Loading...
dk

Vurdere å selge min S85. Noe interesse? | Tesla Forum

Tesla91
Tesla91 Nov 1 '15

Hei. Jeg vurderer å selge min Tesla Model S85, da jeg bor i Norge og er inne på tanken å kjøpe en Model S med 4 hjulstrekk, som er mer gunstig på vintrene her "oppe". 

Bilen er nesten helt ny, har rullet 19000 km i skrivende stund. ( Brukt til pendling til og fra jobb ). Fantastisk bil, som gir masse kjøreglede. Nettopp oppdatert for Autopilot, noe som gjør opplevelsen enda gøyere :)!

Tenkte jeg skulle ligge den ut her, og se på responsen. Norske priser er jo "snillere" en deres!

Ligger ved info om bilen.

85 kWh Model S, 2015 modell. Førstegang reg 28.05.2015

Eksteriør:

Svart solid lakk
Panoramatak i helglass
19" sølv Cyclone-hjul

19" Pirelli vinterhjul sett

Interiør:

Svarte delskin
n seter
Pianosvart innredning
Hvitt Alcantara taktrekk

Lading:

Aktivert for Supercharger Inkludert
Dobbeltlader
Blått ladeadapter

Alternativer:

Smart Luftfjæring
Vinterpakke
Tech-pakke med autopilot

Larsen
Larsen Nov 1 '15
Har vi ikke lige haft denne case en gang?
DeaconWP
DeaconWP Nov 1 '15

Til de danske læsere vil jeg oversætte:

Delskinn seter er det vi kalder stof sæder.

Blå lade adaptor kan bruges i Danmark, men ikke mange steder.

Den har ikke adaptor til danske 3 benede stik, men det koster kun 100 kr at lave sådan en.

Vinterpaket bør man spørge om indeholder rat varme?

priess
priess Nov 1 '15

Delskinn = dellæder

DeaconWP
DeaconWP Nov 1 '15

Rigtigt priess.

Og hvad er så det i en bil leveret fra Tesla Danmark?

I Danmark kan man vist kun få stof sæder eller læder sæder.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 1 '15
Kristian70k
Kristian70k Nov 1 '15

den indeholder rat varme når bilen er så ny.. men der kommer 10% i afgift plus 25% i moms.. så det er jo en sjat.. de 10% er for indførsel af bil til EU 

Tesla91
Tesla91 Nov 1 '15

Hei igjen.

Delskinn er seter i stoff, men skinn på mest utsatte slitasje stedene. 
Vinterpakken har blant annet varme i alle 5 seter + ratt.

Tech-pakken inneholder utrolig mye utstyr, deriblant elektrisk bakluke, led tåke og posisjonslys, lys i dørhåndtak ++...

Tesla91
Tesla91 Nov 1 '15

DeaconWP:

Blått lade adapter bruker jeg når jeg lader bilen i garasjen. Det finnes også rundt om på forskjellige industriområder og arbeidsplasser, hvert fall i Norge. Ellers har den kabel til å lade i vanlig stikkontakt ( 16 A ).

DeaconWP
DeaconWP Nov 1 '15

Hejsa.

Jeg nævner bare de ting, som vores nyeste læsere her på forum kan være i tvivl om, når de læser din annonce.

Vi har rigtig mange nye læsere nu, hvor det er ved at være deadline for at købe en bil uden registrerings afgift. Så for at de ikke selv behøver stille spørgsmålene, svarer jeg lidt på forhånd. Det blå stik bruges i Danmark mest på campingpladser og i industrien, ikke så meget hjemme hos folk.

Og vi har ikke udtrykket delskinn seter, vi har kun læder sæder eller stof sæder, så for at der ikk evar nogen der skulle tro I havde en bedre kvalitet end stofsæder, men ikke læder sæder, skrev jeg forklaringen til de nye læsere.

Så ved mine medlæsere mere, i hvilken klasse dit tilbud ligger, og de behøver ikke frygte ikke at kunne lade din bil i Danmark.

