Loading...
dk

Firmware 5.9 | Tesla Forum

brianmassesson
brianmassesson Apr 3 '14

Sådan så kører jeg på 5.9 - Det er en ret stor opdatering, som jeg ser det. Lækker med Rdio.com samt automatisk Hill Hold... Glæd jer :-)

LarsR
LarsR Apr 3 '14

Jeg hader alle der har fået 5.9. 5.8.8 rules!

Hvorfor er jeg sidst i køen?? :-)

Raymond
Raymond Apr 3 '14

@Lars, du er ikke alene!!

Kiefer
Kiefer Apr 3 '14

Så nu er i to der er sidst i køen, der er ikke noget værre end at ringe til en helpdesk og få stemmen der siger " du er nu nummer 1 i køen" ... 5 minutter senere " du er nu nummer 2 i køen" :-)

Jeg kan kun sige at I nok har ret, der er ikke meget ved at gå fra 5.8.8. Jeg kan som en der har fået opgraderet blot konstatere det blot er lidt frit musikvalg og lidt diverse som Hill assistant, ikke noget videre at skrive om ;-)

/Martin

KS
KS Apr 3 '14

@LarsR og Raymond,

Har i muligheden så kør forbi Kirstinehøj - de kan uploade firmwaren, så den er klar til load om natten.

Kiefer
Kiefer Apr 3 '14

Kunne egentlig være interessant at vide, bliver opdateringer pushet, eller går bilen selv ind en gang imellem og kontrollerer om der er kommet opdateringer?

Jeg ville formode det sidste var det nemmeste for Tesla, at de kunne lægge den op til en https download som bilen kontrollerer for med jævne mellemrum om der ligger nyere versioner. Det er jo trods alt kun ca. 35-40.000 downloads der skal igennem på relativ kort tid. det kan man hvis man tænker sig lidt om relativt nemt håndtere via nogle cloud-services...

Bare tænk på Apple der opdaterer millioner af telefoner inden for 1-2 døgn.

/Martin

brianmassesson
brianmassesson Apr 3 '14
Jeg fik kun 5.9 fordi jeg ringede og talte med Nicolaj på Kirstine, de havde tid til at smide den på hvis jeg havde tid til en kop kaffe. God service må man sige...
Larsen
Larsen Apr 3 '14
Jer der endnu ikke har fået 5.9: fortvivl ikke. Der er virkeligt ikke noget i den der flytter noget. Jeg kunne let undvære den.
muller
muller Apr 4 '14

Jeg har fået aftalt at de lægger den på på Kirstinehøj her kl 10 når jeg alligevel skal have sommersutterne på :-)

rms
rms Apr 4 '14
Citat fra JensMelhede

@rms: Tak for svaret, er der indbygget en account til rdio, som kan bruges på sin PC hvorved man eksempelvis kunne opbygge playlister som så vil være automatisk tilgængelig i Tesla'en også?

Lidt ligesom slacker i usa.

Virker til at det er en lite account Tesla har indkodet da den skrifter til random nr efter man har valgt en bestem artist eller album.

Man kan dog selv indtaste sin rdio account og måske får adgang til sine playlister... ¿

Forummets indlæg er redigeret af rms Apr 4 '14
DerHansi
DerHansi Apr 15 '14

Jamen så fik jeg da også den dersens 5.9 opdatering. Glæder mig til at afprøve automatisk sænkning af bilen ved fart over 110 km/t. Er der nogen andre der har gode indspark/erfaringer med hvorn det virker ?(ingen sjove kommentarer omkring, hvornår har du brug for det  -tak)

Jeg tænker lidt ; skal man sætte hastigheden ned, før den sænker - og giver det noget på rækkevidden.

Jeg skal nemlig køre til Blekinge i Påsken og satser på at teste det på de svenske motorveje :-)

Er der iøvrigt andre der har oplevet meddelelsen, efter installation : The system is heating up all systems- push the brake pedal when this message dissapears. WTF - jeg måtte køre hjem med slukket touchscreen og bilen anede ikke hvor den var, bakkameraet funkede heller ikke .Any suggestions ?

Det skal siges at da jeg genstartede hjemme i garagen, virkede alt normalt igen, thank god.

DerHansi

Kiefer
Kiefer Apr 16 '14

Hej.

