Loading...
dk

Tilslutte TDC dongle | Tesla Forum

Cooking
Cooking Oct 29 '15
Er der nogen der ved hvordan man kan gå på nettet via en TDC Dongle der sidder i et af USB stikkene og køre 4g istedet for det indbyggede 3G netværk?
Raymond
Raymond Oct 29 '15

Ja -det kan du IKKE! - du skal bruge en lille router som eksempelvis: eller en anden mindre type.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Oct 29 '15
Hviidbjerre
Hviidbjerre Oct 29 '15
Så bilen kan altså forbindes til et hotspot frem for at anvende sin egen 3g??
Klaus_
Klaus_ Oct 29 '15

Ja.  Jeg har en Huwawei tilsluttet bilens USB (for strøm), som laver et lille "Free Public WI-Fi" hotspot (med adgangskode på, selvfølgelig...), som bilen så er forbundet til. Også praktisk i udlandet hvor vores egne mobiler jo endnu ikke har samme datapriser som i DK.

Kiefer
Kiefer Oct 29 '15

Øhm, 3G routerens dataforbindelse er jo ofte samme pris som hvis du vælger at bruge mobilen som router.

Jeg har også en 3G router liggende i bilen, men det er mest til brug når Teslas egen fejler.

/Martin

Hviidbjerre
Hviidbjerre Oct 29 '15
Så kan jeg anbefale mobil router "Dovado Tiny". Den fylder som 2 pakker gajol plus en 4G dongle og kan kører på usb strøm.
KimT
KimT Oct 29 '15

Jeg har de sidste knap 3 år brugt en Huawei E5776 4G router til børnenes iPad når vi har være på tur (med datadelingskort betalt af arbejdsgiveren).

@Hviidbjerre : Bilen kan kobles på wifi hjemme i garangen, og derfor også på et hvilket som helst andet wifi i form af en 4G router.

Bilen har bare ikke et hotspot så du kan koble dig på bilens 3G (det ville nok blive for dyrt for Tesla hvis de skulle betale for folk streaming m.m.)

Forummets indlæg er redigeret af KimT Oct 29 '15
jens2
jens2 Oct 29 '15

Lige et hurtigt spørgsmål...

Bliver internet radioen mere stabil af at køre på 4G?

og er der andre fordele ud over et hurtiger net ved at bruge en router?

Kan bilen ikke bruge smart phone som  net?

På forhånd tak for info.

Klaus_
Klaus_ Oct 29 '15

@jens2, du kan godt bruge telefonen som hotspot også. 

Visse radiostationer vil bilen kun streame hvis den er på wi-fi, formentlig pga. et bedre signal. Jeg ved ikke om de andre radiostationer (som virker fint via 3G) vil få bedre lydkvalitet ved at gå gennem wi-fi og dermed 4G. Men bare fordi man køber en 4G router er det jo slet ikke sikkert den vil være på 4G hele tiden alligevel - men det ved bilen ikke, den ved bare at den er koblet på wi-fi og derfor vil den gerne afspille de "high quality" radiostationer som kræver wi-fi, f.eks. Ekstra Bladet Radio.

Jeg ved ikke hvilket net Tesla'en kører på i DK, men jeg synes ikke umiddelbart der er forskel i dækningen om jeg bruger min "3" router (3G / 4G) eller om jeg bruger bilens 3G.  Der er ét sted på min daglige tur hvor "3" falder ud, så dør min radio midlertidigt (hvis jeg streamer), dét sted fungerer Tesla'ens 3G som udgangspunkt fint nok - til gengæld er der et andet sted på min rute hvor Tesla'ens 3G ryger ud, men 3's signal ikke gør... så, det er ikke altid win/win situation.

KimT
KimT Oct 29 '15

Hvis du bruger din telefon som hot-spot kappes forbindelsen hvis din telefon ringer. Det problem har du ikke med en mifi router

Cooking
Cooking Oct 29 '15
Kære alle
Tak for en masse gode svar. Jeg har lige fået min tesla kl. 12 idag i Kbh. Og har kørt lige siden.
Jeg køber en 3/4G router.