Loading...
dk

Nogen tips på falderebet inden afhentning i morgen? | Tesla Forum

griffel
griffel Oct 28 '15
Jeg må endelig (!!) hente min S70 RWD Obsidian Black i Aarhus i morgen torsdag :-D

På et tidspunkt så jeg en liste over ting man kunne/skulle være opmærksom på og kigge godt efter ved afhentningen. Jeg har set den amerikanske, og den kan da også bruges, men jeg er helt sikker på at der var en snak om det her i forum også. Jeg kan bare ikke finde den nu...

Vil nogen kort nævne top 5 af de vigtigste ting? Flere når jeg nok ikke alligevel i min befippelse mens jeg står og hopper og danser ;-)
Er spændt på om den kommer med 7.0

/Jakob :-)
SuneH
SuneH Oct 28 '15
griffel, hvilket VIN har du? Jeg har også en S70RWD på vej med VIN 103807 og jeg har ikke hørt hvornår jeg kan hente den endnu.
TeslaFreak
TeslaFreak Oct 28 '15

Hvordan fungere de vin numre? jeg har nummer omkring 108000 vil det sige din er 4200 numre tidligere? Min står til levering i slutningen af November-December

griffel
griffel Oct 28 '15
Hej Sune, jeg har VIN 099195
Hookmaker
Hookmaker Oct 28 '15
@Griffel, bilernes kvalitet bliver bedre dag for dag men jeg ville checke flg.:
- Alle chrom lister skal side fast og præcist flugtende med hinanden langs døre etc.
- check om lakken har nogen transportskader eller ridser, "edderkoppespind" fra polering etc.
- check om kølerhjelm er alignet 100%
- er der soltag, så åbn og luk det nogle gange for at se om det glider ordentligt i
- vrid bilen rundt i et par langsomme 3 punktsvendinger med fuldt rat udslag og lyt efter klonk eller raslelyde fra ratstammen ude forfra.

God afhentning...;-)
Kristian70k
Kristian70k Oct 28 '15

1 - 2 - 3 -4 så din er produceret 4200 bilere senere end Griffel. så den kommer med en senere båd :)

SorenLarsen
SorenLarsen Oct 28 '15

Har du en link til den amerikanske check-liste?

griffel
griffel Oct 29 '15

Tak for den overskuelige liste, Hookmaker :-)

Den amerikanske checkliste er her - ca. midt på siden:

http://nickjhowe.com/tesla/modelsguide.html

Forummets indlæg er redigeret af griffel Oct 29 '15
TeslaFreak
TeslaFreak Oct 29 '15

Kristian70k jeg syntes bare det virker vildt de kan lave 4200 på en måned. Jeg har fået at vide at min er på vej til Holland.

Hookmaker
Hookmaker Oct 29 '15

@Griffel, selv tak og håber du nu har din bil i hånden. Den amerikanske checkliste er tåbeligt lang og det vil være fuldstændigt ude a proportioner at checke det ved udlevering, - desuden er man så meget oppe atr køre, at de kunne levere en forkert farve uden at man ville opdage det på dagen....;-)

3450rbt
3450rbt Oct 29 '15
Hookmaker - Helt rigtigt :-)
Tue
Tue Oct 29 '15
Check om ruder flugter med midtersprossen mellem fordører og bagdører.
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 29 '15
Kan de det :-) ???
Tue
Tue Oct 29 '15
Her i efteråret fik de en del hvor ruderne lå meget længere ude end midterspros
Lars72
Lars72 Oct 29 '15
DU SKAL KUN TJEKKE 2 TING - lakken og fælge
Så check bare de få ting og nyd din nye bil.
Alt andet kan du få lavet efterfølgende på garantien når du opdager dem.
Forummets indlæg er redigeret af Lars72 Oct 29 '15
KimT
KimT Oct 29 '15

Ja fælge kan godt have fået nogle ridser - tror det er fra de stropper/spænder bilen bliver spændt fast på lastbilen med. Vores havde et venstre baghjul. Da jeg nævnte det kikkede han underligt på mig - som om der da absolut intet var galt med bilen

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 29 '15

Jeg troede ærligt talt at det var standarden at de ikke skulle flugte midtersprossen.

griffel
griffel Oct 29 '15
Jeg fik hentet dyret kl. 15 og har stort set kørt rundt siden... ;-)
Som forventet fik jeg ikke checket ret meget. Jeg gik rundt om bilen og kiggede lak så godt jeg kunne, checkede fælge i forbifarten (sikkert ikke godt nok, og nu er det mørkt). Og så nåede jeg at huske at se om kølerhjelmen sad lige. Det ser rigtigt ud.
Jeg har ikke rigtig noget at udsætte på udleveringen, der tog ca. 45 min inkl. underskrift af lånedokumenter - bortset fra at den ikke blev leveret med de lovede vinterdæk :-(
De var ellers blevet bestilt sammen med bilen i juli, og jeg har for et par uger siden fået en mail fra Kenneth, at han havde mine vinterhjul klar, så hvis jeg ville ha dem på bilen skulle jeg bare sige til. Jeg meddelte ham, at jeg slet ikke havde fået min bil endnu, og vi aftalte at han lagde dem klar til når bilen kom.
I dag ved udleveringen sagde de så, at den var på sommerdæk fordi de ikke havde nogen vinterdæk.... Jeg har godt læst om deres dækproblemer her på forum, men jeg havde jo fået en mail på at mine var klar for flere uger siden, jeg tilkendegav min undren, men Kenneth var åbenbart allerede gået hjem, så jeg vil skrive til Morten i morgen og høre hvad de har at sige til det. Enten har de bare givet dem til en anden, eller osse ligger de et sted deroppe.

Nå, men jeg er lykkelig over endelig at have fået min bil, ligenu står den og lader i carporten på min hjemmebyggede ladeboks (tak til SQLCPH!!) samtidig med at den opdaterer til 7.0 - det havde de åbenbart ikke nået, ligesom de heller ikke havde nået at lade den helt op... ;-)

Jeg har dog allerede et spørgsmål:
Ved udleveringen sagde han (har glemt navnet, det var ikke Morten), at man kan slukke den store skærm helt hvis man vil. Hvor(dan) gør man det?

Der dukker sikkert flere op, men vil jeg se om 7.0 dukker op først...

SQLCPH
SQLCPH Oct 30 '15
Tillykke med bilen Jakob og velbekommen. Glad for at kunne hjælpe :-) og du må give mig ret i at det var ganske let at montere boksen ik? Billeder tak ;-)

Du kan slukke skærmen ved at sætte den i clean mode men jeg ved ikke om det er tilstrækkeligt? Mindes ikke at man kan andet.

Vh Søren
Forummets indlæg er redigeret af SQLCPH Oct 30 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Oct 30 '15
Hej Jakob<br />
<br />
Tillykke med bilen. Jeg tror ikke man decideret kan slukke for skærmen men man kan resette den ved at holde rouladerne på rattet inde i nogle sekunder. Det samme gør sig gældende for den lille skærm. Her er det dog knapperne øverst på rattet som holdes inde.
Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Oct 30 '15
Sider: 1 2 »