Jeg har sat min bil til automatisk sænkning også ved 110km/t, men synes nu ikke rigtig jeg kan mærke den store forskel i el-forbruget. Jeg synes jeg bruger stadig det samme som jeg gjorde inden jeg aktiverede automatisk sænkning af bilen.

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Apr 16 '14
Hookmaker
Hookmaker Apr 16 '14

Min går fint i low ved 80 som sat til. Og den går også op igen under 80. Forskel? tvivler på du selv kan måle det. Min læring af en måneds kørsel er at forbruget er som vinden blæser (!) de fleste andre faktorer er ligegyldige (- hastighed selvfølgelig). Men den ser fedest ud i Low.

Forummets indlæg er redigeret af Hookmaker Apr 16 '14
KS
KS Apr 16 '14
@henrik:
Always low
DerHansi
DerHansi Apr 16 '14

@Kseitzberg : Nu blærede du dig jo lidt, forleden til, "Tesla-brylluppet, omkring forbruget med din kørestil -og mønster(og mobbede mig). Hvad er dit gns forbrug på korte ture (20-25 km) og de lange stræk som jeg ved du også kører en del af ?

Når jeg spørger er det fordi jeg har noget svært ved at holde mig under 220W/km på såvel gns. som de korte ture.Any hints ?

DerHansi

homer
homer Apr 16 '14

Efter 5.9 får jeg noget bedre økonomi. Nu er temperaturen udenfor også steget lidt, så det kan også spille lidt ind.

Men mon ikke det er mulighed for low setting ved lavere hastigheder har den største indflydelse?

I går kørte jeg 400 km på en ladning, 30% af turen på landevej på 80 km/t, og 70% af turen på motorvej, ca 115 km/t.

Det kunne jeg ikke før 5.9

Havde en tur idag, hvor jeg kørte normalt frisk, og lå på 130 km/t hele motorvejsturen. Sluttede på 220 W/km. Det er igen noget lavere end jeg tidligere har fået ved samme kørsel.

Hookmaker
Hookmaker Apr 16 '14

@homer, hvilken vind kørte du i - mod-eller med? DET vil fortælle os rigtig meget.

Kiefer
Kiefer Apr 16 '14

Jeg har nu rundet de 3.700km med et snitforbrug på 233wh/km. JEg vil tro at 90% er motorvej med ca. 120km/t i snit.  De sidste 3.000 km har nok været med version 5.9 så der er ikke sp meget at sammenligne med.

Dog kan jeg se at modvind giver et forbrug omkring de 275wh/km og medvind på samme strækning giver helt ned til 180wh/km. Så vinden betyder ekstremt meget for forbruget.

/Martin

KS
KS Apr 16 '14

@DerHansi:

Korte ture (20/25 km) - hvor temperaturen er omkring de 10 grader ligger omkring 210 wh/km - måske under hvis bilen er varm. Lange ture - hvor hastigheden ligger på 111 km ved motorvejskørsel - er forbruget omkring 200 wh/km +/- - afhængig af vind og vejr. Stik modvind til Fredericia - blæsende - giver op til 250 wh/km og god medvind fra Fredericia hjem - har jeg haft den nede på 189 wh/km (tør og varm vej).

Vil sige at det meste afhænger af vejret - dårligt vejr - dårlig økonomi. Alt for godt vejr giver også en lidt dårligere øko - for der er soltaget åbent og Windbreakeren sluger også sit.

DerHansi
DerHansi Apr 16 '14

@kseitzberg : Tak for info. Sjovt nok er mit forbrug på de korte ture begyndt at ligne dine tal, efter 5,9 opdateringen. Men som du siger : det er sgu nok mere miljø (temperatur og vind) end det er arv ( Teslas forudsætninger). Personligt er jeg dog blevet dybt overrasket over forbrugsudviklingen efter opdateringen, men måske tager det bare en måneds tid at blive dus med et par æg under gaspedalen.  Jeg har i hvert fald fundet ud af at der er ingen grund til at køre i "N" ,når man "bare"  kan dosere gassen, så forbruget går i 0, i "D" mode. Jeg husker ikke hvem det var der, ved "Tesla-Brylluppet" forleden, som ytrede den indlysende sammenhæng, men det virker upåklageligt !!. Jeg kunne faktisk godt tænke mig en "forbrugspilot" fremfor en fartpilot ( ja, tag den bare Tesla, den er på huset :-))

DerHansi

Sider: « 1 2 3 4 »