Loading...
dk

Firmware 5.9 | Tesla Forum

christer
christer Mar 24 '14
Nårh, så fik man lige opdateret den 10 dage gamle MS med software 5.9! :) Super fed oplevelse at gå ned til bilen og opdage herlig ny funktionalitet som Rdio (gratis musikstreaming), muligheden for at gemme favorite locations i navigationen oma. Stor high-five herfra, Tesla!!
supergaard
supergaard Mar 24 '14
5.9 Release Notes for os der ikke kan vente :)

http://www.TeslaMotorsClub.com/showpost.php?p=612769

Kan nogen bekræfte at den er tilbage 32A ved dobbeltlader, eller skal vi vente på V6? :)
Forummets indlæg er redigeret af supergaard Mar 24 '14
Bluecoffee
Bluecoffee Mar 24 '14
Tror de ville have skrevet, hvis 32A var tilbage.
supergaard
supergaard Mar 24 '14
De skrev ik da de fjernede det ;)
rms
rms Mar 24 '14
Fik også lige opdateret bilen, men det var noget af et lys show, håber ikke naboen overfor blev træt af kørelyset blev tændt/slukket ca. 10 gange under bit-festen i bilens OS :-)
Glæder mig til at prøve hill start assist.
Jeg har min stående til energi, så jeg ser Kw i stedet for km/t under ladning. Nu kan den vise 9kW i stedet for 3kW før opdateringen (som nok kun var den ene fase der skulle x med 3). Jeg kan dog stadig ikke komme op på de 11 kW med 1 lader, kan kun få 13 A og ikke 16 A selvom jeg prøver at ændre det. :/
Er der nogen med 1 lader som kan lade med 11kW ? Så vil jeg gerne lærer fidusen ;-)
Boski
Boski Mar 24 '14
Lader desværre stadig med 26 amp.
TSLA
TSLA Mar 24 '14

@supergaard: Kan nogen bekræfte at den nogensinde har været der? I en anden tråd har vi diskuteret dette. Og det er påfaldende at dem med 1 lader kun kan lade med 13 A, men dem med 2 ladere kan lade med 16 A på UMC kablet (3x16 A) men kun kan lade med 26 A på type 2 32 A forbindelse. Der er også forskel på de forskellige beskrivelser af kapaciteten. Nogle siger 22 Kw andre siger 20Kw kapacitet med 2 ladere. Så indtil jeg ser andet opfatter jeg de 2 ladere i TS som 2x10Kw ladere og IKKE 2x11Kw. Og hvis det er rigtigt er det jo logisk at der i div. release notes ikke snakkes om at fjerne og tilføje..

Kiefer
Kiefer Mar 24 '14

Men så skal Tesla lade være med at omtale dem som 11 og 22Kw på deres hjemmeside, der er vildledende markedsføring!

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Mar 24 '14
TSLA
TSLA Mar 24 '14

Enig! Men spørgsmålet er om der er nogen i DK der kan bekræfte at de har ladet med 22 Kw på dobbeltlader og 11 Kw på enkeltlader. Jeg kan ikke.

supergaard
supergaard Mar 24 '14
Der findes talrige billeder af biler der lader for fuld knald @32A (og ja, på alle 3 faser)
<br />
Elon Musk sagde på mødet i Oslo for noget tid siden at de vil skrue op igen, og mange har fortrudt at de hoppede på 5.8 da det fjernede både 6A og højdejustering på motorvej :)
Forummets indlæg er redigeret af supergaard Mar 24 '14
TSLA
TSLA Mar 24 '14

Ja den har jeg også set, men det handlede jo om hvor der var problematiske installationer så vidt jeg husker efter garage branden. Men jeg vil gerne se de talrige billeder og høre hvem der har ladet med 11/22 Kw i Europa - og helst DK/Skandinavien. Seeing is believing.

TSLA
TSLA Mar 24 '14

@kiefer: Men du skal jo hente din bil imorgen, hvis jeg ikke fortolker tiden helt forkert. Så måske du på vore vejne kunne konfrontere Tesla's tech team på dette?? Jeg kunne godt tænke mig at få dette afklaret dette spr, som for mig har spøget siden Nov. 2013.

rms
rms Mar 25 '14

@TSLA +1 

Jeg får endda kun 9 kW med 13A så jeg går ud fra en dobbeltlader med 26A får 18 kW,  Boski vil du checke hvor mange kW du får igennem med 26A?

Mht. "Play / Listen to" er jeg helt solgt, det er super fedt :-)

Forummets indlæg er redigeret af rms Mar 25 '14
supergaard
supergaard Mar 25 '14

Vi med dobbeltladere får p.t. kun 18 kW, 3x6 kW, @26A.

Det generer mig at den ikke får fuld knald, men det er også svært at blive sur på Tesla når de kun har indført den midlertidige begrænsning for at rette et problem og for vores sikkerhedsskyld. Læste på TMC at der muligvis skal et fysisk fix til, hvor en komponent skal opgraderes.

Den lader med "227 V" fordi det er det der er på hver enkelt fase, den benytter selvfølgelig alle 3 faser, derfor der er et 3-tal, Teslaen viser blot spændingen på hver enkelt, i stedet for at tage spændingen mellem de to faser som man nok normalt ville gøre, men betyder jo ikke noget, der bliver stadig trukket 13 eller 26A på HVER fase. (3x227x26=17.706 kW).

Med dit forslag på 16A*400V giver det da kun 6400 kW, hvis du kun havde een fase?

rms
rms Mar 25 '14

@supergaard det er korrekt, my bad havde set forkert på udregningen mht. 400V, 
Dog med W og ikke kW da det ellers ville være noget af en lyn opladning :-)

Forummets indlæg er redigeret af rms Mar 25 '14
JensMelhede
JensMelhede Mar 25 '14

@rms

"Play / Listen to" er det at finde op afspille numre via RDIO?

Hookmaker
Hookmaker Mar 25 '14

@Supergaard, x Kvadratrod 3 (giver lige lidt mere end 17,7 KW...;-)

PerPower
PerPower Mar 25 '14
Skal man gøre noget for at den beder én om at installere 5.9? Eller går det bare "på tur"?
Raymond
Raymond Mar 25 '14

@Per, den kommer selv og spørger om opdatering, når det er din tur - dem som er logget på WiFi kommer først i køen, dem som kun bruger den interne 3G net kommer sidst.

Forummets indlæg er redigeret af Raymond Mar 25 '14
PerPower
PerPower Mar 25 '14
Ok, tak. Min er forbundet til wifi så bør komme frem snart. Sjovt at 5.9 kommer nu når de længe har talt om at 6.0 skulle komme.
Sider: 1 2 3 4 »