Loading...
dk

Forbrug ved stilstand | Tesla Forum

DavidS90D
DavidS90D Oct 31 '15

Hvordan kan man se bilens aktuelle forbrug (watt eller w/h) ved stilstand med f.eks A/C tændt (køl/varme) ?

Og til dem der har bilen tilsluttet opladning konstant gennem elmåler; Hvad er bilens "vampire loss" under danske forhold?

Gustavsfar
Gustavsfar Oct 31 '15

1) Det kan man pt ikke.

2) Vampire loss er ca. 1% i døgnet såfremt at man er "always connected"

Michael84
Michael84 Dec 30 '15
Vampire drain har jeg for første gang testet og det har vist sig at jeg har tabt 9 km typical på 24 timer under nordjysk himmel med "always connected" enebled. Det giver 9x189wh = 1,7 kwh tabt på mit 70 kwh batteri (67-68 kwh tilgængelig)... 2,5% tabt på et døgn... Er der nogle indstillinger jeg overser eller er det kulden der gør det?
Forummets indlæg er redigeret af Michael84 Dec 30 '15
T3S7A
T3S7A Dec 30 '15

Fra varmt batteri til koldt batteri er der et tab. Der efter er vampire drain minimalt med alt slået fra. 

Men always connected fra, giver mindre tab. Samt auto present af dørhåndtag. 

Forummets indlæg er redigeret af T3S7A Dec 30 '15
Michael84
Michael84 Dec 30 '15

Har I slået always connected til eller fra? Jeg slog den fra for nogle timer siden og har ikke kunne få forbindelse til den siden... 5 forsøg med lidt tid imellem og jeg får "Waiking car" indtil jeg kan trykke retry...

Thor
Thor Dec 30 '15
Citat fra Michael84

Har I slået always connected til eller fra? Jeg slog den fra for nogle timer siden og har ikke kunne få forbindelse til den siden... 5 forsøg med lidt tid imellem og jeg får "Waiking car" indtil jeg kan trykke retry...

Det er IKKE lykkes mig én gang, at få kontakt til bilen, hvis "Always connected" har været slået fra. Så nu er det slået til konsekvent.  

Michael84
Michael84 Dec 30 '15

Jeg er svært afhængig af at kunne sætte varme på ellerten når uret ringer mig op af kassen, så det bliver et no-go med at slå den indstilling fra så... 

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 30 '15

Min erfaring er at der er 2 væsentlige faktorer som spiller ind når det gælder vampire drain. Den ene er temperaturen. Desto koldere desto større tab. Den anden er SoC. Desto højere SoC detsto større vampire drain. Uden at have målt det vil jeg umiddelbart mene, at tabet er tæt på dobbelt så stort ved en SoC på 90 end ved en SoC på 50.

Michael84
Michael84 Dec 30 '15

Det er jo blot endnu en grund til at håbe på at få opdateret softwaren, så der kan times opladning efter "afgangstid" istedet for de lidt mere omstændige metoder vi har til dette nu... :-)

griffel
griffel Dec 31 '15

Hvornår begynder den egentlig at 'fylde efter'? Jeg lader normalt til 85%, men i morges var der kun 83% på batteriet. Det er jo lidt svært at se om man har ramt de 85% med indstillings-skyderen, men jeg er næsten sikker på at den stod hvor den plejer.

Holder den altid batteriet på nøjagtig samme SoC, eller starter den først med at efterlade ved f.eks. 3% afvigelse?

Gustavsfar
Gustavsfar Dec 31 '15

Mener at det først er ved 3 eller 4% tab at den "efterfylder".

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 31 '15
ODE90D
ODE90D Dec 31 '15
Holder p.t. parkeret i Kastrup, hvor den har smidt ca 1% om dagen over 10 dage uden at være koblet til. Jeg har slået always connected fra, og kontakten med den er derfor ret sporadisk.