Og din vanlige stikkontakt er vel 3 faser á 16 Ampere, gætter jeg på? (den røde adaptor)

RD_85D_15
RD_85D_15 Nov 1 '15

Hvordan er det med Tesla garanti for biler fra Norge som jo er anden region end EU. Skal de serviceres i Norge?

Kiefer
Kiefer Nov 1 '15

Jeg tror det er de færreste campingpladser der kan levere et 32A blåt stik, de har alle blot 16A blå CEE adapter. Jeg har ikke set 32A andre steder end i serverrum herhjemme, og da slet ikke i private hjem.

Forøvrigt, så skal jeg fda ellers lige love for det vrimler med brugte og nye Teslaer til salg på bilbasen.dk, hele 75 stk. i skrivende stund.

/Martin

Tesla91
Tesla91 Nov 1 '15

DeaconWP:

Kjempe flott det.

Ligger ved et bilde av de 3 adaptere som følger med:

Tesla91
Tesla91 Nov 1 '15

Kiefer:

Jeg vet ikke hva som er vanlig i Danmark når det kommer til offentlige lademuligheter. Har selv lagt opp til blått 32A hjemme i garasjen.

Ser også at bilbasen.dk har mange tesla til salgs. Men de ligger en del høyere i pris. Selv vil jeg selge min til 620 000,- NOK. Det tilsvarer ca 495 000,- DK. Men så vet ikke jeg hva som kommer i tillegg av import osv.

Tenkte bare å forhøre meg her inne. Det er en del dansker som kjøper bil i Norge, grunnet prisgunstigheten.

DeaconWP
DeaconWP Nov 1 '15

Tak for billeder.

Jeg har lige konfigureret en bil magen til din S85 på Tesla Motors DK.

Den løber op i 819.000 DKKR for en ny.

Skal vi sige tab for 19.000 km på 100.000 kr? Det er vist normalt i Danmark. (historisk lavt tab)

Regner jeg de 37,5 % tilbage, fra de 719.000 DKKR, bliver den en købspris i Norge på 522.909 DKKR.

Omregnet til norske med kurs 80 giver det 653.636 NKR.

Er det også hvad du regner med at den skal koste?

Regner jeg med 10 DKKR pr kilometer i tab, og ikke de 5 danske kroner, giver det en norsk pris på 562.727 NKR.

Måske mere realistisk at købe til den pris med det danske marked, som det er nu.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 1 '15
DeaconWP
DeaconWP Nov 1 '15

495.000 DKKR plus de 37,5 % i told og moms giver 680.625 DKKR.

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 1 '15

Der findes ikke rene stofsæder hverken i dk eller i Norge. Min S85 har det som i Norge kaldes delskinn og som er identisk med stofsæder i dk. Tekstildelen på stofsæderne er dog begrænset til det midterste af sæderne og hvoraf resten er nappa/kunstskind

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Nov 1 '15
Gustavsfar
Gustavsfar Nov 1 '15

De ser ud som på vedhæftede billede

DeaconWP
DeaconWP Nov 1 '15

I design studie kan du vælge mellem textil sæder eller Læder sæder. Gustavsfar1: Skal vi så ikke holde os til de to betegnelser, for ikke at forvirre fjenden?

Gustavsfar
Gustavsfar Nov 1 '15

Jo tekstil er vel det rette ord.

Tesla91
Tesla91 Nov 2 '15

DeaconWP:

Sant nok det du skriver.

I Norge koster det 747 000,- NOK for å konfigurere akkurat denne bilen i dag. Så 620 000,-  NOK som jeg vil ha, etter kun 19 000 km er jo 127 000,- NOK i avslag et bra tilbud. I tillegg vil jo prisene i Danmark øke kraftig  fra 2016 av, stemmer ikke dette?

Men jeg ser jo den at totalen kanskje blir litt dyrere for dere med toll og import.

Jeg har nå luftet det her inne, så får nå folk bare ta kontakt om det skulle være interesse.