Loading...
dk

strøm i ringkøbing omegn. | Tesla Forum

Niels
Niels Oct 31 '15

ladede til fuld i middelfart inden afgang og er ankommet til ringkøbing med 55% rest. I morgen hvor batteri er afkølet er der sikkert kun 50%. Hvilket lige kan bringe mig retur til middelfart.

da jeg også gerne skulle køre lidt rundt 30-50 km. Mangler der lidt strøm...nogen som kendef til et supermarked/kommune eller ligne hvor man kan suge 3 eller 1 faset strøm i nærhedden af ringkøbing ?

der findes jo efterhånden mange udtag rundt omkring men man skal jo kende dem.

p.s. Har ikke abb. Til eon, clever elmer ligne og ej heller type2 kabel. Kun rødt 3 faset eller normal 1 faset stik.

DeaconWP
DeaconWP Oct 31 '15

Du kan vel bare købe lidt strøm der hvor du overnatter.

Niels
Niels Oct 31 '15

desværre et ældre sommerhus uden jordstik.

har fundet en anden tråd her inde (som også var havnet her i området uden jord) hvor der spørges til strøm nær hvidesande....der er muligvis en mulighed ved trælasten optimera.

DeaconWP
DeaconWP Oct 31 '15

Ring til mig, hvis du mangler jord. 30 689 987

kensmark
kensmark Oct 31 '15

Optimera tæt på Westwind Nord i Hvide Sande havde strøm. De var meget positive. Men jeg fik det ikke afprøvet da planerne ændrede sig. Det er meget småt med ladestationer vestpå. Kune godt bruge en Clever i Hvide Sande. 

kensmark
kensmark Oct 31 '15

Jeg fandt lige min korrespondance :

Fra: GENCDK, Dep. 333 
Sendt: 27. maj 2015 9:02

Emne: VS: Kan i hjælpe mig ? El opladning.

Hej J

Lars- vi hjælper selvfølgelig gerne.

Vi har åbent fra 09,00 -12,00 på Gytjevej 10, 6960 Hv.Sande.

Du afregner med en af folkene på lageret.

P85DK
P85DK Oct 31 '15

@Niels - Mener også byggecentreret i Ringkøbing er behjælpelige.

Har tidligere skrevet til Hvide Sandes turistråd og foreslået at de sætter et par kraftige chargeres op ved de 3 store vindmøller ved haveudløbet, intet svar. Ville ellers være fedt at 'tanke direkte' fra en vindmølle

Niels
Niels Oct 31 '15

det endte med vi kørte rundt i en lupo i området. Turen middelfart/ ringkøbing og retur gik fint. Sparede lidt på hastighedden på returen og klarede det med 9% i tanken. Kunne nok godt have holdt fuld hastighed. Men ville nødigt strande inden målstregen.

SuneH
SuneH Oct 31 '15
@Niels: er det en 85'er eller en 70'er du har? Jeg har selv familie i Ringkøbing som vi besøger ind i mellem, og planen er også at lade i Middelfart. Men vi satser også på at kunne lade hos familien, når vi er der. Så vi ikke skal vente på en fuld ladning i Middelfart, men bare kan køre derfra, når vi har nok til at nå til Ringkøbing. <br />
Der er en Clever med type 2 ved Netto i Ringkøbing. Det er plan B for os, hvis det kikser med at lade hos familien, så må vi ind og holde ved Netto et par timer, så vi kan nå retur til Middelfart. <br />
Har ikke fået vores 70'er endnu, er spændt på om det holder i praksis.
Forummets indlæg er redigeret af SuneH Oct 31 '15
hhs
hhs Oct 31 '15

SuneH, overvej en Chademo adapter (3.500 kr). Så kan du øge ladeeffekten fra 11 kW til ca. 40 kW hos Clever og reducere fra 2 timer til ca. 30 min.

kensmark
kensmark Nov 1 '15
Chademo kan jeg også anbefale, selvom det er sjældent jeg har den fremme. Men det giver ekstra muligheder og fungerer ok, også i Frankrig hvor jeg har brugt den et par gange. Det er dog en dyr sag
kensmark
kensmark Nov 1 '15
Chademo kan jeg også anbefale, selvom det er sjældent jeg har den fremme. Men det giver ekstra muligheder og fungerer ok, også i Frankrig hvor jeg har brugt den et par gange. Det er dog en dyr sag
edge
edge Nov 1 '15
CHAdeMO er helt klart godt at have adapter til, selv om den er lidt dyr i anskaffelse. Har benyttet den bl.a. ved Netto i Ringkøbing ved Clever, og det er altså rart at det går lidt tjept når man er på vej hjem, så man ikke skal nøjes med 11 kW.
Niels
Niels Nov 1 '15
det er en p85d. middelfart, ringkøbing tur/retur klares ok men her hvor temperatur er 10 grader skal man passe på med høj hastighed(forbruget) - hvis man kan lade op i ringkøbing er det absolut intet problem. jeg havde kun udfordringen da jeg ikke kunne lade op ved min destination.<br /><br />
<br /><br />
jeg har i øvrigt 'kun' teslas originale lader i bilen - har stadig ikke haft brug for andet i dk. giver helt ret i at eneste alternative lader som giver mening er chademo da de andre er for langsomme når man er på farten.

chademo er en dc lader og kræver ikke dual charger.
Forummets indlæg er redigeret af Niels Nov 1 '15