Loading...
dk

Firmware 5.9 | Tesla Forum

Admin44 Administrator
Admin44 Apr 17 '14

Quote from kseitzberg@henrik:

Always low

Tror du godt man kan køre i always low uden problemer med at ramme noget på vejen osv? Hvad med når du parkerer, støder forenden på? 

KS
KS Apr 17 '14
Har aldrig skrabet. Kører jeg på vej med mange bump så fraviger jeg fra always low og sætter i High. Men man skal passe på med at parkere hvor der kun lige er plads under bilen, for den kam selv finde på at ændre op eller ned.
Kiefer
Kiefer Apr 17 '14

Jeg synes egentlig det fungerer fint med at have den i Standard til almindelig vej, på motorvej sætte den til low og på grusvejene sætte den til High. Jeg kunne sagtens frygte at jeg ved Low ville glemme både kantsten og alt muligt andet når jeg skal parkere. Så hellere lade bilen tænke for mig hvad det angår :-)

/Martin

supergaard
supergaard Jul 2 '14

Tid til nørderi:

Har nogen fundet andre små tweaks i v5.11 (1.59.56) end nedenstående små nuggets:

Ikonet for passagerairbag ved uret opdateret
Visning af telefonnumre nu mere intelligent, og ikke med amerikansk prefix og parantes
Soltagets comfort-setting er nu 75% (før 80%) og det er faktisk lidt mere komfortabelt.

Kiefer
Kiefer Jul 2 '14

Hmm, jeg er stadig på 1.59.47...

Hvad med RDIO, er det blevet bedre i forhold til at vælge musiknumre, eller er det stadig det samme?

/Martin

Forummets indlæg er redigeret af Kiefer Jul 2 '14
supergaard
supergaard Jul 2 '14
RDIO må vist vente lidt, stadig lidt mangelfuld implementering.<br />

Opdagede lige at den nu også henter adresser fra mobilens telefonbog som man direkte kan tryk navigér til, nice!

SW'en fik jeg i weekenden på et ikke planlagt besøg på Servicecenter Berlin ... Ku ikke lade nogle offentlige steder på gaden, så de tilbød at give mig strøm til hjemturen. Super flinke!!!
Forummets indlæg er redigeret af supergaard Jul 2 '14
PerPower
PerPower Jul 2 '14

Jeg har også fået v5.11 (1.59.56) ved service besøg i KBH i sidste uge. Mon ikke de snart begynder at rulle det ud til alle. Et skridt nærmere v6.0 :-)

MicTheCat
MicTheCat Jul 2 '14

@Supergaard Ja de er flinke i Berlin. Det var der jeg fik min prøvetur i februar. Ærgre mig blot at det skulle tage mig to måneder at tage den endelige beslutning ellers havde jeg også været "fuldgyldigt" medlem nu. Da vi var i Berlin så jeg mange lade stationer men der holdt altid en ICE vogn der ;-( Så forstår godt dit problem....

supergaard
supergaard Jul 2 '14
Problemet i Berlin var faktisk ikke slemme ICEs. RWE sidder næsten på det hele og deres app er vildt ustabil og crasher så de skrabekort jeg havde kunne ikke bruges, ukendt fejl.

Min backupløsning var appen PlugSurfing som RWE selv har haft en finger med i, som er varmt anbefalet af nordmændene og som understøtter betaling med visa-kort uden at have indgået kontrakter og have tysk mobilnummer osv. Her sagde appen "Ladning startet" men der skete ikke noget og bilen meldte bare fejl.
Til sidst var gode dyr rådne med kun 5 km tilbage på batteriet efter at have prøvet flere ladere :)
MicTheCat
MicTheCat Jul 2 '14

Øv håber der kommer Superchargers på turen til Berlin så. Vi forventer at tage en del ture dertil. Men 2 måneder i teslatid er jo år for andre ;-)

Kiefer
Kiefer Jul 2 '14

Ja, jeg forstår heller ikke der ikke er kommet en SC omkring Hamborg endnu, kunne jo næsten have gjort at vi kunne køre fra nord til syd allerde nu...

