Loading...
dk

Referral program fortsætter indtil udgangen af 2015 | Tesla Forum

Kristian70k
Kristian70k Nov 6 '15

Meget, men sjovt de ikke kan se de udspiller deres egen rolle, hvis de ikke sælger ryger de da ud med tiden.. så kan man da tale om en bjørnetjeneste :) haps

DerHansi
DerHansi Nov 6 '15

gustavsfar +1. Du har læst på lektien :-)

perhansen
perhansen Nov 6 '15

DerHansi

Kunderne ville jo have købt bilen i forvejen og Tesla står så med et tab på 10.000 pr bil fordi der er en kunde, som har overtaget sælgernes job i butikken. Er da useriøst og hvordan kan Tesla vide om der bliver oplyst korrekt om bilen osv , når man lader vildt fremmede overtage salget.  Er da helt Wild West  .

Andre firmaer kører jo også med referral programs, men tror ikke de tillader at man stiller sig op i deres forretning og kaprer de kunder der iforvejen er på vej ind i deres forretning for at købe.

Skal tesla ejere så konkurrerer om hvem der kommer først ud til butikken og underbyde hinanden overfor kommende købere

DerHansi
DerHansi Nov 6 '15

perhansen : hvis du læser mit ovenstående indlæg, som det er ment, så vil du opdage at Tesla gør det her fordi det er good business. Jeg havde faktisk for 5 minutter siden skrevet noget klogt, men så brød siden ned på mystisk vis :-))

Tesla har een mission, uanset hvad de pakker det ind i : flest solgte biler med færrest mulige omkostninger. Hvor mange, færdig overbeviste købere tror du kommer ned hos Tesla - og så bliver shanghajet af Brian, Kenneth - eller hvem f.... der nu stiller sig op ved kaffemaskinen og så køber af dem - istedet for de "autoriserede" sælgere. Tjaaeh det sker måske, men hvordan tror du Tesla ser på dette ; faste- overenskomst-ansættelses-lønmodtager beskyttede ansatte

contra et par fritidssælgere, som tjener 10.000 kr. pr. bil - som de kan købe Teslastumper for

Tjaeeh for Tesla er det jo ren win-win hvis amatørerne gør et bedre arbejde ende de faste. Måske det også skærper de faste - who knows ??

Resten af dine overvejelser - jeg giver dig ret - meget udansk - men prøv så at forestille dig hvordan det foregår i Teslas hjemland

perhansen
perhansen Nov 6 '15

Vi ved jo slet ikke om sælgerne i butikken er provisionslønnet.  Hvis de er vil det jo være dumt at lade tesla ejere stå og taget salget foran næsen på dem.  Men hvis jeg var virksomhedsejer hos Tesla ,ville jeg da ikke tillade at nogle uorganiserede tesla ejere tager arbejdet fra de lønnede medarbejde,r som bliver betalt løn for at sælge bilerne.

Er jo ikke bare et par stykker der er solgt på denne måde.  Når Gert kan sælge 100 på 1 måned eller sådan kan det jo kun ske ved at han står i butikken 

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Nov 6 '15

Jeg ved ikke om de er provisionslønnede hos Tesla. Jeg snakkede med en af sælgerne ved Tesla træf i Ribe tidligere på året. Hun kunne fortælle at hun var blevet inviteret til US for at spise middag med Elon og hun fik desuden en Tesla stillet til rådighed i en måned fordi hun på daværende tidspunkt  var den bedst sælgende sælger i DK i indeværende måned.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Nov 6 '15
Sider: « 1 2