Loading...
dk

Sig mig føler I jer ikke snydt ??? | Tesla Forum

Emne placering: Forum hjem » Teslaforum: Diverse » Ris & Ros
DerHansi
DerHansi Nov 9 '15

Hilbert : fair nok, lidt vidtgående måske. Men når du begynder din moralisering så tænder jeg helt af. At du ikke har mere empati i forhold til en gruppe Teslaisters frustration over at være blevet taget noget så nederdrægtigt i r... - samt det forhold at de i månedsvis forgæves har forsøgt den direkte dialog med Tesla, egne tests mv., - og at de så skal lægge ryg til dine kommentarer om at ødelægge EL-bilens sag, det overstiger simpelthen min ellers veludviklede tolerance.

Sig mig engang, tror du for alvor at Tesla havde ændret på samtlige deres løgnagtige påstande, hvis ikke denne gruppe havde råbt op i pressen ?? Tror du ikke at denne ressourcestærke gruppe iøvrigt går rettens vej derudover,  hvis juridisk rådgivning tilsiger dette ??

Sidst men ikke mindst : hvor mange potentielle P85D købere tror du de har reddet fra at begå samme brøler, ved deres aktioner ??

Din moralisering ift. referrals, tjaeeh der er vi bare uenige, jeg har aldrig kunnet se det forkerte i at folk belønnes for deres indsats, når bare det er i det åbne. Men at det skulle være mere moralsk/rigtigt at give pengene væk, der er jeg sgu stået af. Det må voksne mennesker selv kunne afgøre, uden din kedelige pegefingermoral.

Når det så er sagt, tror jeg ikke spaltepladsen kan holde til flere udgydelser, fra min side, desangående.

Hookmaker
Hookmaker Nov 10 '15
Noget af det der efterhånden får mine øjne til at rulle mest, er at hver gang dette emne berøres (og her spørges specifikt til P85D ejere), så er der altid en masse andre der også vil blande sig, hmm.....:-(
MartinPedersen
MartinPedersen Nov 10 '15

Rolig nu, vi kan jo ikke alle sidde og klappe hinanden på skuldrene, respekter at folk har forskellige holdninger.

Alternativ så opret et underforum for de af P85D ejerne der føler sig snydt, så bliver i ikke chikaneret af folk der syntes det er småligt at brokke sig over 0,3 sek.

Junior
Junior Nov 10 '15

0,3 sekunder er ikke meget, når vi snakker 0-100 tider på omkring 10 sekunder. Men når det er nede i det segment som en P85D er, så er der immervæk mærkbar forskel på 3,3 sek. og 3,6/3,7 sek. som de er målt til med prof. udstyr. Og så forstår jeg udmærket den harme der er omkring problemet, især med bagtanke på, at Tesla hele vejen igennem har holdt sig passiv og undladt at svare på den kritik som blev givet. Havde de bare givet lyd fra sig, fortalt at de havde opdaget en fejl og måtte begrænse bilen/batterierne, så kunne jeg forstår det - men når man bare lader som ingenting og vender det døve øre til, ja så bliver jeg sgu også harm.

Thor
Thor Nov 10 '15

Det er vel mere princippet i det.

På en måde kan det jo sammenlignes med VW skandalen. De mærker det jo ikke i det daglige, men det gør det ikke rigtigt. Og man kan sandsynligvis ikke mærke 0.3sek fysisk. Jeg ville ikke kunne personligt.

Men det gør jo ikke, at det er i orden alligevel. Man skal have hvad man betaler for - sådan er det i min optik.

P85DK
P85DK Nov 10 '15

@Thor - de 0,3s er faktisk meget mærkbare, det ville du også kunne mærke :-)

Martin har da helt ret i at alle skal have lov til at komme med deres mening og det er ok at være uenig, men hvis argumentet kun er at man synes folk skaber sig over en bagatel, så skal man nok også være klar til at få tilbage, specielt hvis man ikke selv har lagt de mange penge for de påståede bagateller :-)

Nu er det jo også mere end kun 0,3, det er altså også 231 hk, hvilket har en ganske stor betydning for præstationerne når vi er i motorvejshastighed. Her er P85D ikke noget særligt, selvom den blev solgt som værende 700 hk stærk. Hvis man aldrig har prøvet at accelerere for fuld kraft i en 650 hk+ ved motorvejshastighed, så har man ingen idé om hvor meget der mangler - det er enormt.

Den her video med P85D vs Lamborghini Aventador viser det ganske fint. De har begge 700 hk. Tesla har max moment fra start og Lamborghinien startes uden brug af launch control. Da de kommer op i fart, så trækker Lamborghinien hurtigt fra, det ville den ikke have gjort hvis P85D havde 700 hk

 

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 10 '15
Thor
Thor Nov 10 '15

@P85Dk

De 0.3 sekunder lyder i mine øre af så lidt, at jeg ikke havde regnet med man kunne mærke det. Men når man ser på det overordnet billed med HK og på motorvej, så er sagen en helt anden. Der kan man jo reelt se, hvad betydningen er. Og det er jo ikke til jeres fordel - desværre. :/

Jeg fastholder stadigvæk, at man skal have hvad man betaler for. Om det er bil, serviceydelse, telefon eller noget helt andet.

SuneH
SuneH Nov 10 '15

Enig. 0,3 sek. lyder ikke af meget. Men procentvis er det meget, når udgangspunktet er 3,3 sek. Så er det noget der ligner 10%. Det er jeg sikker på man kan mærke (har dog ikke selv prøvet).

P85DK
P85DK Nov 10 '15

@Thor - fuldstændig enig, man skal hvad man har betalt for.

Så når nogen synes at det er noget pjat at hænge sig i, så bliver det lidt trist. Hvis de så bare kunne argumentere for at de mente at man havde fået det man havde betalt for, så var det en anden sag :-)

Forummets indlæg er redigeret af P85DK Nov 10 '15
P85DK
P85DK Nov 11 '15

Nordmændene føler sig åbenbart også snydt - 1/4 af samtlige P85D ejere har en aktiv klagesag vedrørende de manglende hestekræfter

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/klagestorm-fra-sinte-tesla-eiere/a/23558890/

P85DK
P85DK Nov 12 '15

'jeg kan godt forstå, at folk måske har syntes, at vi lige var smarte nok.' Esben Pedersen, som er kommunikationschef hos Tesla

Nu bliver det jo så interessant at se hvad de vil gøre ved det ud over at indrømme, at det var forkert at sælge bilen som en 700 hk bil

http://finans.dk/live/erhverv/ECE8206517/Rasende-forbrugere-Tesla-sn%C3%B8d-sig-til-222-ekstra-hestekr%C3%A6fter/?articleId=8206517&ctxref=ext

MartinPedersen
MartinPedersen Nov 12 '15

Hvis de har solgt noget der ikke holder hvad det lover, kan de så ikke bare tage bilerne retur?

Nu hvor der kommer afgift på, så kan Tesla jo sælge dem videre uden de store tab.

T3S7A
T3S7A Nov 12 '15

Nu er det jo ikke kun i DK de har solgt P85D. Så hvis de først giver sig i DK, skal de jo gøre det WW. Så næppe en god løsning, i hvert fald for Tesla. 

lysmanden
lysmanden Nov 12 '15

kører en p85d ikke også længere end en standard 85?

 

 

Hilbert: Jeg er sku ked af at sige det, men du virker utroligt usympatisk

Sider: « 1 2