Loading...
dk

Report | Tesla Forum

kensmark
kensmark Nov 2 '15

Jeg havde den oplevelse i dag at autopilot ikke bremsede som forventet for foranholdende bil.

Så jeg aktiverede talegenkendelse og udtalte "report" hvorefter jeg tror at den sendte en rapport til Tesla. Men er der en klog fætter der ved hvad der herefter sker ? KONTAKTER DE MIG ? 

Niels
Niels Nov 2 '15
støtte du ind i den foran holdende ? - hvis du nåede at bremse selv, kan du så være sikker på at ap ikke ville have gjort det senere ?.
Et lille ryk i rattet eller vip på bremsen kan have frakoblet ap, og så fortsætter bilen - det er sket for andre at de uforvarende er kommet til at afkoble ap lige før stop....og bilen derved er fortsat.
DeaconWP
DeaconWP Nov 3 '15

Niels. Er det så ikke en fejl, at bilen fortsætter, efter at man har frakoblet autopiloten? Bør den så ikke bare gå i stop, med regenerativ bremsning, som hvis man tager gassen helt af, mens man kører lige ud? Er det ikke en fejl i den logiske opbygning, hvis bilen fortsætter på cruise control, med uændret fart.

Bør det ikke være sådan, at man selv skal tilvælge cruise control., hvis man slår autopiloten fra?

Og er det ikke en traffic aware cruise control, der er i biler med autopilot? Så burde den da holde afstand, tilsvarende den hastighed man kører.

Jeg tror på, at der er en fejl i "lortet".

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Nov 3 '15
kensmark
kensmark Nov 3 '15

Der skete ikke noget, jeg greb ind før der var fare på færde. Normal mærker man at farten tages af før man kommer tæt på en forankørende bil. Denne bil holdt stille på vejen gr. kø og jeg kunne mærke, at min bil ikke havde tænkt sig at bremse indenfor den komfortzone jeg er vant til. Jeg opfattede det som en fejl og ville derfor sende en rapport til Tesla, mest for at bidrage til fejlfinding. Jeg mener ikke at jeg kom til at deaktivere ved at røre bremsen, men det er korrekt, at der let opstår lidt bio feedback forvirring ved at man griber ind, fortryder, men så ikke opdager at man har slået autopilot fra.