørt min 6000 km i Tyskland (fremgå af slutseddel)

jeg spørger da jeg er interesseret  i at vide om en bil med 5000 km på klokken kan køres til dk uden at man skal igennem momsmøllen. Inden den når til dk kan den jo have runder 6000 km

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 21 '15

Det må den så vidt jeg ved gerne. En danskboende tysker jeg kender i Fredericia gjorde det på denne måde så det burde være ok.

DeaconWP
DeaconWP Nov 21 '15

6.000 km og min 6 måneder ved synet.

Edit:

Se bort fra dette indlæg, det passer ikke.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 21 '15
T3S7A
T3S7A Nov 21 '15

DeaconWP

Jeg fik oplyst af SKAT, at det er 6 måneder ved køb. Så hvis man køber en som er 4 md, og venter 2 md, så den bliver 6 md gl, før man kører til syn, hvis SKAT opdager man har købt den inden, så vil man stadig skulle betale, som hvis det var en ny bil. Selvfølgelig skal SKAT grave lidt i ens bankoverførseler mm, for at se det. Men det var hvad jeg i sin tid fik oplyst af SKAT. 

Niels
Niels Nov 21 '15
skal man ved syn vise nogle former for slutsedler hvos dato/km frmgår ? f.eks. købs dokumentation hvor km fremgår - jeg går ud fra de skal se dokumentation for betalt tysk moms.

(har kig på en 'ellert' til konen som har gået 4000 km, men det er nok vel optimistisk at nå at køre +2000 km på vej hjem til dk fra tyskland)
DeaconWP
DeaconWP Nov 21 '15

Niels: Jeg kan godt smutte til Tyskland og køre lidt rundt i den et par dage i næste uge, hvis det hjælper dig.

Hookmaker
Hookmaker Nov 22 '15

@T3S7A, det tvivler jeg MEGET stærkt på er korrekt. Du har ret til at købe en Bentley uden reg. afgift og stille den i Tyskland eller i din egen garage derhjemme og så først indregistrere den om 15 år hvis du vil. Dens alder vil så være 15 år når du indregistrerer den og ikke 0 år, hvilket vil have betydning for reg. afgiften.    

@Niels, med 5000 på tælleren kører du 1/2 dag på autobahnen så har den extra 1000 km på, og det er de 6000 km på tælleren der tæller når du rammer grænsen. 

Genild
Genild Nov 22 '15
Korrekt Henrik - såfremt køretøjet har en første registrering i udlandet. Har køretøjet ikke været indregistreret i udlandet læner man sig op ad en 15 år gammel Bentley, der i registreringsøjemed er "ny" og som sågar vil skulle overholde registreringstidspunktets regler for støj, emissioner og lignende, eller som minimum en masse bøvl med at forklare at køretøjet er så gammelt etc.

Hvad angår den aktuelle Tesla ville jeg nu ikke løbe nogen risiko, men få den registreret som have gået +6000 km i salgspapirerne (eventuelt køre en ufattelig lang prøvetur).

Man står nu engang altid på den svage side hvis man prøver at bøje egentlige klart definerede krav (her "Brugt" svarende til første registreringsdato mere end 6mdr tidligere og tilbagelagt minimum 6000 km på købstidspunktet). Risikoen er trods alt 25% oveni købsprisen i moms.

Mvh Lars
CarstenHansen
CarstenHansen Dec 10 '15

Til jer der overvejer at importerer jeres egen brugte TMS fra Tyskland. Jeg var i går en tur til Tyskland for at hente min nu indregistreret Tesla på DK plader. (TMS 70D, NeXT gen., autopilot).

Du skal være sikker på bilen er over 6 mdr. gammel OG har kørt over 6.000km ved køb.

Lav en aftale med banken for forhånd om en Express transfer, således pengene kan overføres på under 1 time. (vær opmærksom på hvilke tidspunkter af døgnet det kan lade sig gøre).

Du skal bestille transit plader hvilket gøre nemt på http://www.transit-plate.com/. Køber du privat, så lav evt. en tilføjelse om at kører den til DK på han forsikring og send pladerne retur (det er lidt mere bøvlet).

Jeg fik min TMS toldsynet og indregistreret samt sat DK plader på hos APPlus bilsyn Korsdalsvej 111,  2610  Rødovre. Det tog hyggelige 40 min, og kostede ca. 2100,-.  

Husk at få planlagt turen, med plads lidt uforudset tidsspild, ekstra ladninger grundet manglende erfaring mm. :)  

\Carsten

Sider: « 1 2