Loading...
dk

OpenEVSE | Tesla Forum

DeaconWP
DeaconWP Sep 7 '15

Jannik79: Du kan kontrollere, om den IC, der via printets kobberbaner er forbundet til AC RELAY terminalen er med på listen her:

Der står vist AQH2223??
https://www.panasonic-electric-works.com/.../ds_61613_en_aqh.pdf   Så kan du se, hvad den kan tåle. AQH2223 kan tåle de 0,9 Ampere.

Forummets indlæg er redigeret af DeaconWP Sep 7 '15
Raymond
Raymond Sep 7 '15

Jannik79: Jeg tror du misforstod min "Godkendt af en el-installatør". Det skal forstås sådan, at sætter han den op og kontrollerer, at den er korrekt lavet, så er den "Godkendt".

DeaconWP
DeaconWP Sep 8 '15

Jannik: I princippet må du sætte alt muligt i en stikkontakt.

Stikkontakten er jo sikret af dine sikringer, og dit HPFI relæ.

Så hvis du bruger en CEE 16 A stikkontakt/udtag, så må du godt lave det du sætter til selv. Og det vil jeg så kun turde, hvis jeg følte mig overbevist om, at jeg kunne gøre det rigtigt. Ud fra min egen indsigt i håndværket, og håndelaget for at udføre samlingen. Så føler du dig klar til at lave det selv, så må du godt.

Hvis du ønsker at spare penge på ladestrøms afgift, så er det rigtigt, at installationen skal være godkendt af en el-installatør. Men du behøver ikke sådan en til at godkende den boks, som du selv har flikket sammen.

Mvh

Kiefer
Kiefer Sep 8 '15

DeaconWP: Hvor ser der at for at få afgift retur, at installationen skal være godkendt af en el-installatør?

De oplysninger jeg har kunnet frinde frem til, der siger SKAT , at kravet er en CE godkendt BI-måler på installationen og at der ikke må kunne bruges andre elektriske apparater på installationen.

Bemærk at el-installatørerne vil sige den skal være MID godkendt, men SKAT nævner kun CE godkendt.

/Martin

DeaconWP
DeaconWP Sep 8 '15

Tja, det har jeg læst i andre tråde. Når snakken har gået på at man køber en lader fra en udbyder, der via abonnement hos dem, forlanger, at den skal være installeret og godkendt af en installatør. Og så synes jeg det ville være en god ide at berolige Jannik om, at han kun skal bruge en installatørs godkendelse, hvis han vil bruge en sådan afgift retur ordning.

Men hvis du med dit firma, som sælger strøm til dig, og som så får afgiften retur, har fået det hele ordnet uden en installatør, så er det da dejligt.

Det er da rart, at der findes en anden måde at fortælle Skat, at en installation opfylder kravene til en sådan afgift retur ordning, end ved at bruge en installatør. Hvordan gør man det?

Jannik79
Jannik79 Sep 8 '15

Umiddelbart have jeg ikke nogle tanker omkring afgifts ordningen (da den da vist også udløber lige om snart, ikke?), så det var udelukkende for at få en mere permanent installation derhjemme, så jeg ikke skulle bruge mobillade kablet hele tiden.

Jeg er rimelig ok med el generalt, så jeg følger mig klar nok på at lave sådan en selv, men vil bare være sikker på at hvis det hele skulle gå galt så dækker forsikringen både bil og hus.

Så hvis jeg laver min boks således at den blot stilsluttes til et CCE udtag, så er jeg "home free"?

DeaconWP
DeaconWP Sep 8 '15

Jeps.

Jannik79
Jannik79 Sep 8 '15

Men hvis den skal kobles direkte på den samme gruppe i tavlen som mit CEE stik er koblet på, så ville en el-installatør skulle udføre det. Korrekt?

Og hvis ja... Er det så hans job at vurdere om den ladeboks jeg har lavet er forsvarlig? Er det en del af det han gør når han tilslutter den?

Er der nogle andre der har fået til væglader de selv har lavet tilsluttet direkte til deres el-net?

Sider: « 1 2 3 4 5