Loading...
dk

New software update idag! | Tesla Forum

ErikBH
ErikBH Dec 2 '15
Citat fra Maho Ved ikke om det er mig der fantaserer eller det er pga man kender ap bedre allerede, eller der faktisk er noget om snakken, men jeg oplever at ap bliver smartere og smartere og laver færre og færre fejl, hvad siger i andre??

jeg er meget enig. Jeg er stadig på 2.7.77, men oplever at autostyringen bliver bedre og bedre.

Der er et sted mellem Billund og Vejle (se streetview - det er i modsat Fiat'en på billedet) hvor vejen går fra at være 1 bane til 2 baner. Inderbanen fortsætter ligeud og der kommer en ekstra bane til venstre.

Lige de første 3-5 gange jeg kørte der rykkede den voldsomt mod venstre, for at følge den venstre stribe der drejer skarpt til venstre.

De næste gange rykkede den meget kort i rattet og nu fortsætter den ligeud (følger højre vognbanestreg) stort set uden at reagere.

Om det er fordi jeg holdt lidt igen i rattet eller hvordan den har lært at gøre det rigtigt, kan jeg ikke helt greje. Jeg oplever bare at den har lært at køre bedre, lige præcist der.

vh, Erik

Forummets indlæg er redigeret af ErikBH Dec 2 '15
Tage
Tage Dec 25 '15
Er lidt forvirret kan en opdatering give flere km. Jeg kan kun køre små 400 km selv om de lover 528 plus 6 procent har lige fået en s 90d
Kristian70k
Kristian70k Dec 25 '15
Tage du skal lige starte på side 1 i dette forum.. Se søge mulighederne...
Kristian70k
Kristian70k Dec 25 '15
Det er i softwaren, bilen forbedre sig selv og lagre info.. Det står også i de info der er sendt ud fra Tesla da de frigav den
Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 25 '15

@Tage. Både og... En opdatering kan i princippet godt give lidt flere km på en opladning. Dette skete blandt andet ved. 7.0 da torque sleep også blev introduceret for RWD modellerne. Tidligere er der rapporteret at den måde som hhv. typical og rated range beregnes på er blevet ændret ved en SW update. 

400 km er ok og en nogenlunde forventelig rækkevidde på denne tid af året, selv med det store batteri. Du skal dog nok ikke regne med at få en fremtidig softwareopdatering som rykker yderligere ved rækkevidden. Det er kun vægten af højre fod, generel kørestil og de aktuelle kørselsforhold som reelt kan ændre på rækkevidden.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Dec 25 '15
Ledsager
Ledsager Dec 25 '15
Tage. Det er ikke muligt her i den kolde tid at køre 400 km på en opladning hvis man bare skal holde en nogenlunde fart. Og de 528 +6 er en illusion.
Hvis jeg kan få den til at række 360 km i min 85D er jeg glad, selvom jeg selvfølgelig gerne ville have flere km at gøre godt med.
T3S7A
T3S7A Dec 25 '15

Hvis du kan kører 400km på en fuld opladning i dag, så skal du da være mere end tilfreds. Det er der vidst ikke mange som kan. Så kan du helt sikkert nå 500km til sommer. Dog tvivler jeg på du når 400km på en opladning nu her om vinteren. 

Gustavsfar1
Gustavsfar1 Dec 25 '15

400 km med antaget 84 kWh tilgængelig energi er muligt, når temp. er 10-12 grader som pt. Det  giver et snit på 210 wh/km, hvilket stemmer nogenlunde overens med vores gennemsnitlige forbrug her i december måned (217 wh/km). De 217 wh/km er baseret på lidt over 100 korte og længere ture med blandet kørsel, så ja 400 km er muligt lige pt. på en længere tur med 10-12 grader og tør vej. Dykker temperaturen yderligere vil det nok være en stor udfordring (umulig) at nå 400 km. på en opladning ved alm. kørsel.

Forummets indlæg er redigeret af Gustavsfar1 Dec 25 '15
Sider: « 1 2 3