/Martin

TwoChops
TwoChops Jul 3 '14

Var omkring ServiceCenter Hamborg i går. Årsagen var at jeg var i Hamborg og aflevere min datter i lufthavnen og havde lavet aftale med Tesla om ladning. Fin service. De havde underbody shield på lager, som de monterede mens jeg ladede. Endvidere fik jeg også skiftet wiring i laderen, så 13A begrænsningen nu er væk. Venstre fordør blev justeret og jeg fik installeret kopholdere ved bagsædet. Sidstnævnte var det eneste, jeg skulle betale for. De støvsugede bilen rigtig fint, og fordi det tog rigtig lang tid før de fik deres VISA terminal til at fungere, forærede de mig sågar et dejligt TESLA tæppe.

Jeg fik også lagt FW 5.11 ind. Havde håbet, det ville løse mit nye problem med stort vampire drain, men det er faktisk blevet meget værre. Nu er det op imod 1 km/t lige efter en 90% opladning. Hvad F... står den og bruger strøm på???

/Jeppe.

Kiefer
Kiefer Jul 3 '14

Vampire drain synes jeg også blev værre med 5.11. For mid vedkommende var det 1.59.47 som var 5.11. Men hvis du har fået nyeste udgave, ser det ikke ud til at det er noget de har adresseret.

Lyder til at de giver god service i Hamborg.

/Martin

TwoChops
TwoChops Jul 3 '14
Min 90% charge range er også reduceret fra 362 til 353 efter FW update. Har endnu ikke prøvet at oplade til 100%. Lidt spændt på om der også skulle mangle noget der.
Kiefer
Kiefer Jul 4 '14

Det er jeg sådan set glad for at høre den er, så er jeg ikke den eneste der har oplevet dette. Jeg vil så samtidig sige at jeg synes at efter installationen af 1.59.47 at den er blevet langt mere præcis i beregningen af range Så jeg vil selvfølgelig langt hellere have at den viser 350 typical range og det så er mere præcist, end at den viser 364 som tidligere, og så lynhurtigt ryger ned mens jeg kører.

Men hvor ville jeg da gerne have en rettelse til RDIO eller rettere en udskiftning til noget der fungerer bedre...

/Martin

TwoChops
TwoChops Jul 4 '14

Lavede lige en fuld ladning.

393 mod 404 før update.

Kiefer
Kiefer Jul 5 '14

Det er også nogenlunde det jeg kan lade op til ved 100% efter opgradering til 1.59.47

/Martin

TwoChops
TwoChops Jul 5 '14
Nogen ide om årsagen til det vilde vampire drain? Har aldrig oplevet det før.
Niels
Niels Aug 4 '14
Citat fra TwoChops e op til ved 100% efter opgradering til 1.59.47  

Software opdateringer ændre ikke fysikken i dit batteri - du har derfor nøjagtig den samme kapacitet i dit batteri efter opdateringen som du havde før. 

Tesla kan ændre hvordan de måler kapaciteten og derfor hvor mange km de forventer du kan køre. de kan også ændre på reserve tankens størrelse således at der evt. træder effekt begrænsning ind tidligere (ved 0 km rest træder en effekt begrænsning ind)

Mest sandsynligt er dog at de blot har justeret hvor mange kwh der anvendes på en kørt km og ud fra dette estimere et andet realistisk km antal.

Endelig kan de for at forlænge levetiden på batteriet ændre hvor meget det maksimalt kan fyldes på batteriet - og i dette tilfælde kan man tale om en mindre praktisk kapacitet/rækkevide - fysisk er den dog den samme.

TwoChops
TwoChops Aug 4 '14
Er klar over, at visningen af antal km kan variere efter, algoritmen. Det jeg undrer mig over er, at bilen før opdatering ikke stod og mistede strøm over natten som den gør nu. Som om den står og bruger mere strøm til "tomgang" end før. Nogen, der har oplevet det samme? Og som evt har en plausibel forklaring. Læste på et tidspunkt om en V6 betatester, som netop skrev at denne version havde væsentligt mindre vampire drain. Derfor undrer det mig, at det faktisk stiger sammen med versionsnumrene.
Sider: « 1 2 3 4