Loading...
dk

Udlejning af Tesla | Tesla Forum

Claus
Claus Nov 3 '15

Jeg skal måske 6 md. på Grønland, og tænker lidt hvad jeg skal med Teslaen i mens (P85+) 

Kan man leje den ud? Hvordan mht skat mm? 

Hvad ville en mdl pris kunne være for leje? 

Er der noget jeg skal være opmærksom på vedr det hele? 

Tjulani
Tjulani Nov 3 '15

Du kan prøve at læse lidt om Gomore's privat udlejning. Der kan du, om ikke andet, finde lidt information.

Hvis du betragter det som en mulighed, så skal du måske have en til at administrere din udlejning. Jeg forestiller mig det bliver svært at finde at finde en der lige vil leje den i eksakt 6 måneder. 

Jeg kender faktisk en i Gomore ledelsen. Det kan ikke afvises de kunne være interesseret i at lave en lidt særlig aftale, da en Tesla i deres udlejningsflåde vil kunne give en del publicitet. 

DeaconWP
DeaconWP Nov 3 '15

Claus.

Jeg vil godt hjælpe dig med at udleje den.

Den kan stå til ladning her hos mig, og så kan folk hente og bringe den her i Rødkærsbro, Midtjylland.

Det skal jeg da ikke have noget for.

Claus
Claus Nov 3 '15

Det er meget pænt af dig Deacon. 

Men I tror ikke der ville være nogen som kunne være interesseret i at leje sådan en bil i nogle md afgangen? Nogle ideer hvad en evt. mdl leje pris kunne være? 

perhansen
perhansen Nov 3 '15

Nelleman leasing skriver sådan på 36 mdr leasing, så vil tro du kan få omkring 12.000 pr måned afhængig af om din forsikring dækker, denne for for udlejning :

Mdr. ydelse (erhverv 80%): 7.495 kr. + moms Mdr. ydelse (privat 20%): 1.875 kr. + moms Samlet mdr. ydelse:

9.370 kr. + moms

Tjulani
Tjulani Nov 3 '15

Jeg har sendt en en kort forespørgsel til ham i Gomore, det kan være han har nogle inputs. Jeg vender tilbage når jeg lige har hørt fra ham. 

Jeg kunne sagtens forestille mig at nogle kunne være interesseret i en leje af nogle måneder. Det svære er så hvor man får formidlet den kontakt. Prissætningen synes jeg er svær. 

Tjulani
Tjulani Nov 3 '15

På leasing har du så en 1. gangsydelse på 220.000, hvilket svarer til 6100 om måneden fordelt ud på leasing perioden. Men 12.000 om måneden er nok ikke helt ved siden af, hvis man kan få formidlet kontakt. 

SuneH
SuneH Nov 3 '15

Claus,

Hvis jeg var dig, lejede jeg en garage i perioden, vaskede bilen grundigt & tørrede den af, og fik den opmagasineret i de 6 mdr. Efter 6 måneder kommer du tilbage til en fed, lækker bil, som oven i købet har et lavt km-tal og ikke har kørt vinterkørsel. Lavt km-tal giver alt andet lige en bedre brugtpris, hvis du skal sælge den senere.

Alternativt udlejede jeg den "privat" til en som jeg kender, og som jeg ved er et ordentligt menneske, der vil behandle bilen ordentligt. Det ville så blive en privat aftale uden for mange papirer mm. Og hvis der forsikringsmæssigt skulle ske noget, har han bare lånt bilen mens du var på ferie el. andet. Og du ville ikke skulle betale skat af "lejen".

Udlejning gennem bureau til alle mulige Brian'er i kortere eller længere tid - der ligger og laver brændere og kører ræs og behandler bilen hårdt, ville jeg aldrig begive mig ud i. Og jeg tror indtægten er skattepligtig, så man skal nok lige tænke sig om inden man accepterer en sådan aftale. Det kan ende med at blive dyrt på brugtvognsprisen og for skattebetalingen.

Just my 25c

SuneH
SuneH Dec 9 '15
Beklager hvis jeg har såret nogen. Det var ikke meningen. Pointen er, at jeg selv nødigt ville låne min bil ud til nogen, som jeg ikke kender godt. Navnet har naturligvis ikke noget at sige. Mvh Sune, som ofte er ude for at blive kaldt Rune.
Brian1
Brian1 Dec 9 '15

Jeg er 55 år. Har kørt bil i 38 år uden så meget som en parkeringsbøde.
Har en S85 og en S90D, og en reservation på en Model X Signature - Rune!

Maho
Maho Dec 9 '15
Ellers må I gerne kalde det "Martin-kørsel"..... Jeg kan tage det, og forstår den underlæggende mening uden at tage det nært :-)
Kiefer
Kiefer Dec 9 '15

Maho: Den er jeg egentlig med på, der er ikke noget værre end en Per der ligger og sparer strøm bag ved en lastbil på motorvejen, så hellere en Martin der kommer susende forbi med 135km/t :-)

/Martin

Maho
Maho Dec 9 '15
hehe, for slet ikke at tale om en Jens som overhæler indenom :-)
perhansen
perhansen Dec 9 '15
Jeg ligger satme ikke og sparer strøm. :)
Det bevidner mit gennemsnitsforbrug på 266 kWh på 3500 km jo ikke om.
Gustavsfar
Gustavsfar Dec 9 '15

Per; kører du kun ned ad bakke med det forbrug? :-)

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar Dec 9 '15
3450rbt
3450rbt Dec 9 '15

Gustavsfar1 +1 :-)