Loading...
dk

Ladeudstyr | Tesla Forum

Cooking
Cooking Oct 30 '15
Jeg er typen, der ikke vil gå ned på udstyr og har lige fået leveret dette fra www.e-driver.net (se billede) - dyrt men dejligt. Nu skulle det så være muligt at køre rundt i hele Europa og altid være i stand til at lade. Det eneste jeg mangler er et mormor komfurstik, hvem sælger det?
JL
JL Oct 30 '15
Cool - lidt over the top, men cool :-)

Du kan lave et selv med stumper fra Harald Nyborg (det gjorde jet) eller købe et her: http://www.elvvs.dk/...laengerled-l-449321/

griffel
griffel Oct 31 '15
Hvis man nu vil lave sit eget adapterstik fra det blå 230V-stik til 16A CEE, sætter man så bare fasen på den ene af de tre faser på CEE-stikket, eller skal man vælge en bestemt af dem?
DeaconWP
DeaconWP Oct 31 '15

I teorien skulle det virke med hvilken som helst af dem, men alle der har forklaret andre her på forum, hvordan de laver dem, har altid henvist til L1

HS
HS Nov 3 '15
Jeg har hos Tesla fået et Menneskens type 3 kabel, fremfor det type 2 stik jeg bad om. Er disse to kabler det samme? På forhånd tak for hjælpen.
Forummets indlæg er redigeret af HS Nov 3 '15
Kiefer
Kiefer Nov 4 '15

Jeg skal lige være helt med, hvilke af de to typer på billedet er det du har fået fra Tesla:

Det venstre er Type 3 og det højre Type 2.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Nov 4 '15
HS
HS Nov 4 '15
Det er det venstre og der står type 3 på den pose det ligger i, men som jeg ikke har åbnet.
Tage
Tage Nov 4 '15

kan man lade på alle ladestander, selv om det ikke er teslas?

for først min til dec. men vil da være lidt mere rolig, hvis mand bare kan kører ind på en alm. tank ved motorvejen, hvis de har et elstik.

Bianco
Bianco Nov 4 '15
Det er en fejl. Type 3 bruges stort set kun i Frankrig. Kan være at det kom med en demo bil source'et fra Frankrig...
Bianco
Bianco Nov 4 '15
Ja, du kan lade alle steder, hvis stikket passer. Type 2 er den officielle europæiske standard.
Og så skal man nogle steder betale før de åbner for strømmen ;-)
DeaconWP
DeaconWP Nov 4 '15

Tage. Du kan kigge på den tråd jeg har lavet under Batterier og opladning. Der får du svar på mange spørgsmål om ladning.