Her er min korrespondance med Greenline, der giver grønt lys for at du bare bruger det billige de har, og som jeg var lidt utryg ved at bruge.
Brian SommerHej - Hvad kan jeg hjælpe dig med?
Kunde Hej. Jeg kigger på det minirelæ, der afbryder for 3 faser. https://www.greenlin…taktor/p/4-polet-minikontaktor
Minikontaktor, 4 polet, 20 A fra MalmbergsMalmberg minikontaktor 4P 20A Rigtig god til prisen 4 polet kontaktor Styrestrøm: 230 Volt
Hvad betyder de data, der står ved AC1 og AC3 linierne?
Brian SommerDet er jeg faktisk ikke klar over - sådan helt præcist.
Hvad skal det kunne?
Kunde Jeg skal bruge et relæ, der igennem mange timer kan levere 16 ampere ved 400 volt.
Amperen vil gradvist falde, og efter 6 timer, vil der gå meget mindre strøm.
Brian Sommerok, jeg undersøger det lige.
Kunde Det er til at lade en elbil med.
Strømmen vil ikke blive trukket lige så snart kontaktoren er sluttet, og kontaktoren vil ikke blive brudt med stor strømstyrke da bilens elektronik vil afbryde for ladestrømmen, inden man tager stikket ud.
Brian SommerDet er lige lidt over mit niveau - jeg venter lige på en kollega som kan svare på det.
Kunde Super.
Brian SommerKan du hænge på et øjeblik ?
Kunde Og jeg kan se I har et Schneider relæ, der er temmelig meget dyrere.
Ok, jeg hænger på så længe du har lyst til at hjælpe mig. :-)
Dette relæ synes at kunne trække 16 KW, udfra hvad der står på siden af relæet, på billedet. https://www.greenlin…ktor/p/schneider-minikontaktor
Schneider Minikontaktor 25ASchneider Minikontaktor - 25A Styrespænding: 230V
Brian SommerAltså jeg får at vide at det i dette tilfælde ikke har nogen betydningen.
Kontaktoren vil køre helt upåagtet hvilken belastning du trækker.
Dog må du ikke komme over de 20A.
Kunde ikke komme over de 20 A. Er det på hver fase, således at der må trækkes 16 Ampere på hver fase samtidigt?
Brian SommerJa det er pr. fase.
Kunde Fint. Så siger jeg til en der hedder Ole, at han roligt kan bestille det billige relæ, udfra at I siger, at det kan bruges til det tjeg har beskrevet.
Tak for hjælpen.
Brian SommerAlletider. Ole er velkommen :-)
Velbekomme
Kunde Farvel.
Brian SommerFavel