Loading...
dk

Dækskifte hvor i Århus? | Tesla Forum

SuneH
SuneH Mar 19 '19

Ved hjulskifte hos min lokale automester, som næsten helt sikkert ikke har haft en Tesla på liften før, skal den så stå i en særlig tilstand? Jeg har hørt jack mode nævnt - er det specifikt for modeller med luftaffjedring? Min er uden. Jeg går ud fra den ikke skal stå i P hvis man skal have skilt/renset/smurt bremser - da klodserne ellers klemmer om skiven? Så hvordan skal den stå hvis ens lokale mekaniker skal skifte hjul og skille/rense/smøre bremser? 

På forhånd tak.

Hilbert
Hilbert Mar 19 '19

Hej Sune.

Jeg mener ikke at biler uden luftundervogn har mulighed for >Jack Mode< (det giver ingen mening).

Med luftundervogn: >Very High< + >Jack Mod> + >Tow Mode< (blokering med kiler ell.lign.) - det er mit forslag.

>Very High< giver bedre plads til arbejdet.

>Jack Mode< forhindrer at bilen justerer under arbejdet (noget kommer i klemme).

>Tow Mode< parkeringsbremsen (på baghjulene) frigøres.

KimT
KimT Mar 19 '19

Og sig til ham at den skal løftet på de dertil egnede løftepunkter og at hjul skal spændes med 175Nm

SuneH
SuneH Mar 19 '19

Tak Hilbert

Dvs for en bil UDEN luftaffjedring, skal den simpelthen bare i 'Tow Mode' og op på liften?

JeppeB_HinnerupAuto
JeppeB_HinnerupAuto Mar 19 '19

Du er altid velkommen ved os, vi har i øvrigt lige købt den nyeste Hunter Roadforce afbalanceringsmaskine så vi kan tilbyde den ultimative optimering af hjul med optimering af dæk/fælg samt placering af hjul

Hilbert
Hilbert Mar 19 '19

@Sune

--Jep. Men nok smart i omvendt rækkefølge ;)

Sider: « 1 2