Hvordan kan man se bilens aktuelle forbrug (watt eller w/h) ved stilstand med f.eks A/C tændt (køl/varme) ?
Og til dem der har bilen tilsluttet opladning konstant gennem elmåler; Hvad er bilens "vampire loss" under danske forhold?
Hvordan kan man se bilens aktuelle forbrug (watt eller w/h) ved stilstand med f.eks A/C tændt (køl/varme) ?
Og til dem der har bilen tilsluttet opladning konstant gennem elmåler; Hvad er bilens "vampire loss" under danske forhold?
1) Det kan man pt ikke.
2) Vampire loss er ca. 1% i døgnet såfremt at man er "always connected"
Har I slået always connected til eller fra? Jeg slog den fra for nogle timer siden og har ikke kunne få forbindelse til den siden... 5 forsøg med lidt tid imellem og jeg får "Waiking car" indtil jeg kan trykke retry...
Har I slået always connected til eller fra? Jeg slog den fra for nogle timer siden og har ikke kunne få forbindelse til den siden... 5 forsøg med lidt tid imellem og jeg får "Waiking car" indtil jeg kan trykke retry...
Det er IKKE lykkes mig én gang, at få kontakt til bilen, hvis "Always connected" har været slået fra. Så nu er det slået til konsekvent.
Jeg er svært afhængig af at kunne sætte varme på ellerten når uret ringer mig op af kassen, så det bliver et no-go med at slå den indstilling fra så...
Min erfaring er at der er 2 væsentlige faktorer som spiller ind når det gælder vampire drain. Den ene er temperaturen. Desto koldere desto større tab. Den anden er SoC. Desto højere SoC detsto større vampire drain. Uden at have målt det vil jeg umiddelbart mene, at tabet er tæt på dobbelt så stort ved en SoC på 90 end ved en SoC på 50.
Det er jo blot endnu en grund til at håbe på at få opdateret softwaren, så der kan times opladning efter "afgangstid" istedet for de lidt mere omstændige metoder vi har til dette nu... :-)
Hvornår begynder den egentlig at 'fylde efter'? Jeg lader normalt til 85%, men i morges var der kun 83% på batteriet. Det er jo lidt svært at se om man har ramt de 85% med indstillings-skyderen, men jeg er næsten sikker på at den stod hvor den plejer.
Holder den altid batteriet på nøjagtig samme SoC, eller starter den først med at efterlade ved f.eks. 3% afvigelse?
Mener at det først er ved 3 eller 4% tab at den "efterfylder".